AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #1 Skrevet 4. januar 2015 Hei! Jeg har veldig lyst å begynne med tampong men jeg klarer ikke å få den inn! Får ikke en gang fingeren inn, bare halvveis... Og jeg bruker den minste tampongen fra libresse. Jeg blør sånn normalt mye så det skal ikke være et problem at det er for tørt der inne. Har noen et tips om hvordan jeg kan få den lettere inn? Og hvordan skal jeg gjøre det? Haha er litt desperat etter hjelp siden jeg er så møkka lei av bind.Anonymous poster hash: b99e9...368
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #2 Skrevet 4. januar 2015 Hadde det slik i starten jeg også, og jeg var bare nødt til å gi det litt tid. Mange har en jomfruhinne når man er så ung som det høres ut som du er nå, og da gjør det vondt å ta noe som helst oppi der. Noen har også så tykk jomfruhinne at man faktisk må operere for å kunne gjøre noe med det, som kan være tilfelle dersom du ikke er så ung som jeg tenker (eldre enn 14-15 år.) Som sagt, jeg ga det bare god tid og til slutt fikk jeg til å bruke større tamponger. Ikke press noe oppi hvis det gjør for vondt. Anonymous poster hash: 75aff...6ae 1
Heddabynes Skrevet 4. januar 2015 #3 Skrevet 4. januar 2015 Hadde det slik i starten jeg også, og jeg var bare nødt til å gi det litt tid. Mange har en jomfruhinne når man er så ung som det høres ut som du er nå, og da gjør det vondt å ta noe som helst oppi der. Noen har også så tykk jomfruhinne at man faktisk må operere for å kunne gjøre noe med det, som kan være tilfelle dersom du ikke er så ung som jeg tenker (eldre enn 14-15 år.) Som sagt, jeg ga det bare god tid og til slutt fikk jeg til å bruke større tamponger. Ikke press noe oppi hvis det gjør for vondt. Anonymous poster hash: 75aff...6ae Er 14 år og blir snart 15:-) 1
Gjest Ljhh Skrevet 4. januar 2015 #4 Skrevet 4. januar 2015 Evt kan du prøve den minste fra tampax, da slipper du putte fingrene "oppi der"
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #5 Skrevet 4. januar 2015 Hei du! Jeg er 15 år og kan godt komme med et tips! selv jeg bruker ikke tampong. du slappe av når du setter den inn. hvis du stresser vil det være vanskeligere. Anonymous poster hash: 0d17b...cff
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #6 Skrevet 4. januar 2015 du slapper ikke godt nok av i musklene til at den kan gli smertefritt inn. Det krever litt trening i begynnelsen da underlivet tidligere har fått være i fred. Anonymous poster hash: 044b2...d2d
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #7 Skrevet 4. januar 2015 Det er veldig viktig å slappe helt av når du skal sette inn en tampong, for hvis du er nervøs eller anspent blir du fryktelig trang. En måte å lære seg å slappe av er faktisk å onanere (når du ikke har mensen). Legg deg på ryggen i senga og hold et speil så du ser underlivet ditt. Bruk den andre hånda til å forsiktig ta på deg selv. Finn ut hvordan du ser ut og kjennes ut der nede, og når du føler deg trygg kan du forsiktig putte en finger inn i vagina. Du kan også prøve å stramme og slappe av rundt fingeren, det gjør at du blir bedre kjent med musklene i underlivet og hvordan du kan kontrolere dem. Etterhvert vil du føle deg tryggere på underlivet ditt, og da vil du være mindre nervøs når du skal sette inn en tampong. En tampong er omtrent like stor som en finger, så hvis du klarer en finger klarer du en tampong. Prøv litt ulike stillinger når du putter den inn, så du finner den som passer best for deg (Jeg liker best å sitte på do). Pust dypt, og tenk at dette har du gjort før. Når du har klart det en gang er det bare å fokusere på den gangen alle andre ganger, og med litt øvelse går det helt greit hver gang. Både når du utforsker deg selv og når du setter inn en tampong er det viktig med rene hender og helst korte negler. Å være komfortabel med å ta på seg selv og kjenne sitt eget underliv er veldig viktig for alle kvinner. Det vil når den tid kommer gi deg et bedre sexliv og flere orgasmer, og det gjør det lettere å oppdage unormaliteter. Når du blir kjent med musklene kan du ogå begynne med knipeøvelser, som er veldig viktige og veldig enkle. Til å begynne med kan du knipe rundt en finger, men etterhvert klarer du det uten. Du bør knipe litt hver dag, når du står i kø, er på skolen eller ser på tv. Når du kniper er det bare å stramme musklene og så slappe av, og gjenta. Prøv å unngå å stramme rumpemusklene samtidig. Anonymous poster hash: 6aedc...6ab 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå