Gjest dragonfly Skrevet 1. august 2004 #1 Skrevet 1. august 2004 Går det an å sende SMS på vanlig måte, hjem til Norge, når en er på ferie i USA. Og går det an å sende fra Norge til USA. Sikkert et dumt spm men... Koster det mye mer? Og må man skrive noen tall foran tlf.nr.?
Gjest Anonymous Skrevet 1. august 2004 #2 Skrevet 1. august 2004 Ja, det går an hvis du har en mobiltelefon som kan brukes på nettet de bruker i USA. Du sender +44 foran mobilnummeret for å sende meldinger til USA (i hvert fall gjør jeg det til noen amerikanere). +47 foran til norske telefoner. Det koster mer. 3 kr?? Sjekk nettsidene til mobiltelefonselskapet du bruker. Prisene skal være oppgitt der.
Gjest dragonfly Skrevet 1. august 2004 #3 Skrevet 1. august 2004 Må jeg skrive noe foran når jeg sender melding fra Norge til en som er på ferie i USA?
liv Skrevet 1. august 2004 #4 Skrevet 1. august 2004 Må jeg skrive noe foran når jeg sender melding fra Norge til en som er på ferie i USA? nei
Grooo Skrevet 1. august 2004 #6 Skrevet 1. august 2004 Må jeg skrive noe foran når jeg sender melding fra Norge til en som er på ferie i USA? Og det koster heller ikke deg noe mer selv om personen er i USA, men det koster denne personen noen kr. å motta hver melding.
Plonk Skrevet 4. august 2004 #7 Skrevet 4. august 2004 Og det koster heller ikke deg noe mer selv om personen er i USA, men det koster denne personen noen kr. å motta hver melding. Ikke sant i det hele tatt. Mottak av tekstmelding i utlandet er helt gratis. Du bør derimot tenke deg skikkelig om før du svarer på en telefonoppringing når du er på ferie, for DET kan bli veldig kostbart.
Gjest gjest1 Skrevet 5. august 2004 #8 Skrevet 5. august 2004 Ja, det går an hvis du har en mobiltelefon som kan brukes på nettet de bruker i USA. Du sender +44 foran mobilnummeret for å sende meldinger til USA (i hvert fall gjør jeg det til noen amerikanere). +47 foran til norske telefoner. Det koster mer. 3 kr?? Sjekk nettsidene til mobiltelefonselskapet du bruker. Prisene skal være oppgitt der. Unnskyld, men er ikke +44 retningsnummer for England?? USa er 1
Elze Skrevet 6. august 2004 #9 Skrevet 6. august 2004 Fra norsk telefon i Norge til norsk telefon i utlandet: koster ikke noe mer Fra norsk telefon i utlandet til norsk telefon i Norge: koster typisk 3 til 5 kroner avhengig av abonnement og hvor du er. Fra norsk telefon i Norge til utenlandsk telefon i utlandet: Telenor tar 1,50 per melding, andre vet jeg ikke.
Gjest Grooo i.i. Skrevet 6. august 2004 #10 Skrevet 6. august 2004 Ikke sant i det hele tatt. Mottak av tekstmelding i utlandet er helt gratis. Du bør derimot tenke deg skikkelig om før du svarer på en telefonoppringing når du er på ferie, for DET kan bli veldig kostbart. Hm... Var i alle fall slik før, for fire-fem år siden. Men jeg finner ikke noe om det hos Telenor nå jeg heller, så da er det vel ikke sånn lenger. Så bra!
Elze Skrevet 6. august 2004 #11 Skrevet 6. august 2004 Mottak av telefonsamtale i utlandet koster, ikke SMS.
Brunhilde Skrevet 7. august 2004 #12 Skrevet 7. august 2004 Unnskyld, men er ikke +44 retningsnummer for England?? USa er 1 Joda, du har helt rett...men på den annen side så snakker de jo engelsk begge steder, så da er det kanskje ikke så viktig...?
Gjest gjest1 Skrevet 9. august 2004 #13 Skrevet 9. august 2004 Nei, bortsett fra at det er litt dumt å sende en sms til en person i USA og sette +44 foran....
Gjest Dalwhinnie Skrevet 9. august 2004 #14 Skrevet 9. august 2004 Mottak av telefonsamtale i utlandet koster' date=' ikke SMS.[/quote'] Det varierer nok med hvilket abonnement en har. Jeg bataler for mottak av sms i utlandet, men har også har abonnement hvor jeg ikke har gjort det.
Bauche Skrevet 20. august 2004 #15 Skrevet 20. august 2004 Du må ha en triband-telefon! (om du har nokia kan du gå inn på sidene deres for å se på din modell...der står det om de har det eller ikke!) - de fleste sony erichsson har det visst..og det er visst alt jeg vet om det... Har du ikke triband-telefon, kan du ikke motta eller sende sms!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå