Gå til innhold

Vanskelig med å sove


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sover så lett og så lite i løpet nettene. Våkner av ingenting, eks knirk. Våkner jeg sovner jeg aldri igjen. Kanskje jeg er heldig en liten time tidlig på morningen. Jeg er småbarns mor i full jobb. Jeg blir så utrolig sliten. Nå ligger jeg våken ingen, har sovet en time (2130-2230) jeg finnes ikke trøtt, men for sliten til å stå opp å gjøre noe. Det her ødelegger så mye for meg. Jeg blir sur og gretten hele dagen. Hva skal jeg gjøre????

Anonymous poster hash: 5de2a...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå til legen din og få innsovningstabletter.



Anonymous poster hash: 4e132...3f0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til legen din og få innsovningstabletter.

Anonymous poster hash: 4e132...3f0

Jeg har fått valergan, men blir like ødelagt av dem dagen etter. Bedre å være trøtt

Anonymous poster hash: 5de2a...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd alle standard-rådene for innsovning? Sånn ikke drikk kaffe etter kl 17, ikke ha for skarpe lys de siste timene før søvn, ikke gjør annet på soverommet enn å faktisk sove?
Det kan hende det er stress-relatert, at kroppen din ikke klarer å slappe av. Men jeg vet jo ikke mer om din situasjon enn det du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å legge seg til å sove kl. 21.30, synes jeg er litt tidlig. Normalt bør man legge seg rundt 23.00-tiden. Om du våkner igjen, bør du ikke bli liggende i sengen i "timesvis", men stå opp til du føler deg trøtt igjen. Istedenfor Vallergan, kan du be legen din om Cirkadin (Melatonin) som er tilførsel av kroppens eget søvnhormon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smileysun

Stå opp tidlig og legg deg seint en periode, så skal du se det virker. Ikke fall for fristelsen til å sove ut i helgene. Ikke endre på rutinene, men legg deg rundt 23:30 og stå opp kl 6 hver enda dag :)

Det er det som har reddet meg fra søvnproblemene mine. Verdt et forsøk iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...