AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #1 Skrevet 4. januar 2015 Jeg har akkuratt fått jobb hvor jeg er i bassenget to ganger i uken i to timer i strekk. Det eneste som er et problem er mensen. Når jeg bader må jeg jo selvfølgelig bruke tampong, men det har jeg aldri gjort før. De siste 3 gangene jeg har hatt mensen har jeg prøvd å bruke tampong, men jeg får den bare ikke inn. Jeg har brukt den blåe procomfort oben (altså normal). Det gjør vondt å ta den inn. Jeg har prøvd å ta litt kokosnøttolje på tuppen for å få den lettere inn. Jeg har faktisk fått tampongen så langt som halveis inn, men har måttet stoppe pga ubehag. Jeg har lest overalt, sett på youtube, bilder og lignende, men jeg får det fortsatt ikke til . Hva kan jeg gjøre? Jeg lurer også på hvilken tampong som er best for meg, siden jeg skal være i bassenget såpass lenge. Jeg har vel lette blødninger i begynnelsen og slutten av mensen, men normale på de heavieste dagene. Jeg har virkelig ikke lyst til at noe skal lekke. Tusen takk for hjelp Anonymous poster hash: 8d22d...f9f Anonymous poster hash: 8d22d...f9f
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #2 Skrevet 4. januar 2015 Prøv Tampax i stedet, den er lettere å få inn for den har innføringshylse. Anonymous poster hash: 5faef...32f 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #3 Skrevet 4. januar 2015 Prøv menskopp. Jeg fikk aldri til tampong, men menskopp gikk. Jeg har en mooncup. Anonymous poster hash: 5f2d3...d39 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #4 Skrevet 4. januar 2015 Hvis du får en finger inn, så får du også en tampong inn.. Hvis du har hatt sex og fått en penis inn, så er det i alle fall ikke noe problem:) (Sånn i utgangspunktet) Men husk at tampongen har kjempegod oppsugningevne, og vil ikke klare å bli satt inn i en tørr skjede. Rett etter at du har tørket deg på toalettet f.eks, vil åpningen vøre helt tørr.. Så gå med bind en stund, sånn at du blør, og prøv da. Den minste ob'en er den gule, så kanskje den er lettere? Spytt litt på fingeren du fører den inn med, sånn at den også glir greit. Så er det bare å slappe av og dytte den på skrått bakover mot ryggen.. Får du den helt inn er den ikke ubehgelig i det hele tatt! Og får du det først til en gang, så blir det lettere neste gang Anonymous poster hash: 3d6b0...ddb 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #5 Skrevet 4. januar 2015 Bruk mini, bytt noen ganger i løpet av arbeidsdagen - tamponger skal uansett byttes hver fjerde time, enda oftere ved bruk i basseng. Anonymous poster hash: fccdf...258
Tibbie Skrevet 4. januar 2015 #6 Skrevet 4. januar 2015 Jeg anbefaler også Tampax. På grunn av plastikken, er det lettere å føre inn. OB er mindre glatt og er veldig tørr, så da kan det være vondt å presse inn med mindre skjeden din er veldig våt av blod. Jeg ville valgt en stor størrelse, så slipper du å bekymre deg for å lekke Ser også at noen har anbefalt menskopp. Har aldri prøvd det selv, men har hørt mye skryt.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #7 Skrevet 4. januar 2015 Har du hatt sex, og det fungerer? Kan jomfruhinnen være årsaken?Anonymous poster hash: 8f5e9...ccd
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #8 Skrevet 4. januar 2015 Bruk mini, bytt noen ganger i løpet av arbeidsdagen - tamponger skal uansett byttes hver fjerde time, enda oftere ved bruk i basseng. Anonymous poster hash: fccdf...258 tull. så lenge den ikke er full kan den sitte inne i 8 timer. men helst ikke lenger. det er ikke bra å måtte bytte tampong om den er "tørr" på grunn av liten blødning. Anonymous poster hash: 1e43c...747 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #9 Skrevet 4. januar 2015 Bruk mini, bytt noen ganger i løpet av arbeidsdagen - tamponger skal uansett byttes hver fjerde time, enda oftere ved bruk i basseng.Anonymous poster hash: fccdf...258 Jeg bruker tampong når jeg sover. Da måtte jeg jo stått opp midt på natten og bytte da. Anonymous poster hash: ad7ab...b86 1
Hulderen Skrevet 4. januar 2015 #10 Skrevet 4. januar 2015 Som flere skriver, så er Tampax absolutt verdt et forsøk. Innføringshylsen gjør det mye enklere. Menskopp er også bra, men jeg vil tro at den er vanskligere å sette inn en tampong. Det er i hvert fall min erfaring.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #11 Skrevet 4. januar 2015 Bruker også tampong om natten (og jeg sover 9-10 timer). Gynokologen min sier at det går helt fint så lenge jeg ikke blør igjennom Anonymous poster hash: 134cf...8e8
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #12 Skrevet 5. januar 2015 Jeg får heller ikke inn tampongen. Har lest over hundre tips og prøvd tre ganger. Men den vil ikke inn. Blir litt frustrert, men jeg skal få det til. Er bare å holde motet oppeAnonymous poster hash: 2db68...067
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #13 Skrevet 1. mars 2015 http://www.kk.no/livsstil/ville-du-brukt-en-svamp-tampong-25213 Anonymous poster hash: 9a6c5...a0a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå