Gå til innhold

Neglerotbetennelse, sykemelding? HASTER

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg skal operere en ganske alvorlig neglerotbetennelse på fredag (hele tåen og deler av foten er rød og opphovnet).. Jeg har gjort dette en gang før, to dager før senvakt og det gikk fint å gå på jobb. Saken denne gangen er at jeg skal jobbe tideligvakt på jobb på lørdag (har en jobb med MYE gåing og løping dersom alarm) tideligvakt er mer travelt enn senvakt.. Forige gang fikk jeg jobbe slik at jeg satt mye i ro, og det var vondt men gikk fint. Jeg spurte sjefen om jeg kunne få senvakt på lørdag siden jeg skal operere men det lot seg ikke gjøre. Kan jeg få sykemelding for dette? Er det noen med samme type jobb som har fått det? :-) Jeg er veldig imot sykemelding dersom jeg kan jobbe, slik som sist var jeg på jobb. Men denne gangen tror jeg det blir uutholdelig med så mye gåing og løping. Kan jeg spørre om å få sykemelding? Trenger bare en dag, rekner med det er bra igjen til jeg skal på jobb igjen på tirsdag.

Har aldri vært sykemeldt før, bare hatt en egenmeldingsdag på fire år så dette er nytt for meg. Får jeg lønn dersom jeg blir sykemeldt?

Beklager dumme spørsmål, men dette er helt nytt for meg...

Anonymous poster hash: c3a9e...2f4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan også legge til at jeg er deltidsansatt, ved siden av skole. Vet ikke om det endrer rettigheter osv.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Ja du burde få sykemelding for dette. Du får sykemeldingspenger som et gjennomsnitt av hvor mye du har jobbet de siste 3mnd. Du ber ikke om mange dager sykmelding så burde gå i orden, folk på jobben min blir sykmeldte for mindre enn en promp omtrendt..

Anonymous poster hash: bd588...a27
Gjest RompeRusk
Skrevet

1. Ja, dette får du sykemelding for

2. Du har like rettigheter selv om du bare er deltidsansatt

3. Hvorfor har du ikke fått akutttime? Da jeg troppet opp hos fastlege (med forhåpning om å få det fikset over helgen) ble dette operert 1 time etter jeg kom inn, til tross for stappfull timeplan hos legen

AnonymBruker
Skrevet

Okei, tusen takk for svar! jeg er jo ute av stand til å gjøre jobben min på en forsvarlig og tilfredsstillende måte med tanke på at jeg ikke kan gå raskt/løpe så jeg burde vel få sykemelding. Jeg er ikke satt opp på vakt igjen før tirsdag, så jeg trenger bare en dag sykemelding.

Tusen takk igjen for raskt svar :)

Skrevet

Jeg vil tro du skal kunne få sykemelding for denne ene dagen. Du har jo allerede forhørt deg med sjefen om å jobbe senvakt, slik det blir roligere (og mindre vondt) for deg. Når sjefen ikke er behjelpelig med dette, får h*n heller måtte ringe etter en vikar om du er nødt å sykemelde deg for lørdagsvakten din.
Om du ikke får sykemelding, så får du bare vente å se til fredag hvordan foten kjennes. Kjennes det veldig vondt og du tenker det vil bli en utfordring på jobb pga dette, så kan du heller bruke egenmelding for lørdagen :)

AnonymBruker
Skrevet

1. Ja, dette får du sykemelding for

2. Du har like rettigheter selv om du bare er deltidsansatt

3. Hvorfor har du ikke fått akutttime? Da jeg troppet opp hos fastlege (med forhåpning om å få det fikset over helgen) ble dette operert 1 time etter jeg kom inn, til tross for stappfull timeplan hos legen

Takk for svar!

Fordi jeg har hatt det før og det har gått i bølgedaler. Sist, med en annen tå, måtte jeg oprere hos en Turnuslege, og det gjorde så vanvittig vondt (hun ventet ikke til bedøvelsen fikk tid til å virke. Samtididg funket det ikke og betennelsen kom tilbake) så jeg vergrer meg veldig for å gå til legen. Selv om fastlegen fikk gjort det skikkelig og smertefritt.. Jeg har fått time til fredag fordi jeg har en egen (ikke positiv evne) til å spille ned mine egne problemer. I tillegg har jeg ikke fri fra skolen før fredag, og jeg vil ikke ha fravær.

Ja, jeg lider sterkt av ''flink pike-syndromet''.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tro du skal kunne få sykemelding for denne ene dagen. Du har jo allerede forhørt deg med sjefen om å jobbe senvakt, slik det blir roligere (og mindre vondt) for deg. Når sjefen ikke er behjelpelig med dette, får h*n heller måtte ringe etter en vikar om du er nødt å sykemelde deg for lørdagsvakten din.

Om du ikke får sykemelding, så får du bare vente å se til fredag hvordan foten kjennes. Kjennes det veldig vondt og du tenker det vil bli en utfordring på jobb pga dette, så kan du heller bruke egenmelding for lørdagen :)

Takk for svar til deg også! Har allerede en veninne som kan ta vakten min om jeg blir sykemeldt, for å være til minst mulig bry for sjefen! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...