Gå til innhold

Din antifeministiske ønskeliste - hva ønsker De, min herre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

At vi bryr oss mer om gutter, unge menn og menn som er dårligere stilte.

- De bryr seg ikke med å legge mer til rette for guttene i skolen, f.eks. med tanke på at de utvikles senere, forstår mindre konsekvenser, har mindre selvkontroll og mer energi. Det er nok bare en del av det, og det er merkverdig at ingen gidder å gjøre noe med det.

- Vi bryr oss ikke om at gutter og unge menn trenger mer disiplin, både hjemme og på skolen. Alle burde bli gitt informasjon om hvor viktig det er å gi gutter den disiplinen de trenger. Slik at det går bedre med dem.

- Om noe blir gjort for å bedre gutter og unge menns problemer, vi kan ikke skylde på barn. Så blir kanskje flere menn gift eller kommer i et forhold, slik mange menn dessverre ikke gjør i dag. Slik er det ikke for kvinner, og dette handler om at kvinner uansett kan bli likt av en mann selv om hun ikke har noen resurser eller status, men slik er det ikke omvendt. En dårligere stilt mann har som regel verken kone eller barn.

- Vi burde også fokusere mer på dårligere stilte menn generelt sett.

- Vi burde arbeide for rettferdighet, isteden for å bare løse problemene kvinner har.

Anonymous poster hash: 73686...d53
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Rettferdighet gir frihet. Det er ingen ideologi om at alt skal være likt, men et ønske om at alle skal behandles riktig og at alle skal få bevare sin individuelle frihet.

Det heter liberalisme det. Og vi har to partier for det i Norge.

Anonymous poster hash: b49e6...786

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor ikke bare Menneskeguiden da? Eller Folkeguiden?

Rett skal være rett.

Anonymous poster hash: 349a9...c0b

Fordi jeg glemte ironiflagget, vel.

Ønskeliste for sytepaver, det er det denne tråden er.

Noen burde ønske seg antibittermidler som de kan smøre på fislepikkene sine.

Anonymous poster hash: f681b...efa

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter liberalisme det. Og vi har to partier for det i Norge.

Anonymous poster hash: b49e6...786

Liberalisme er kun frihet for mennesker som er resurssterke. Mennesker som er trygdede i dag, pga sykdom og den slags, hadde jo ikke overlevd i et sånt system, siden de ikke hadde hatt penger til å kunne ta vare på seg selv og sine familier.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rettferdighet gir frihet. Det er ingen ideologi om at alt skal være likt, men et ønske om at alle skal behandles riktig og at alle skal få bevare sin individuelle frihet.

Nå svarte du veldig unnvikende egentlig. Er rettferdighet å gi alle like stor kasse å stå på (samme hjelp uavhengig av individuelle behov) eller å gi det antall kasser eller den størrelse på kassen som hver enkelt har behov for, altså ta hensyn til individuelle behov for å skape like muligheter?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå svarte du veldig unnvikende egentlig. Er rettferdighet å gi alle like stor kasse å stå på (samme hjelp uavhengig av individuelle behov) eller å gi det antall kasser eller den størrelse på kassen som hver enkelt har behov for, altså ta hensyn til individuelle behov for å skape like muligheter?

Det han skrev, var jo at alle skulle få sin individuelt tilpassede kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fordi jeg glemte ironiflagget, vel.

Ønskeliste for sytepaver, det er det denne tråden er.

Noen burde ønske seg antibittermidler som de kan smøre på fislepikkene sine.

Ikke ødelegg tråden, er du snill. Jeg mener mangt og meget om temaet og det som skrives men ønsker faktisk å høre hva de ønsker. De blir kanskje mindre frustrerte og vi lærer kanskje noe. En vinn-vinn situasjon :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Ja, ja, nei og nei. Bygge heis i fjellheimen til de som sitter i rullestol? Nei. Kvotering? Nei. Ekstra undervisning til de som sliter med skolen? Ja. Like opptakskrav for menn og kvinner til fysiske yrker? Ja. Krav til 50% menn på fødestuene? Nei. Gi menn en reell mulighet til å jobbe på en fødestue? Ja. Osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Du skal til og med få din individuelt dekorerte kasse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal til og med få din individuelt dekorerte kasse!

Da skal min være grønn, med sånn gammeldags rosemaling <3

Vil også tilføye at jeg syns det skal være mindre fokus på kjønn, og mer på evne. Om det finnes yrker hvor kvinner bare er bedre enn menn, er det jo bare rett og rimelig at flest kvinner skal få disse jobbene, fordi de gjør en bedre jobb... Det samme gjelder andre veien også, i yrker hvor menn gjør en bedre jobb, rett og slett fordi det burde handle om individets ferdighet, og ikke en elendig innkvotering.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke ødelegg tråden, er du snill. Jeg mener mangt og meget om temaet og det som skrives men ønsker faktisk å høre hva de ønsker. De blir kanskje mindre frustrerte og vi lærer kanskje noe. En vinn-vinn situasjon :)

Ja, for det å nevne snikfeminisering i HI legger liksom opp til en seriøs diskusjon?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for oppklaringen. Det vil da bety at det er greit at kvinner som er fysisk svakere enn menn får muligheten til å komme inn på f.eks. politihøgskolen med lavere krav til fysikk (styrke, hurtighet o.l.)? Er det rettferdig? Eller er det uønsket særbehandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppklaringen. Det vil da bety at det er greit at kvinner som er fysisk svakere enn menn får muligheten til å komme inn på f.eks. politihøgskolen med lavere krav til fysikk (styrke, hurtighet o.l.)? Er det rettferdig? Eller er det uønsket særbehandling?

Personlig syns jeg ikke at kjønn kvalifiserer som et handycap, og dermed er ikke det en av tingene man skal få en kasse for. Jeg syns egentlig ikke at man skal ansette en mann i rullestol, som politi, heller da... Det er et yrke som krever fysisk styrke, og der er stort sett friske menn best utstyrt, fra naturens side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja, for det å nevne snikfeminisering i HI legger liksom opp til en seriøs diskusjon?

Jeg ønsket å nå dem som roper høyest om feminismens baksider her på forumet og brukte derfor den type ord. Dersom du synes tråden er useriøs står du fritt til å forlate den.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil veldig gjerne at diskriminering og seksualisering skal slutte å være en kjønnsgreie. Både menn og kvinner diskrimineres, men den mannlige delen blir stort sett ignorert, eller til og med latterliggjort.

Jeg prøver å være åpen og positivt innstilt til alle innspill, men dette var et spesielt godt poeng synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å være åpen og positivt innstilt til alle innspill, men dette var et spesielt godt poeng synes jeg :)

Jeg prøver å holde meg veldig nøytral til ting, for å kunne ha et minst mulig følelsessverta syn på ting (føler man mye for noe, er det lett å havne i et tankesett som gjør at man ikke kan se ting fra synspunktet til folk som er uenige, og dermed blir man effektivt ganske blind for å ta til seg ny lærdom, noe som er veldig dumt om man faktisk tar feil), men akkurat dette plager meg en del, fordi det i mine øyne er like urettferdig som når et voldtektsoffer får beskjed om at det var hennes egen skyld, pga måten hu gikk kledd... Det er rett og slett ikke sant, og det er direkte forkastelig at det er en allment akseptert tankegang.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Bygge heis i fjellheimen til de som sitter i rullestol? Nei.

Hva med heiser i alpintbakker da? Er det rettferdig at friske mennesker med ski på beina skal fraktes opp bakkene mens handikappede i rullestol ikke skal få hjelp til å komme seg på fjelltur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare nevne at tråden under denne passet godt sammen med denne

ønsker meg rundere rumpe!

:fnise:

Endret av absinthia
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg rundere rumpe.

HAH!!! Takk :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ønsker meg rundere rumpe!

:ler: Så bra ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...