AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #1 Skrevet 3. januar 2015 Hei, Er det noen av dere som har sykdomangst? Alt startet i 2008 da jeg ble vitne til at min farmor døde av kreft i sykehussengen. Siden da har det vært hjerneslag og hjerteproblemer blant mine aller nærmeste. Det gikk opp for meg at livet er forferdelig skjørt og jeg vil være et skritt foran neste gang noe skjer. Dette har resultert i at jeg sliter forferdelig med sykdomangst. Jeg er svimmel(båtdekkfølelse-svimmel) Er forferdelig stiv og støl i nakken. Jeg har mye vondt i ledd og kropp. Jeg har høy puls. Ca 90-100 i hvilepuls. Jeg har mye vondt i hodet. Jeg er overbevist over at jeg har en revmatisk sykdom, hjerteflimmer og kommer til å få blodpropp/slag snart. Jeg går hele tiden og føler på kroppen. Jeg opplever skremmende symptomer som beskrevet ovenfor.. Jeg sier til meg selv at det er angsten, men kan virkelig angsten være roten til alt vondt? Jeg har også hatt en grundig sjekk, alt var normalt. Tatt MR av hodet, hundrevis av blodprøver. Jeg har prøvd psykolog, fysioterapeut, kiropraktor for alle mine problemer, men det hjelper ikke. Jeg jobber ikke, studerer ikke. Angsten har tatt kontroll over livet mitt. Jeg føler meg ikke deprimert, jeg er glad og liker å gjøre ting i hverdagen og i helgene, jeg er sosial når jeg kan og orker. MEN jeg er fullstendig hemmet i hverdagslivet takket være dette. Er det noen av dere som har vært gjennom det samme? Har dere noen tips råd om hvordan jeg kan komme meg videre i livet? Jeg er ung og er lei av å ha det slik. Hilsen trist og lei J21 Anonymous poster hash: 43574...fe7
Erazor Skrevet 3. januar 2015 #2 Skrevet 3. januar 2015 Det finnes en hypokonderklinikk i Bergen som har vært til stor hjelp for mange av dem som lider av sykdomsangst og hypokondri. Jeg ville ha tatt kontakt med fastlegen og sett om du kunne få en henvisning. Du kan lese litt mer om dette her (merk at artikkelen er litt gammel, men den gir grunnleggende informasjon): http://www.sinnetshelse.no/artikler/hypokonder.htm
minister-mio Skrevet 3. januar 2015 #3 Skrevet 3. januar 2015 Jeg tror du burde forsøke psykolog igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #4 Skrevet 3. januar 2015 Psyken din kan fint forårsake det du nevner, psyken kan være skummel! Tror du bør forsøke psykolog noen år til Anonymous poster hash: 8a9c2...109 1
Duckie Skrevet 3. januar 2015 #5 Skrevet 3. januar 2015 Veldige typiske angtsymptomer! Med så mye utredning du har fått, er det ekstremt små sjanser for at det feiler deg noe av de alvorlige sykdommene du frykter. Som Erazor nevner, har du muligheten til å dra til Bergen, bør du absolutt prøve å få en henvisning til Wilhelmsen. Du kan også ta en kikk på bøkene hans. Ta kontakt med fastlegen din igjen, og få ny henvisning til psykolog. Det er veldig rart at de ikke har fortalt deg at dette er typiske symptomer på angst? Hvis du ikke føler at du får hjelp, bytt fastlege! 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #6 Skrevet 3. januar 2015 Jeg slet med generalisert angst, med en hovedfokus på psykisk lidelse. Jeg var så dårlig at jeg var innlagt ved flere anledninger. Jeg hadde også høy hvilepuls, på 120. Trodde også jeg skulle dø av hjerte, eller en ukjent sykdom som ikke ennå var oppdaget. Råder deg på sterkeste til å prøve kongnitiv terapi, jeg er angstfri idag takket være den. Masse lykke til!Anonymous poster hash: d7f5f...df2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #7 Skrevet 3. januar 2015 Livet er skjørt og kort. Men finnes det noe tristere enn å ikke bruke den korte tiden vi har på noe fornuftig? Kose oss mens vi kan. Det høres ut som du er grundig undersøkt, og det feiler deg mest sannsynlig ikke noe. Men angst kan ha store fysiske symptomer. Jobb med hva som er årsaken til angsten. Har sett at to av mine nærmeste tilsynelatende har fått angsten under kontroll, men så har det slått ut i noe nytt, spiseforstyrrelse, alkoholmisbruk, selvskading. Klem til deg Anonymous poster hash: afa83...79d
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #8 Skrevet 3. januar 2015 begyn å tren, om du ikke gjør det, da. Anonymous poster hash: a0693...e47
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #9 Skrevet 4. januar 2015 Jeg har det akkurat som deg... Har dessverre ikke funnet noe som hjelper Anonymous poster hash: f7070...9c0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå