AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #1 Del Skrevet 4. januar 2015 Virker ikke sånn Anonymous poster hash: 165dc...8b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 4. januar 2015 #2 Del Skrevet 4. januar 2015 Nei, men lurer på det. Lurer også på om man kan bruke "komma" før ordet "og".... er det ikke en regel for det også ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #3 Del Skrevet 4. januar 2015 Nei, men lurer på det. Lurer også på om man kan bruke "komma" før ordet "og".... er det ikke en regel for det også ? Jo, det er det Anonymous poster hash: 165dc...8b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #4 Del Skrevet 4. januar 2015 Særskriving tenker jeg du mener http://www.korrekturavdelingen.no/K4sammenskriving.htm Anonymous poster hash: 90bd2...278 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #5 Del Skrevet 4. januar 2015 Det heter ord deling Jeg måtte bare Anonymous poster hash: 062e9...460 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #6 Del Skrevet 4. januar 2015 Særskriving tenker jeg du mener http://www.korrekturavdelingen.no/K4sammenskriving.htm Anonymous poster hash: 90bd2...278 La nå folk få kalle det for orddeling, det jo deling av ord. Anonymous poster hash: b0ab3...f8f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #7 Del Skrevet 4. januar 2015 Å skrive på tastatur er mye vanskeligere mht rettskriving enn å skrive for hånd med penn.Anonymous poster hash: e7edc...78f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #8 Del Skrevet 4. januar 2015 La nå folk få kalle det for orddeling, det jo deling av ord. Anonymous poster hash: b0ab3...f8f Særskriving og orddeling er to forskjellige ting. Anonymous poster hash: 90bd2...278 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #9 Del Skrevet 4. januar 2015 Hva er det som er så sexy med orddeling og særskrivning? Anonymous poster hash: b9903...cf8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 4. januar 2015 #10 Del Skrevet 4. januar 2015 (endret) Orddeling er når et ord må deles ved linjeskift. Siden ett og samme ord ofte kan deles på flere måter, finnes det også mer enn én regel, og disse kan jeg. Noen orddelingsregle har jeg derimot aldri vært borti. EDIT: Jeg så først etter at jeg hadde postet at tråden er på sexforumet. Da er det kanskje en litt snuskete regle? Endret 4. januar 2015 av Pawn Hearts 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KlippKlapp Skrevet 4. januar 2015 #11 Del Skrevet 4. januar 2015 (endret) Kan ikke skjønne at det skal være så vanskelig å ikke begå særskrivingsfeil. Endret 4. januar 2015 av KlippKlapp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #12 Del Skrevet 4. januar 2015 Tror jeg må runke Anonymous poster hash: b3e5a...d00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #13 Del Skrevet 4. januar 2015 Nei, men lurer på det. Lurer også på om man kan bruke "komma" før ordet "og".... er det ikke en regel for det også ? Det kan man godt, det avhenger av setningen om det er korrekt eller ikke. Det er ikke korrekt ved oppramsing når man har en konjunksjon som f.eks 'og', men det er riktig hvis man bruker 'og' til å binde sammen to setninger. Mange har en tendens til bare å huske den første regelen uten helt å forstå den, og så bruker de den i alle situasjoner fordi de ikke skjønner forskjellen. Anonymous poster hash: d9afa...d5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elseby13 Skrevet 4. januar 2015 #14 Del Skrevet 4. januar 2015 Folk som skriver "vell" er heller ikke sexy. Det heter vel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #15 Del Skrevet 4. januar 2015 Hva slags regle er det? Eller mente du regelen? Anonymous poster hash: 4106e...228 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #16 Del Skrevet 4. januar 2015 Kan du ikke reglene for tema'er hos kg? Anonymous poster hash: b0078...064 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosaboble15 Skrevet 4. januar 2015 #17 Del Skrevet 4. januar 2015 Folk som skriver "vell" er heller ikke sexy. Det heter vel! Og folk som skriver "komm". Det er den mest usexy skrivefeilen jeg vet om! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #18 Del Skrevet 4. januar 2015 Virker ikke sånn Anonymous poster hash: 165dc...8b6 Feil forum? Anonymous poster hash: 9f92f...a65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 4. januar 2015 #19 Del Skrevet 4. januar 2015 Var syk den dagen. 4 februar 1995. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 4. januar 2015 #20 Del Skrevet 4. januar 2015 Uff, ja. Veldig mange her er elendig i norsk. Ikke bare her, vel og merke. Når jeg ser mange skrivefeil i en setning, tenker jeg automatisk at det er en mindre smart person som har skrevet det. Også gjerne at det er en person som ikke er et karrieremenneske, men gjerne en som lever på NAV. Sad, but true. Og hva er greia med de som bruker hundre komma, i stedet for tre prikker,,,,,,,,,,? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå