Gå til innhold

Flaut å gå til legen. Andre?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært veldig uheldig det siste året. Først fikk jeg kyssesyken og var innom legesenteret en god del ganger. Så slet jeg masse med migrene og har vært innom en god del ganger for det. Har gått helt fint, helt til hun ene dama som skulle ta blodprøve av meg sa "er du her igjen, er ikke måtepå hvor mange ganger du skulle være her da". Da begynte det å bli flaut.

Nå har jeg selvfølgelig fått influensa. Jeg er for dårlig til å komme meg på skolen i morgen, da jeg lider av oppkast, høy feber og andre influensasymptomer. Jeg må jo innom å få den sykemeldingen, ellers så kan det bli krøll med stipendet mitt, hvis jeg ikke møter opp.

Men det er så flaut at jeg må innom allerede nå, helt på begynnelsen av året. Jeg føler dem tenker sitt bare de ser ansiktet mitt der...

Andre som også synes der er flaut å gå til legen?

Anonymous poster hash: 610a3...4bf
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært veldig uheldig det siste året. Først fikk jeg kyssesyken og var innom legesenteret en god del ganger. Så slet jeg masse med migrene og har vært innom en god del ganger for det. Har gått helt fint, helt til hun ene dama som skulle ta blodprøve av meg sa "er du her igjen, er ikke måtepå hvor mange ganger du skulle være her da". Da begynte det å bli flaut.

Nå har jeg selvfølgelig fått influensa. Jeg er for dårlig til å komme meg på skolen i morgen, da jeg lider av oppkast, høy feber og andre influensasymptomer. Jeg må jo innom å få den sykemeldingen, ellers så kan det bli krøll med stipendet mitt, hvis jeg ikke møter opp.

Men det er så flaut at jeg må innom allerede nå, helt på begynnelsen av året. Jeg føler dem tenker sitt bare de ser ansiktet mitt der...

Ja! Jeg har også vært uheldig. Fikk meg en skikkelig smell for 1,5 år siden og store nakkesmerter og plager følgte med. Derav kontroll hver mnd i 6 mnd. Så har det komt på løpende bånd med operasjoner, infeksjoner, ryggplager, nakkeplager, vurdering til ny operasjon. Betennelse i magesekken. Skal også til lege imorgen for ryggsmerter og fot som dovner, gruer meg i hjel.

Men vetdu drit i det. Det er for en periode nå tenk det heller :) prøver å soe det til meg selv også :)

Anonymous poster hash: b0d57...88f

AnonymBruker
Skrevet

Ja! Jeg har også vært uheldig. Fikk meg en skikkelig smell for 1,5 år siden og store nakkesmerter og plager følgte med. Derav kontroll hver mnd i 6 mnd. Så har det komt på løpende bånd med operasjoner, infeksjoner, ryggplager, nakkeplager, vurdering til ny operasjon. Betennelse i magesekken. Skal også til lege imorgen for ryggsmerter og fot som dovner, gruer meg i hjel.

Men vetdu drit i det. Det er for en periode nå tenk det heller :) prøver å soe det til meg selv også :)

Anonymous poster hash: b0d57...88f

Huffda, så synd å høre! Ja det eneste vi kan gjøre er å drite i det, selv om det er litt vanskelig! Lykke til da :)

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss syntes vi det er hyggelig å se pasientene våre, og de som kommer ofte tar vi gjerne litt ekstra godt vare på. Og vær du sikker, vi har pasienter som kommer flere ganger i uka, så du er ikke der ofte i forhold til andre. Og om du er reellt syk og ikke bare en liten hypokonder da ønsker vi deg det beste og håper vi kan hjelpe deg til å bli friskere :blomst:

Anonymous poster hash: d62a4...b0d
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss syntes vi det er hyggelig å se pasientene våre, og de som kommer ofte tar vi gjerne litt ekstra godt vare på. Og vær du sikker, vi har pasienter som kommer flere ganger i uka, så du er ikke der ofte i forhold til andre. Og om du er reellt syk og ikke bare en liten hypokonder da ønsker vi deg det beste og håper vi kan hjelpe deg til å bli friskere :blomst:

Takk for svar, kjekt å høre! Det fikk roet nervene mine litt :)

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Takle den kommentaren litt annerledes!

Det der er slikt vi sier til pasienter i medlidenhet med pasienten.

hun kunnelike godt sagt stakkers liten, er du syk nå igjen? Betydningen er den samme.

Om vi jobber med den ene eller den andre pasienten spiller ingen rolle. Jobb er jobb, pasienter er pasienter!

Anonymous poster hash: 76189...6ef

• Liker 2
Skrevet

Jepp. Når jeg ringer sier de "åja, er det *navnet mitt*?".... Da er det ille :P

Skrevet

Ja, jeg har alltid hatt en liten "frykt" for at de skal tro jeg er hypokonder om jeg er der for ofte :P Men det har jo alltid vært noe som har feilt meg da.

AnonymBruker
Skrevet

Jepp. Når jeg ringer sier de "åja, er det *navnet mitt*?".... Da er det ille :P

Hehe, har hendt meg også! Derfor det er så pinlig :P

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har alltid hatt en liten "frykt" for at de skal tro jeg er hypokonder om jeg er der for ofte :P Men det har jo alltid vært noe som har feilt meg da.

Slik tenker jeg også! :P har som oftest vært noe som har feilt meg også, om ikke så har jeg vært der for å få legeerklæring ol. Men må man, så må man :P

Ts

Skrevet

Ikke noe å være flau for, tipper hun dama sa det hun sa bare for å småprate litt.

Det med at de skjønner hvem det er på telefonen skjer med meg også og jeg er der bare en gang i året som regel... syntes det er litt hyggelig jeg da, at de vet hvem jeg er og "tar vare på" meg.

• Liker 1
Skrevet

Ja. Jeg synes det er flaut fordi legen oppfører seg som om jeg plager han. Jeg betaler jo for timene og ber aldri om hastetime. Men alikevel virker han så sur, som om det er et stort ork å "gjøre meg den tjenesten" å behandle meg. Men det er jo jobben hans!

Er forresten hos legen ca en gang i måneden pga vond mage.

Skrevet

Så du ønsker ikke personer som er hypokondere det beste? Du er klar over at det er en reell psykisk lidelse?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så du ønsker ikke personer som er hypokondere det beste? Du er klar over at det er en reell psykisk lidelse?

Jo men det er forskjell på hypokondere :opplyser:

Og kan vi egentlig hjelpe en som uansett vil finne på en ny sykdom?

Det jeg mente med komentaren var at vi tar vare på pasientene våre, kjenner dem igjen og håper det beste. Med noen hypokondere føler vi at "slaget er tapt"

Men la nå ikke dette bli en diskusjon på hypokondere.

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha vært hos legen annenhver uke i 1 år har jeg lenge synes at det har vært ganske flaut, men legen setter fortsatt opp kontrolltimer..
Tror ikke du trenger å synes det er flaut!

Anonymous poster hash: bf63f...5bb
AnonymBruker
Skrevet

Tror du kan tenke på at legen får

betalt over millionen for å ta vare på deg...

Anonymous poster hash: c6b58...821

AnonymBruker
Skrevet

Om man faktisk er syk og trenger å gå til lege så er ikke det flaut på noe som helst måte. Plutselig så skjer det at man lider av en hel masse rart. Som min fastlege sier - det skal være et lavterskeltilbud.

Anonymous poster hash: 14e0b...b56
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig var det fult hos legen idag. Var nummer 8 i køen da de åpnet :( håper ikke stipendet mitt ryker nå!

Skrevet (endret)

Jo men det er forskjell på hypokondere :opplyser:

Og kan vi egentlig hjelpe en som uansett vil finne på en ny sykdom?

Det jeg mente med komentaren var at vi tar vare på pasientene våre, kjenner dem igjen og håper det beste. Med noen hypokondere føler vi at "slaget er tapt"

Men la nå ikke dette bli en diskusjon på hypokondere.

Man bør da behandle andre likedan, uansett om de er hypokondere eller ikke. Legen kan uansett hjelpe personer som er hypokondere, synsing fra dere om at "slaget er tapt" er jo helt unødvendig dersom du ikke er lege selv.

Endret av drue
AnonymBruker
Skrevet

samme her... trenger legetime nå, men tørr bare ikke

Anonymous poster hash: 39798...639

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...