vannm75 Skrevet 4. januar 2015 #1 Del Skrevet 4. januar 2015 jeg sliter med det samme på Saab 95 fra 04.hvor lenge skal e motorvarmer stå i, før en kjører om morgonen? Er det nok med en halv time før kjøring eller bør den stå over natta. evt bruker den mye strøm?? har hørt pos og neg sider ved bruk av motorvarmer.... noen med erfaring??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 5. januar 2015 #2 Del Skrevet 5. januar 2015 jeg sliter med det samme på Saab 95 fra 04.hvor lenge skal e motorvarmer stå i, før en kjører om morgonen? Er det nok med en halv time før kjøring eller bør den stå over natta. evt bruker den mye strøm?? har hørt pos og neg sider ved bruk av motorvarmer.... noen med erfaring??? Det er kun positive fordeler med motorvarmer. Har brukt det i mange år sjøl, men ikke så kort tid som en halv time. De siste modellene fra Defa er laget slik at de går på etter utetemperatur når du har stilt inn den tida du skal dra. Du har to forskjellig tider du kan sette der, da du drar til jobb på morran, og når du skal hjem på ettermiddagen. Om du har strømtilkobling på jobb, Du trenger uansett ikke å ha strøm på mer enn max 3timer. Den varmen som da er blitt på kjølevæske, blir aldri høyere enn den blitt på den tida. Har du IKKE noen form for styring inni bilen, kan du bruke et startur rett i kontakta på veggen, stille den korrekt etter klokka, og stille inn tilslaget på den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 5. januar 2015 #3 Del Skrevet 5. januar 2015 Mener å huske at 3 timer er passe. Ville i alle fall hatt 3 timer v minus 10. V rundt 0 grader ville jeg hatt 1.5 time. Tror ikke du har noe igjen for å ha varmere på hele natta. Mener å huske at motorvarmer bruker ca 500w. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vannm75 Skrevet 5. januar 2015 Forfatter #4 Del Skrevet 5. januar 2015 takk for svar. bor på vestlandet så svært sjelden temp bli lavere enn minus 10,,ska sjekke muligheten for tidsstyrt strømtilkobling.. har ikke styring innenfra bilen så vidt jeg vet..... men tipper de har noen smarte løsninger på jula eller biltema.. clas olson.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå