AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #1 Skrevet 3. januar 2015 Noen her som bruker eller har brukt pessar? Som vil dele noen erfaringer? Jeg befinner meg i en situasjon der jeg leter etter et nytt prevensjonsmiddel. Er ikke interessert i å proppe i meg hormoner, og har hatt diverse plager ift. bl.a. Nuvaring. Kondom er man jo lei av, så nå vurderer jeg tre ting; pessar, kobberspiral og "svampen". Kobberspiral er et alternativ, men er jo litt mer styr å få igang. "Svampen" selges ikke i Norge og er dyr å bestille, men er et alternativ da det hverken krever tilpasning eller å "installeres" permanent. Pessar fås så vidt jeg vet i Norge og er noe jeg vurderer. Hva synes dere som har brukt det? Anonymous poster hash: fee49...d20
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #2 Skrevet 3. januar 2015 Noen? Anonymous poster hash: fee49...d20
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #3 Skrevet 3. januar 2015 Pessar selges ikke lenger i Norge men kan bestilles på nettet, men man må dog få det tilpasset hos lege først for å få riktig diameter. Jeg brukte det en stund som supplement til lady-comp. Har du forresten sjekket ut Lady-comp/pearly? Fertilitetsmonitor som gir deg rødt/geønt lys etter hvor du er i syklusen. totalt hormonfritt og brukt riktig er det like trygt som pillen. Men- det er altså røde faser hvor du må beskytte deg, rundt eggløsning. og da kan pessar uansett være et alternativ. Min lege tilpasset mitt og ga meg nettadresse hvor jeg kunne bestille. Mht bruk er det klønete og mye styr med pessar, synes jeg. huske å sette det inn i god tid, ha det i en stund etterpå.. og så fikk jeg stadig uvi av den sæddrepende gelen man måtte bruke til. Anonymous poster hash: 16d09...96a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå