Buddhahode Skrevet 3. januar 2015 #1 Skrevet 3. januar 2015 Mye rart man lurer på, men har aldri lagt merke til på film eller andre steder at veldig syke pasienter eller de som ligger i koma får pusset tennene. Selv om de ikke spiser blir det ganske ekkelt etterhvert. Vet noen hva som er vanlig praksis her?
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #2 Skrevet 3. januar 2015 Dette kommer vel litt ann på. Om pasientene er døende, så fukter vi bare munnen. Om pasienten er "tilstede" så pusser vi tennene ja. Så lenge hun/han ikke klarer det selv. Anonymous poster hash: 39bf5...79b
#Sunrise Skrevet 3. januar 2015 #3 Skrevet 3. januar 2015 steller negler, og grer håret, tar på deo, klipper skjegget også 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #4 Skrevet 3. januar 2015 Da jeg lå på intensiven i 5 uker pusset de tennene mine husker jeg. Jeg var ikke i koma, men rimelig ute av stand til å røre meg. Fikk ikke lov å løfte hodet de første to ukene. Anonymous poster hash: 592ce...d1c
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #5 Skrevet 3. januar 2015 Har pusset tenner på flere multihandikappede og psykisk utviklingshemmede, men også slagpasienter, personer med parkinson ol.. Dusjet de, matet, skiftet bleie osv. Selvfølgelig gjør man det som må gjøres når de ikke kan det selv Anonymous poster hash: e0d30...2fe
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #6 Skrevet 3. januar 2015 Selvfølgelig. Alle pasienter har krav på personlig hygiene. Anonymous poster hash: 97c6c...52f 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #7 Skrevet 3. januar 2015 Har pusset tenner på flere multihandikappede og psykisk utviklingshemmede, men også slagpasienter, personer med parkinson ol.. Dusjet de, matet, skiftet bleie osv. Selvfølgelig gjør man det som må gjøres når de ikke kan det selv Anonymous poster hash: e0d30...2fe Har også renset gebiss. Anonymous poster hash: e0d30...2fe
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #8 Skrevet 3. januar 2015 Tannpuss var før et forsømt område på sykehus og sykehjem. Etter skandalen med munnpensler som var infiserte og gav pasienter dels alvorlige infeksjoner ble det et mye større fokus på tannstell. Tror munnpenselskandalen var rundt 2004?Anonymous poster hash: 746f0...9ea
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #9 Skrevet 3. januar 2015 Pusser tenner i min jobb, også på de som kun får sondeernæring.Anonymous poster hash: 9d8c9...8f1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #10 Skrevet 3. januar 2015 Bruker tanntråd og pusser tenner på våre pasienter to ganger om dagen. Skifter også bind på de som trenger det. Jobber på en intensivavdeling. Anonymous poster hash: cffbc...963
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå