Gå til innhold

Kake til babyens 1års dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken kake hadde du/dere når h*n ble 1år??

Virker som mange bestiller idag, og at alt må være så flott og fancy!

Selv tenker jeg å lage en gulrot kake med glasur og ett lys på? Blir dette for "simpelt" ??

Evnt en banankake.. :) da jenta vår elsker banan!

Denne kaken jeg snakker om blir selvsagt til henne kun å grapse med :)

Anonymous poster hash: e845e...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken kake hadde du/dere når h*n ble 1år??

Virker som mange bestiller idag, og at alt må være så flott og fancy!

Selv tenker jeg å lage en gulrot kake med glasur og ett lys på? Blir dette for "simpelt" ??

Evnt en banankake.. :) da jenta vår elsker banan!

Denne kaken jeg snakker om blir selvsagt til henne kun å grapse med :)

Anonymous poster hash: e845e...6e2

Hva er poenget med å lage en kake som hun skal få grapse med? Snakk om sløsing!

Anonymous poster hash: 49632...166

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruktsalat, da ungen ikke liker kake.

Og hva er det greiene med å la barnet grise men en hel kake?

Utrolig tåpelig!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer i overnevnte. Men dersom hun absolutt skal ha en hel kake å grise med, hadde jeg bakt cupcakes i en smak hun liker. Tviler på at så små liker ostekrem. Hva med sjokoladecupcakes med en lys sjokoladefrosting?



Anonymous poster hash: 7a69d...42a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, lag en kake hun liker, og kan få et stykke av til å grise med, og som dere andre kan spise og kose dere med. Bløtkake er jo vanlig, du kan ha banan i fyllet? Hvis hun skal ha en hel, egen kake, ville jeg gått for en muffins...

Både gulrotkake og banankake høres godt ut.

Å kjøpe en fancy kake som kun hun skal grise med, det høres mer simpelt ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg lagde banankake, den ble litt mislykket og flat som en pannekake, men god, :D



Anonymous poster hash: 24daf...927
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaka skal ikke være større enn 10cm i diameter, har en mini kakeform, så blir litt større enn muffins.

Men har lyst å gi henne en egen liten kake, og skjønner jo utifra tilbakemld her at det ikke er så vanlig med noe fancy! :)

Kommer til å servere litt andre ting til kaffebesøket på dagen hennes.

Anonymous poster hash: e845e...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en to etasjes kake med sjokoladekake i begge. Forskjellig fyll i de forskjellige etasjene. Trukket i hvit fondant med pynt på begge etasjene + oppå. Hadde bare et vanlig lys formet som et 1-tall. Barnet fikk ingen egen kake.

Anonymous poster hash: 917b7...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at så små liker ostekrem.

Anonymous poster hash: 7a69d...42a

Hvorfor i all verden ikke? Synes folk har så rare meninger om hva slags mat barn skal like og ikke. Klart barna ikke liker normal mat hvis foreldrene har den holdningen der...

TS: Lag en kake barnet liker. Bløtkake med masse friske bær? Skjønner riktignok ikke hvorfor det ikke kan være én kake som er til alle. :)

Anonymous poster hash: acc9e...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer i overnevnte. Men dersom hun absolutt skal ha en hel kake å grise med, hadde jeg bakt cupcakes i en smak hun liker. Tviler på at så små liker ostekrem. Hva med sjokoladecupcakes med en lys sjokoladefrosting? Anonymous poster hash: 7a69d...42a

Vår 1,5 åring er veldig glad i ostekrem, hvorfor skulle ikke så små barn like det?? Merkelig.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har vel ikke sukker i kaka til en 1-åring? Er ikke det altfor tidlig? Jeg vil vente med sukker så lenge som mulig, og kommer til å lage en sunn kake.



Anonymous poster hash: bd176...21f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi hadde bløtkake med jordbær (født i juli)! lagde en miniversjon til jenta som hun fikk "grapse" med. Var stor suksess, bildet av kakespisingen henger i gangen faktisk :)



Anonymous poster hash: 951e2...f0a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sønnen min blir ett år i morgen og han får disse http://barnekokebok.com/2014/09/11/grove-banan-og-gulrotmuffins/. Tenkte å lage en variant med banan og gulrot, og en med banan og eple. En enkel krem oppå og voila, bursdagskakemuffins :) Synes det er greit med en bittelitt sunnere alternativ siden han enda er så liten, pluss at det kommer andre barn også. De spiser hva de vil, men greit å ha alternativer synes jeg.

Endret av Favole
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...