Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er vi igang igjen.

http://m.nettavisen.no/na24/tror-boligprisene-vil-ga-amok/8527195.html

Når vil det ta slutt? Når kan jeg gni meg i hendene og shoppe bolig på billigsalg. Er det håp for oss med dårlig råd?

Jeg leser iblant om det berømte krakket som vil komme i nærmeste framtid. Har ikke sett snurten av den enda. Er den borte for godt?

Anonymous poster hash: 6b380...3e5

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

zZZZ... Det berømmelige krakket har vi vel snakket om i 5-6 år nå... Nei det har jeg liten tro på...

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken tid på året er det best å kjøpe billig leilighet i Oslo?

Anonymous poster hash: be4fb...2a9

Gjest Phoenix
Skrevet (endret)

..... Jeg får nesten vondt i magen av å tenke på det og håper på dette krakket.

Endret av Phoenix
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er like latterlig som alltid. Når skal den gemene Nordmann skjønne at så lenge vi har lønninger som øker så mye pr år, samt at rentene har gått ned, får vi aldri noe boligkrakk. Det sier jo seg selv.

Økt lønning=økt betalingsevne=dyrere boliger. Så enkelt er det.

Dette stadige vrøvlet om billigere boliger er så latterlig at jeg har ikke ord.

Anonymous poster hash: 10f88...c7d
  • Liker 6
Skrevet

Hvilken tid på året er det best å kjøpe billig leilighet i Oslo?

Sen november og desember kan være bra. Noen boliger kan også være rimeligere om sommeren, men det gjelder ikke de små og sentrale.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er like latterlig som alltid. Når skal den gemene Nordmann skjønne at så lenge vi har lønninger som øker så mye pr år, samt at rentene har gått ned, får vi aldri noe boligkrakk. Det sier jo seg selv.

Økt lønning=økt betalingsevne=dyrere boliger. Så enkelt er det.

Dette stadige vrøvlet om billigere boliger er så latterlig at jeg har ikke ord.

Veldig enig. Synes boligprisene (spesielt i oslo) er latterlig dyre. Er jammen meg ikke lett hvis man er ung og alene å komme seg inn på boligmarkedet. Ikke alle har en rik pappa som kan kjøpe bolig til barna sine.

Anonymous poster hash: 0d2d9...101

Gjest Kaffelattn
Skrevet

Folk som har penger å kjøpe bolig for har det uavhengig av krakk.

Det kommer ikke krakk her i Norge.

AnonymBruker
Skrevet

Folk som har penger å kjøpe bolig for har det uavhengig av krakk.

Det kommer ikke krakk her i Norge.

Jo, det gjør det.

OM de nå har vett til å foreta et meget moderat lønnsoppgjør i år. Da vil vi begynne å nærme oss et krakk.

Så spørs det hva oljeprisen sier og hva neste års lønnsoppgjør igjen blir. da kan krakket være et faktum.

Da maaange boliger er overpriset og overbelånt, begynner folk å skjelve og ser etter noe billigere. Dette er nok til å utløse et massesalg av slike boliger.

Gjest Kaffelattn
Skrevet

Jo, det gjør det.

OM de nå har vett til å foreta et meget moderat lønnsoppgjør i år. Da vil vi begynne å nærme oss et krakk.

Så spørs det hva oljeprisen sier og hva neste års lønnsoppgjør igjen blir. da kan krakket være et faktum.

Da maaange boliger er overpriset og overbelånt, begynner folk å skjelve og ser etter noe billigere. Dette er nok til å utløse et massesalg av slike boliger.

Vi får se.

AnonymBruker
Skrevet

Blir helt kvalm... dette er latterlig!

Anonymous poster hash: 370f7...cef
AnonymBruker
Skrevet

Blir helt kvalm... dette er latterlig! Anonymous poster hash: 370f7...cef

Tråden eller artikkelen du blir kvalm av?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror dere man får større lån, nå som renta er lav?

AnonymBruker
Skrevet

Det må massearbeidsledighet til for at vi skal få noe som ligner på boligkrakk.

Anonymous poster hash: 181d7...3aa
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tråden eller artikkelen du blir kvalm av?

Artikkelen... synes boligprisene er syke nok fra før av.

Anonymous poster hash: 370f7...cef

AnonymBruker
Skrevet

Det er stor forskjell på krakk og korreksjon i mine øyne. Har abslutt ingen tro på noe krakk, men en korreksjon kan komme.

Anonymous poster hash: 582f6...b9b
  • Liker 9
Skrevet

Sen november og desember kan være bra. Noen boliger kan også være rimeligere om sommeren, men det gjelder ikke de små og sentrale.

Det spørs veldig hva man er ute etter. Det ligger også få boliger ute på denne tiden, så utvalget er ikke all verdens. Hvis man ikke er så kresen eller ser etter et spesielt område så er det kanskje best å kjøpe i nov/des, men ser man etter en bolig man skal bo i over lang tid så er det kanskje best å kjøpe når utvalget er best? Men som du sier små leil. I sentrum er alltid populære...

AnonymBruker
Skrevet

Tror dere man får større lån, nå som renta er lav?

Nei. Rentefallet har marginal betydning for betalingsevne (man skal ha veldig høyt boliglån for at rentefallet skal utgjøre mer enn noen hundrelapper i måneden). Dessuten blir bankene mer restriktive med utlån når økonomien ikke er stabil, noe den i aller høyeste grad ikke er, med stupende oljepris, med påfølgende dårlig kronekurs og økende arbeidsledighet. Dessuten tar bankene uansett utgangspunkt i at du skal kunne betjene et mer normalt rentenivå med dagens inntekt, dvs ihvertfall 8% rente.

Anonymous poster hash: 8108d...fac

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det må massearbeidsledighet til for at vi skal få noe som ligner på boligkrakk.

Anonymous poster hash: 181d7...3aa

Jepp, jeg vil tro at det blir mye boliger til salgs i Stavanger/Sandnes-området dersom oljeprisen holder seg stabilt lav fremover, for der er det mange nyetablerte med "oljelønn" som nå vil bli arbeidsledige, og dermed ikke klare å betjene boliglånene sine, selv om de får seg jobb på land, da offshoretilleggene utgjør brorparten av lønningene deres. Så der vil man kunne se et reellt fall i boligprisene på typiske etablererboliger.

Anonymous poster hash: 8108d...fac

• 2 uker senere...
Skrevet

Nå har jeg funnet drømmeleilighet som jeg tror jeg har råd til! I Oslo!

Prisantydningen er innenfor budsjettet mitt og ligger likevel veldig greit i forhold til kollektiv.

Hvordan går jeg frem? Vær så snill hjelp meg.

Jeg er desperat etter å eie egen bolig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...