Gå til innhold

Pessar

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som bruker eller har brukt pessar? Som vil dele noen erfaringer?

Jeg befinner meg i en situasjon der jeg leter etter et nytt prevensjonsmiddel. Er ikke interessert i å proppe i meg hormoner, og har hatt diverse plager ift. bl.a. Nuvaring. Kondom er man jo lei av, så nå vurderer jeg tre ting; pessar, kobberspiral og "svampen".

Kobberspiral er et alternativ, men er jo litt mer styr å få igang. "Svampen" selges ikke i Norge og er dyr å bestille, men er et alternativ da det hverken krever tilpasning eller å "installeres" permanent.

Pessar fås så vidt jeg vet i Norge og er noe jeg vurderer. Hva synes dere som har brukt det?

Anonymous poster hash: fee49...d20
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen?

Anonymous poster hash: fee49...d20
AnonymBruker
Skrevet

Pessar selges ikke lenger i Norge men kan bestilles på nettet, men man må dog få det tilpasset hos lege først for å få riktig diameter. Jeg brukte det en stund som supplement til lady-comp. Har du forresten sjekket ut Lady-comp/pearly? Fertilitetsmonitor som gir deg rødt/geønt lys etter hvor du er i syklusen. totalt hormonfritt og brukt riktig er det like trygt som pillen. Men- det er altså røde faser hvor du må beskytte deg, rundt eggløsning. og da kan pessar uansett være et alternativ. Min lege tilpasset mitt og ga meg nettadresse hvor jeg kunne bestille.

Mht bruk er det klønete og mye styr med pessar, synes jeg. huske å sette det inn i god tid, ha det i en stund etterpå.. og så fikk jeg stadig uvi av den sæddrepende gelen man måtte bruke til.

Anonymous poster hash: 16d09...96a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...