AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #1 Skrevet 5. januar 2015 Min mann har gjort noe fullstendig uakseptabelt i dag. Jeg har to barn som er mine fra tidligere forhold, ene barnet er i en sutreperiode. H*n er 7 år. Det har vært sutring fra h*n kom fra skolen og sutring ellers i hverdagen. I dag rant begeret over for mannen og setter i gang å hyle til begge barna. Smeller hånden i en ovn og spenner i en stol, roper og hyler til barna mine. Jeg ba han om å stoppe to ganger før jeg får en ganske klar meld som er til meg og barna mine om at det er han som bestemmer her i huset og at sutringen skal han ha en slutt på før han for ut døren. Jeg sitter her sjokkert, aner ikke hva som gikk av han. Kjenner at jeg er rasende. Nå tenker jeg at "der kom det" all hans frustrasjon og misnøye. Misnøye fra mannens barn som har vært direkte med meg og sagt at hun hater barna mine, hun er 8 år. Jeg trenger ingen overhøvling fra noen ift dette, jeg vet hva jeg må si og gjøre ift dette. Anonymous poster hash: 4a583...076 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #2 Skrevet 5. januar 2015 Nå tenker jeg at "der kom det" all hans frustrasjon og misnøye. Misnøye fra mannens barn som har vært direkte med meg og sagt at hun hater barna mine, hun er 8 år. Hva mener du her`? Jeg forsto ikke den setningen. Ellers vil jeg si at det var en uakseptabel oppførsel fra hans side. Men det kan rakne for hvem som helst. Jeg har nok et par slike episoder på cv en min jeg også, men det har vært på egne barn. Anonymous poster hash: 05cd0...3c1 4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #3 Skrevet 5. januar 2015 Det er ikke hans barn? Kan ikke du da ha kontroll på dem i hans hus? Anonymous poster hash: a504d...d43 15
Kontormus Skrevet 5. januar 2015 #4 Skrevet 5. januar 2015 Han som bestemmer? Har dere kontrakt på det? Hvis det er hans hus, pakk og dra! 4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #5 Skrevet 5. januar 2015 Forstår han. Ingenting er så irriterende som foreldre som lar ungene sutre hele dagen. Anonymous poster hash: a514d...887 25
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #6 Skrevet 5. januar 2015 Det kan rakne for alle en sjelden gang. Leit at det skulle hende slik, og selvfølgelig ikke akseptabel oppførsel mot barn. Men tenk litt etter også, har det vært mye "sutring" og dårlig oppførsel fra dine barns sidei forhold til han/ i hans hus? Selvfølgelig ikke noe som unnskylder hans oppførsel, men hans utbrudd er definetivt et tegn på at grep må tas... Anonymous poster hash: 02d0a...836 4
Leini Skrevet 5. januar 2015 #7 Skrevet 5. januar 2015 Alle har rett på en dårlig dag. Kan hende det er noe mer som ligger bak dette enn bare sutringa. 7
Kontormus Skrevet 5. januar 2015 #8 Skrevet 5. januar 2015 Det er ikke hans barn? Kan ikke du da ha kontroll på dem i hans hus? Anonymous poster hash: a504d...d43 Er drittøppførsel fra hans barn greit da mener du? 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #9 Skrevet 5. januar 2015 Er drittøppførsel fra hans barn greit da mener du? Nei, det har ikke jeg sagt noen steder. Anonymous poster hash: a504d...d43 2
Version 2.0 Skrevet 5. januar 2015 #10 Skrevet 5. januar 2015 Det er ikke hans barn? Kan ikke du da ha kontroll på dem i hans hus? Anonymous poster hash: a504d...d43 Slike svar gjør meg i grunnen litt flau over å være menneske. 5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #11 Skrevet 5. januar 2015 Han som bestemmer? Har dere kontrakt på det? Hvis det er hans hus, pakk og dra! Finner det nødvendig å legge til, er det ditt hus så gi beskjed om at han får finne seg et annet sted å bo! Evt. Bytt låser.Anonymous poster hash: 7b35f...ffe 4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #12 Skrevet 5. januar 2015 Slike svar gjør meg i grunnen litt flau over å være menneske. Hvorfor det? Fordi du ikke er smart nok til å komme på slike svar selv? Anonymous poster hash: a504d...d43 5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #13 Skrevet 5. januar 2015 Han viser bare dominans at det er han som er mannen i huset. Det er viktig å vise kvinner hvem som er mannen i huset. Anonymous poster hash: 5fd6f...e6e 3
