Gå til innhold

Bilder på fremføring av bok?


tusentakkforhjelp

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha fremføring av en engelsk bok. Jeg valgte "Charlie and the Chocolate Factory". Har begynt med powerpointen, og vi skal ha med beskrivelse av personer i den.

Jeg har klippet og limet inn bilder av personene til det jeg skal snakke om. Har blitt veldig fint, men det jeg ikke tenkte på er at bildene er jo fra fimen, og ikke fra boken. Det er jo boken jeg skal snakke om...

Jeg tenkte bare å vise noen bilder av dem så publikum får et lite "innblikk" i hvordan hovedpersonene ser ut. Går det ann å bare si at det er laget en film om boken, og slik ser personene ut i den. Beskrivelsen i boken stemmer ganske bra med hvordan de er og ser ut i filmen.

Hva tenker dere?

Tusen hjertelig takk for dere som svarer!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det synes jeg er en god ide! Det kan også være lurt å presisere evt. ting som er anderledes ved utseendet i forbindelse med beskrivelsen av utseende, og fokusere på det som skjer i boken og ikke snakke så mye om filmen.

Det er faktisk laget to filmer av denne boken, i den nyeste med Johnny Depp synes jeg kanskje at Willy Wonka er litt for mye sminket. Sjekk også ut bildene fra den gamle filmen, om kanskje de passer bedre inn :)

lykke tl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...