Gå til innhold

Hvor henvender man seg?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ubeskyttet sex, går man til legen for sjekk? Og hva sier man? Litt flaut

Anonymous poster hash: 60bb0...35f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har god erfaring med helsestasjon for ungdom, i alle fall! Man fyller ut et skjema med basis-informasjon som hvor mange man har hatt ubeskytta sex med i løpet av de siste 6 månedene og sånn, også er det egentlig bare å ta testen, som er helt ufarlig :) men når jeg tenker meg om er jeg litt usikker på om de tester for annet enn klamydia med mindre du har symptomer. En gynekolog er jo også en mulighet? Fordelen med helsestasjon er jo at det i større grad er gratis!

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg er i slutten av 20 åra, er ikke helsestasjon for ungdom, nettopp det, for ungdom? Har vært der i mine yngre dager.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor går dere andre som er godt i 20 åra og oppover? Jg pleier å gå til fastlegen for gynekologiak undersøkelser, og har blitt innkalt siden jeg ble seksuelt aktiv, hvert 3 år. Men skal jeg gå til gynekolog utenom disse 3 års kontrollene?

AnonymBruker
Skrevet

Du er snart 30 år og har hatt ubeskyttet sex. SMART. Dette burde du virkelig vite bedre om, ts.

Ring fastlegen din og si du skal testes for kjønnssykdommer, ikke verre enn det. Og til neste gang, KONDOM både for din egen skyld og partner. Ikke bare for sykdom, men også uønsket graviditet

Anonymous poster hash: 99e50...9ad
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bestill time til fastlegen, ta med en urinprøve, og si til legen at du har hatt ubeskyttet sex og ønsker å teste for sykdommer.

Easy Peasy!

Anonymous poster hash: 3f5ad...280
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å teste seg for kjønnsykdommer er greit å gjøre selv om man bruker kondom, det er jo ikke hundre prosent sikkert da..

Anonymous poster hash: 771e1...b96
AnonymBruker
Skrevet

I store byer / kommuner finnes ofte kontor for seksuelt overførbare sykdommer eller noe i den duren. Ellers er det fastlegen.

Gynekolog kan du gå til på Volvat eller andre private klinikker og betale alt selv, om ønskelig. Gynekologer med tilskudd fra Helfo og vanlig egenandel kommer normalt sett bare de pasientene til hos som har plager eller tilstander som kreve oppfølging ut over det fastlegen har kompetanse på.

Anonymous poster hash: 8eab3...0ef

Skrevet

Men jeg er i slutten av 20 åra, er ikke helsestasjon for ungdom, nettopp det, for ungdom? Har vært der i mine yngre dager.

Kommer kanskje litt an på. I Bergen er det helsestasjon for ungdom og studenter i alle fall, som jeg bruker hver gang det er noe sånt, men så er jeg bare 22 da, så jeg er nok mer i målgruppa.

Alternativet er vel fastlege eller gynekolog da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...