Gå til innhold

Privatister i 2015


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tråd for oss som er privatiserer i 2015. 😊 Tenker vi kan dele hvilke fag vi skal ta, hvor, ulike tips og motivasjon, hva som er planen med å ta opp fag, og hvordan det til slutt gitt. Altså; alt mulig 😊

Jeg begynner: Jeg skal ta opp; matte 1py (yrkesfaglig utdanningsprogram) og naturfag vg1 (yrkesfaglig utdanningsprogram dette også) i Bergen for å komme inn på et studie.

Anonymous poster hash: ab4be...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Matte 1T og Historie her.

Hadde Samfunnsfag i høst. Synes det er mye å sette seg inn i og lite informasjon/sure svar :(

Leser dere hjemme?



Anonymous poster hash: 08859...d2e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte og ta opp igjen vg1 naturfag, men er redd dette er en veldig krevende eksamen da man skal ha den praktiske delen. tverrfaglig yrkesfag, eller bytte ut vg2 med en annen retning innen samme fag (som jeg vet gårr, men da må jeg ha skriftlig eksamen på de 3 fagene i tillegg). Psykologi 2 og sosialkunnskap, som jeg ikke har fra før, men det er fag jeg er flink i så jeg kan få opp snittet med disse. har allerede tatt vg1 helse og sosial skriftlig men de ble neppe bedre enn forrige. har ikke fått vist resultatet enda en gang. hadde eksamen i november. Jeg er ikke flink til å lese, ialefall ikke til å forberede meg til en eksamen.. så jeg gruer meg!



Anonymous poster hash: 92087...2b9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket studie da?

Anonymous poster hash: ad1f4...731

Juss

Anonymous poster hash: ab4be...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matte 1T og Historie her.

Hadde Samfunnsfag i høst. Synes det er mye å sette seg inn i og lite informasjon/sure svar :(

Leser dere hjemme?

Anonymous poster hash: 08859...d2e

Enig! Jeg for min del lurer litt på hva jeg egentlig skal kunne til naturfag vg1 YRKESFAGLIG utdanningsprogram. Dette er tydeligvis en eksamen med mye mindre læringsmål enn både naturfag vg1 studieforberedende utdanningsprogram og naturfag vg3 påbygg. Stemmer dette? De eneste hovedpunktene er Ernæring og helse, energi for fremtiden, bærekraftig utvikling og forskerspiren (mangler både bioteknologi, stråling og radioaktivitet og universet som er i de andre læringsplanene.) stemmer dette?

Anonymous poster hash: ab4be...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenkte og ta opp igjen vg1 naturfag, men er redd dette er en veldig krevende eksamen da man skal ha den praktiske delen. tverrfaglig yrkesfag, eller bytte ut vg2 med en annen retning innen samme fag (som jeg vet gårr, men da må jeg ha skriftlig eksamen på de 3 fagene i tillegg). Psykologi 2 og sosialkunnskap, som jeg ikke har fra før, men det er fag jeg er flink i så jeg kan få opp snittet med disse. har allerede tatt vg1 helse og sosial skriftlig men de ble neppe bedre enn forrige. har ikke fått vist resultatet enda en gang. hadde eksamen i november. Jeg er ikke flink til å lese, ialefall ikke til å forberede meg til en eksamen.. så jeg gruer meg!

Anonymous poster hash: 92087...2b9

Naturfag vg1 yrkesfaglig utdanningsprogram? Tenker med det er denne du skal ta, siden du har gått helse og sosial?:) det er den samme jeg skal ta også.

Hvilket studie vil du inn på?

Anonymous poster hash: ab4be...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta kjemi 1 og matematikk R1. Og nå lurer jeg på om jeg skal ta påbygg som privatist også siden jeg ikke har ungdomsrett lenger.. Så da tar jeg muligens matte påbygg-matten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om man må naturfag vg3 for å få generell studiekompetanse?:)



Anonymous poster hash: ad390...acb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om man må naturfag vg3 for å få generell studiekompetanse? :)

Anonymous poster hash: ad390...acb

Ikke hvis du søker etter 23/5-regelen.

Anonymous poster hash: cf0ad...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om man må naturfag vg3 for å få generell studiekompetanse? :)

Anonymous poster hash: ad390...acb

Naturfag er kun 1. året på vgs :) Tror vel det bare finnes Naturfag vg1?

Anonymous poster hash: d366a...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturfag er kun 1. året på vgs :) Tror vel det bare finnes Naturfag vg1?

Anonymous poster hash: d366a...d13

Mente fysikk/kjemi/bio. Man trenger ikke dette de andre årene ?:)

Anonymous poster hash: 37c83...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan foregår eksamen i kjemi 1? Er det muntlig eller skriftlig?



Anonymous poster hash: b92d5...901
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan foregår eksamen i kjemi 1? Er det muntlig eller skriftlig?

Anonymous poster hash: b92d5...901

Muntlig-praktisk.

Mener man får et emne man får ca 30 min på å forberede, deretter et uforberedt emne.

Da jeg hadde eksamen i kjemi 1 på vgs, fikk jeg også et forsøk jeg skulle fortelle om på det forberedte delen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke det vg1 eller vg3 naturfag greiene. skal selv ta vg1 yrkesfag naturfag.. men det er jo samme innholdet i bøkene!



Anonymous poster hash: 92087...2b9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke det vg1 eller vg3 naturfag greiene. skal selv ta vg1 yrkesfag naturfag.. men det er jo samme innholdet i bøkene!

Anonymous poster hash: 92087...2b9

Hva mener du? Vg3 naturfag er påbygg-naturfag. Les læreplanen for vg1 yrkesfag og finn ut der hva du skal kunne:) som du ser fra læreplanene er det ulike tema avhengig av hvilken eksamen du skal ta:)

Anonymous poster hash: ab4be...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor finner jeg forsøkene jeg trenger å lære meg i naturfag vg1 yrkesfag? Det må da finnes en liste en plass? Fant en liste på hfk.no, der det var fire forsøk listet opp. Trenger jeg kun å kunne disse da?

Eller må jeg lese på andre forsøk også og kunne teorien bak de? Jeg forstår ikke dette. Det må da kunne være en liste jeg kan forholde meg til?

Anonymous poster hash: ab4be...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner jeg forsøkene jeg trenger å lære meg i naturfag vg1 yrkesfag? Det må da finnes en liste en plass? Fant en liste på hfk.no, der det var fire forsøk listet opp. Trenger jeg kun å kunne disse da?

Eller må jeg lese på andre forsøk også og kunne teorien bak de? Jeg forstår ikke dette. Det må da kunne være en liste jeg kan forholde meg til?

Anonymous poster hash: ab4be...fef

Du bør levere en liste selv (på forhånd) over forsøk du kan. Da sikrer du deg at du ikke får et ukjent forsøk.

Anonymous poster hash: b11f7...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør levere en liste selv (på forhånd) over forsøk du kan. Da sikrer du deg at du ikke får et ukjent forsøk.

Anonymous poster hash: b11f7...906

Og da får jeg forsøk kun utifra denne listen? Stemmer dette virkelig? på hft.no under emnet "privatist" står det jo fire forsøk jeg må kunne, og det virket som det kunne være hvilket som helst forsøk. Sto ingenting om noe liste. Hvor står informasjon om dette, kan du sende meg en link?:)

Anonymous poster hash: ab4be...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da får jeg forsøk kun utifra denne listen? Stemmer dette virkelig? på hft.no under emnet "privatist" står det jo fire forsøk jeg må kunne, og det virket som det kunne være hvilket som helst forsøk. Sto ingenting om noe liste. Hvor står informasjon om dette, kan du sende meg en link? :)

Anonymous poster hash: ab4be...fef

Har dessverre ikke noen link på det. Jeg tok opp naturfag og biologi 1 for 3-4 år siden, og da leverte jeg egen forsøksliste. Da fikk jeg et forsøk som jeg hadde skrevet på denne listen. På biologieksamen hadde de egentlig lagt opp til at elevene som kom opp i nyrefunksjon skulle ha nyredisseksjon som forsøk (skjære opp en nyre for å vise frem strukturer). Jeg hadde ikke skrevet opp dette forsøket på min liste, men hadde et annet forsøk som var relevant, og fikk da dette forsøket i stede, mens den andre eleven fikk nyredisseksjon fordi hun ikke hadde levert liste, og dermed ble eksaminert ut fra en standard liste fra den skolen.

Anonymous poster hash: b11f7...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...