Trixxiie Skrevet 5. januar 2015 #14 Skrevet 5. januar 2015 Overse trollsvarene her.... Barn kan sutre mer eller mindre i perioder - men kan det være et behov og ønske om oppmerksomhet som gjør at han gjør det? Virker som om typen din ikke er særlig flink med barna - i så fall - pakk kofferten og kom deg vekk. Uansett er ikke en sånn reaksjon akseptabel. Når det gjelder stedatteren - har hun tydeligvis også et behov som ikke er imøtekommet. I forhold med dine barn mine barn etc er det desto viktigere med tid og oppmerksomhet til barna - gjøre felles ting alle sammen etc. Snakke og lytte. Barna kommer først - uansett. Lykke til, som du skriver selv, du vet hva som må gjøres... 6
got2go Skrevet 5. januar 2015 #15 Skrevet 5. januar 2015 Gjør du noe for å få slutt på sutringa da ts? Eller lar du ungen bare få syte? 11
Kontormus Skrevet 5. januar 2015 #16 Skrevet 5. januar 2015 Nei, det har ikke jeg sagt noen steder. Anonymous poster hash: a504d...d43 Nei. Men hvorfor er det da viktig at hun har kontroll på dem i hans hus, når de andre får bryte reglene?
Kontormus Skrevet 5. januar 2015 #17 Skrevet 5. januar 2015 Finner det nødvendig å legge til, er det ditt hus så gi beskjed om at han får finne seg et annet sted å bo! Evt. Bytt låser.Anonymous poster hash: 7b35f...ffe Takk!
Gjest Kili Skrevet 5. januar 2015 #18 Skrevet 5. januar 2015 (endret) Hadde også klikket hvis en jentunge hadde sutret eller mast hele dagen. Går an å få henne til å være stille før begeret renner over. Eller lar du ungene dine få holde på akkurat som de vil? Det er ikke barna som bestemmer i huset og kan gjøre som de vil!!! Hvem sitt hus er det forresten? Endret 5. januar 2015 av Tissefant 6
Gjest Kili Skrevet 5. januar 2015 #19 Skrevet 5. januar 2015 Det er ikke hans barn? Kan ikke du da ha kontroll på dem i hans hus? Anonymous poster hash: a504d...d43 Det er tydeligvis vanskelig for mange mødre å være streng med ungene sine. Det er jo så synd på unger dakars små, de må jo få lov å gjøre som de vil. NOT. 7
Gjest Blomsterert Skrevet 5. januar 2015 #20 Skrevet 5. januar 2015 Min mann har gjort noe fullstendig uakseptabelt i dag. Jeg har to barn som er mine fra tidligere forhold, ene barnet er i en sutreperiode. H*n er 7 år. Det har vært sutring fra h*n kom fra skolen og sutring ellers i hverdagen. I dag rant begeret over for mannen og setter i gang å hyle til begge barna. Smeller hånden i en ovn og spenner i en stol, roper og hyler til barna mine. Jeg ba han om å stoppe to ganger før jeg får en ganske klar meld som er til meg og barna mine om at det er han som bestemmer her i huset og at sutringen skal han ha en slutt på før han for ut døren. Jeg sitter her sjokkert, aner ikke hva som gikk av han. Kjenner at jeg er rasende. Nå tenker jeg at "der kom det" all hans frustrasjon og misnøye. Misnøye fra mannens barn som har vært direkte med meg og sagt at hun hater barna mine, hun er 8 år. Jeg trenger ingen overhøvling fra noen ift dette, jeg vet hva jeg må si og gjøre ift dette.Anonymous poster hash: 4a583...076 Har han prøvd å komme med råd om oppdragelse osv tidligere? Går du mye i forsvar for barna?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå