MaiTai Skrevet 4. januar 2015 #1 Skrevet 4. januar 2015 Strikk glattstrikk og fell slik: 1. omg: *2 r sammen, 1 r*. Gjenta fra *-* hele omg. 2. omg: rett Gjenta disse 2 omg 1 gang. Neste omg: 2 r sammen hele omg. Klipp av tråden, trekk gjennom m og fest den godt. 1. omg er grei, men hvordan strikker jeg 2. omg? Bare glattstrikk uten felling?? Takk på forhånd ;-)
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #2 Skrevet 4. januar 2015 Ja, neste pinne er rett på rette og vrangt dersom det er på vrangen. Ser ikke strikketøyet ditt skjønner du. Du fortsetter med annen hver pinne å felle og neste pinne er hvilepinne der du bare skal rett tilbake.Anonymous poster hash: 5d642...5ad
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #3 Skrevet 4. januar 2015 2.p strikkes rett. Altså bare rettmasker hele omgangen. Anonymous poster hash: 34143...af1
MaiTai Skrevet 4. januar 2015 Forfatter #4 Skrevet 4. januar 2015 Ok. Det er en lue jeg strikker, på rundpinne. "Så gjenta disse 2 omg 1 gang", det betyr å strikke 1. omg slik det står beskrevet, og neste omg rett. Og dette gjør jeg to ganger, altså 4 runder tilsammen. Deretter siste runde 2 rett sammen. Forstår jeg det rett da? Må ha det inn med teskje her
Kanutte Skrevet 4. januar 2015 #5 Skrevet 4. januar 2015 Ok. Det er en lue jeg strikker, på rundpinne. "Så gjenta disse 2 omg 1 gang", det betyr å strikke 1. omg slik det står beskrevet, og neste omg rett. Og dette gjør jeg to ganger, altså 4 runder tilsammen. Deretter siste runde 2 rett sammen. Forstår jeg det rett da? Må ha det inn med teskje her Jepp!
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #6 Skrevet 4. januar 2015 1. Omgang 2 rett sammen 1 rett 2. Omgang rett 3. Omgang 2 rett sammen 1 rett 4. Omgang rett 5 omgang 2 rett sammen hele veien rundt. bruk evt små strømpeoinner når du har felt så mangen maske at rundpinnen ikke funker. Anonymous poster hash: 5d642...5ad
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #9 Skrevet 4. januar 2015 Tusen takk for hjelpen Selv takk du hjalp meg og....?Anonymous poster hash: 5d642...5ad
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå