Gå til innhold

Til røykere


Pjuk

Anbefalte innlegg

Det har vært en del diskusjon her på forumet om alle forbudene i Norge, alle avgiftene, overformynderi osv...

Men for å ta et teoretisk eksempel. Hva om prisen på en 20 pakning sigaretter hadde øket til 250 kroner?? Ville du fortsatt å kjøpe røyk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jepp' date= men ikke i norge

Signerer denne :-)

Har ikke kjøpt røyk i Norge på nesten 2 år jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynte å røyke da 10-pakningen kostet 5,50 og 20-pakningen 11,-.

Den dagen prisen på 20-pakningen vippet 20,- da skulle hvertfall jeg aldri kjøpe røyk mer.

Det gikk ikke sånn. Nå kjøper jeg ikke røyk mer, men grensen for hva jeg ville betale, lirket seg foran meg hele tiden etter 20,-.

Derfor; 250,- er helt utenkelig. Til den faktisk koster det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

Dersom 20-pakning i Norge hadde kostet 250 kroner, ville mange fortsatt kjøpt røyk i Norge. Som smuglervare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Når det gjelder røykere og pris, så kjøper de uansett pris. Røyk blir faktisk prioritert.

mangler penger til mye, men penger til røyk er det alltid.

Om det blir heroinpriser så kjøper de.

Slik er det å være slave av svineriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si :roll: men tror ikke jeg hadde giddi å kjøpe røyk i Norge da, nei.

Det som er kjipt er at når man først er avhengi skal det mye til før prisen er det som stopper en. Heller helse og skadevirkninger som skremmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder røykere og pris, så kjøper de uansett pris. Røyk blir faktisk prioritert.

mangler penger til mye, men penger til røyk er det alltid.

Om det blir heroinpriser så kjøper de.

Slik er det å være slave av svineriet.

Der er jeg uenig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg ikke hadde andre muligheter enn å kjøpe sigaretter til 250 kroner pakken, ville jeg utvilsomt ha sluttet. Jeg gidder ikke å la dumme, unødvendige ting gå ut over økonomien min i den grad!

Hadde prisen på en pakke sigaretter i Norge økt til 250 kroner i morgen, hadde imidlertid det betydd svært lite, siden jeg så og si aldri kjøper sigaretter her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...