AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #21 Skrevet 5. januar 2015 Har du derimot ingen av disse utfordringene, burde dere kanskje revurdere hvordan dereskal gjøre det. Det er svært vanskelig å fjerne ett belønningssystem som er innført.Barnet det gjelder kan se på det som en straff. Men samtidig burde ikke det barnet somda leser av egen lyst, straffes med ingen belønning. Selv ville jeg da forsøkt å snakketmed barnet mitt, og sagt at jeg ikke var for å betale for lesing, og at belønningen henneser leselysten som hun utvikler, ikke penger.Anonymous poster hash: b688d...aa8 Om man beholder belønningssystemet, vil det også føre til problemer. Barnet som har leselyst vil lett rase gjennom mange flere bøker enn barnet som har leseproblemer. Så lesehesten får en mye fetere lønn. Anonymous poster hash: 8e98e...7b4 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #22 Skrevet 5. januar 2015 Minner meg om ungdomsskolen da venninnene mine fikk 50 kr for hver S de fikk, men jeg fikk jo bare S uansett, så foreldrene mine nektet å gi meg penger. Så utrolig urettferdig det føltes, at jeg ble STRAFFET for at jeg var flink på skolen! Og sånn kan det nok fort føles for datteren din også... Uten at jeg egenlig har noen god løsning på problemet. Hva med å foreslå at hun isteden får tilsvarende sum når hun gjør noe hun ikke er særlig glad i men som er oppbyggende for henne, feks. vasker rommet sitt, jogger/sykler en lengre tur, strikker et skjerf, eller noe sånt? Anonymous poster hash: 26b1a...124
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå