Gå til innhold

Pakke fra posten, "mottatt av".


Poppie

Anbefalte innlegg

Jeg fikk mail fra Bring rett før jul om at en pakke jeg har bestilt fra USA var lastet på bil og ville bli kjørt ut den dagen.

Jeg gikk inn på sporingsmuligheten noen dager senere og det sto at "Sendingen er utlevert, pakken er mottatt av susan."

Jeg har ikke fått hentelapp, ingen telefon, og jeg lurer på om noen her vet om hva dette betyr?

Tenkte å ringe på mandag om jeg fremdeles ikke har fått noe i posten, men er litt redd for at noen har signert for pakken for meg.

(Navnet mitt er forresten laaaangt unna Susan :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her høres det ut som noen har fått seg gratis pakke, ja ...

Hvordan bor du, forresten? Kan det være en i samme oppgang/gate/rekkehus som har tatt i mot for deg, og glemt å si ifra?



Anonymous poster hash: 6ef53...f98
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bring kommer forresten oftest på døra, du får ikke hentelapp/telefon e.l. med mindre de ikke har fått tak i noen på adressen, etter det jeg har inntrykk av.



Anonymous poster hash: 6ef53...f98
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her høres det ut som noen har fått seg gratis pakke, ja ...

Hvordan bor du, forresten? Kan det være en i samme oppgang/gate/rekkehus som har tatt i mot for deg, og glemt å si ifra?

Anonymous poster hash: 6ef53...f98

Bring kommer forresten oftest på døra, du får ikke hentelapp/telefon e.l. med mindre de ikke har fått tak i noen på adressen, etter det jeg har inntrykk av.

Anonymous poster hash: 6ef53...f98

Åh, så idiotisk! Ingen som heter susan i oppgangen min/blokka mi. Er vant til at Bring iallefall ringer, er det noe jeg kan klage på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde i alle fall gjort et kraftig forsøk! Vet ikke hvilke regler de har å forholde seg til ved utlevering, men det høres temmelig tvilsomt ut å uten videre levere fra seg ei pakke til en tilfeldig person i ei blokk uten legitimasjon eller noe annet.



Anonymous poster hash: 6ef53...f98
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde i alle fall gjort et kraftig forsøk! Vet ikke hvilke regler de har å forholde seg til ved utlevering, men det høres temmelig tvilsomt ut å uten videre levere fra seg ei pakke til en tilfeldig person i ei blokk uten legitimasjon eller noe annet.

Anonymous poster hash: 6ef53...f98

En vanlig pakke leveres ut uten leg. Skal man sikre seg for at den ikke kommer andre i hende, må man bestille rekommendert.

TS: De har antagelig levert ut til noen i oppgangen din. Mottaker har naturligvis ikke skrevet under med eget navn, og kan dermed trygt beholde pakken selv.

Anonymous poster hash: 69511...616

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du burde ringe med en gang å høre hva som har skjedd og hva de skal gjøre med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud så kjedelig, vært borte i det samme selv, at andre har signert for pakken min og stjålet den (trådløs router), men dette var i England, så har ingen personlige tips til deg.

Etter hva jeg kan finne om andre lignende tilfeller har de ringt postens kundeservice og en av to alternativer har forekommet :

1. Posten har funnet ut hvem som har pakken

2. Posten har erstattet verdien av pakken.

Så tror nok du bare må ringe for å finne ut hva du kan gjøre videre :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig hvis noen har signert og tatt pakken din. Ble ganske overrasket selv rett før jul. Var tilfeldigvis utenfor leiligheten min for å kaste noe søppel da det stoppet en bringbil. Dame kom ut og lurte på om jeg visste hvem "navn" er fordi hun hadde en pakke til "denne damen". Dama var meg og hun hentet umiddelbart pakken og ga den til meg etter at jeg hadde signert. Pakken VAR til meg altså, men jeg reagerte på at hun ikke spurte meg om legitimasjon eller noe som helst. Spurte derfor om jeg skulle hente legitimasjon, men fikk til svar at det ikke var nødvendig siden jeg hadde signert.

Synes hele opplegget var rart siden hvem som helst kunne utgitt seg for å være meg.



Anonymous poster hash: e4417...8c6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med dem nå, de ante ikke hva som hadde skjedd da denne "Susan" var en butikkinnehaver i en butikk jeg aldri har hørt om. Muligens noen som har stavet mailadressen feil slik at jeg har fått hentemelding, men var uansett ikke noe jeg skulle ha hatt.

Men synes uansett det er uansvarlig av Bring å ikke ringe/sende sms til vedkommende som skal ha gaven før de leverer den ut uten legitimasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med dem nå, de ante ikke hva som hadde skjedd da denne "Susan" var en butikkinnehaver i en butikk jeg aldri har hørt om. Muligens noen som har stavet mailadressen feil slik at jeg har fått hentemelding, men var uansett ikke noe jeg skulle ha hatt.

Men synes uansett det er uansvarlig av Bring å ikke ringe/sende sms til vedkommende som skal ha gaven før de leverer den ut uten legitimasjon.

Så hva mente de at løsningen skulle være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig det der at Posten/Bring er så slepphendt med legitimasjon. Man betaler jo ekstra for å sende med sporing og da ligger det jo i garantien at pakken skal komme frem til rette vedkommende. PostNord er mer nøye på å kreve legitimasjon, og det synes jeg er veldig greit.



Anonymous poster hash: a1ba0...ed7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva mente de at løsningen skulle være?

Siden pakken ikke var til meg, så er vel det løsningen? Eller misforstår jeg spørsmålet ditt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden pakken ikke var til meg, så er vel det løsningen? Eller misforstår jeg spørsmålet ditt? :)

Ah, var det ikke din pakke? Litt forvirret :) Lurte egentlig på hva løsningen var om de skulle ertatte pakken din eller hva som skjedde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, var det ikke din pakke? Litt forvirret :) Lurte egentlig på hva løsningen var om de skulle ertatte pakken din eller hva som skjedde!

Viste seg at det ikke var min pakke, ganske merkelige greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viste seg at det ikke var min pakke, ganske merkelige greier!

Jøsses! Vel, antar det var bra mtp at du ikke fikk den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Broren min fikk en hentelapp i posten som var til meg, vi bor ikke sammen. Pakken var heller ikke til meg, og den hadde blitt hentet ut av noen andre da han dro på posten med hentelappen.



Anonymous poster hash: 868ed...638
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...