AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #1 Del Skrevet 3. januar 2015 Jeg har en bil til salgs på finn.no og i dag er det andre gangen en person jeg har gjort en avtale med om å se på bilen ikke har dukket opp. Hva faen feiler det folk? Jeg snakker ikke om de som ringer og sier de skal tenke på det og som aldri mer gir lyd fra seg, men de som faktisk lager en avtale med dato og klokkeslett og som bare ikke tar seg bryet med å komme UTEN å gi lyd fra seg! Det er HELT OK å forrandre mening. Det er helt greit at man finner en annen bil man har mer lyst på. Men er det ikke normal folkeskikk å i det minste sende en SMS hvor man skriver at noe annet dukket opp? I dag fikk jeg byttet en vakt på jobb fordi kjøper skulle komme å se på bilen. Dette var også kjøper klar over. Han fikk meg også til å holde av bilen til han i to dager fordi han skulle komme langveis fra. Jeg syntes det er sinnsykt dårlig gjort å bare ikke komme! Hva feiler det folk, har ikke folk folkeskikk lenger? Dagens frustrasjonsutblåsning! Anonymous poster hash: 76675...e6f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 4. januar 2015 #2 Del Skrevet 4. januar 2015 Du kan så si... Jeg har opplevd det samme, med andre ting enn biler. Man avtaler møtested og tidspunkt og plutselig er kjøper som sunket i jorden. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #3 Del Skrevet 4. januar 2015 På finn når annonsen er din, setter du grenser og bestemmer. Er kjøper nok interessert, dukker han opp på det tidspunktet du bestemmer og som passer deg. Anonymous poster hash: 6bf52...9be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #4 Del Skrevet 5. januar 2015 På finn når annonsen er din, setter du grenser og bestemmer. Er kjøper nok interessert, dukker han opp på det tidspunktet du bestemmer og som passer deg.Anonymous poster hash: 6bf52...9be Nettopp. Man tar seg ihvertfall ikke fri fra jobb. Hadde jeg vurdert å kjøpe bil fra noen som tar seg fri fra jobb hadde jeg ant ugler i mosen og desperasjon. Anonymous poster hash: 1c583...b04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 5. januar 2015 #5 Del Skrevet 5. januar 2015 Jeg har solgt mye rart på Finn. Folk dukker ikke opp, svarer plutselig ikke, leser generelt ikke annonsen ("Hva? Er det så gammelt/skjevt/liten/stort?") og oppfører seg på en måte som får en til å miste troen på folk på. Satt en gang av en bil til en nordsjøarbeider. Ila uken var det flere som ringte som ville betale full pris, men jeg var en idiot og sa at bilen var satt av. Så kommer aldri nordsjøarbeideren. Skulle vise seg at han hadde lest annonsen etter (!) at han hadde ringt meg, ville ikke ha bilen likevel. Uten å si fra til meg. Ingen av de som hadde ringt tidligere ville betale full pris mer. Hele saken kostet meg et stort firesifret beløp. Man lærer av sine feil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilheart Skrevet 5. januar 2015 #6 Del Skrevet 5. januar 2015 Kjipt å lære når man allerede har tapt da. Gjelder å ikke være for optimistisk heller og sette høy pris med en gang. La ut bilen min for salg for snart en måned siden med litt ekstra pris siden folk forhandler en del, men fikk null respons og har nå måttet senke prisen til den faktiske prisen jeg hadde tenkt for den. Var også litt dårlig timing da flesteparten av befolkningen er bortreist og mange allerede har brukt pengene sine på juleting. Frykter jeg må selge den til skampris til slutt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 5. januar 2015 #7 Del Skrevet 5. januar 2015 @Devilheart, bruktmarkedet er langt nede og jeg misunner ingen det å måtte selge en vil nå. Men av de åtte bilene jeg har solgt, har de som jeg overpriset mest gått fortest. :D Det er norsk logikk det: Det som er dyrt må være godt. Bare du kan dokumentere regelmessig vedlikehold og tar gode bilder så går det nok bra. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilheart Skrevet 5. januar 2015 #8 Del Skrevet 5. januar 2015 (endret) Joda, var også slik jeg tenkte da jeg først lagde annonsen, men kommer litt an på hva slags salgsobjekt det er (i dette tilfellet bilen min, Golf 2002 TDI 139K) og hvor god stand det er i (igjen, mitt tilfellet, veldig god stand og strøken). Men sier seg selv at man må være veldig tålmodig når oppgitt salgspris var 70000 (gått ned til 60000 ved nyttår med alt inklusiv), mens reell kontraktpris er mellom 40-50000. Men men, var ikke meningen å spore av. Endret 5. januar 2015 av Devilheart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #9 Del Skrevet 5. januar 2015 Nettopp. Man tar seg ihvertfall ikke fri fra jobb. Hadde jeg vurdert å kjøpe bil fra noen som tar seg fri fra jobb hadde jeg ant ugler i mosen og desperasjon. Anonymous poster hash: 1c583...b04 TS her: Vel nå tok jeg meg fri fra jobb for å være grei siden han kom langveis fra og dette var tidspunktet som passet med ferjer osv. Ellers hadde fyren blitt stående i fire timer og vente på meg på ferjekaja. Hadde det ikke vært for dette hadde jeg aldri giddet. Anonymous poster hash: 76675...e6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå