deprim Skrevet 2. januar 2015 #1 Skrevet 2. januar 2015 (endret) Hei der ute! =) Jeg er i vurdering av å flytte fra Nord-Norge og sørover i landet - trenger å komme meg litt bort å prøve noe nytt, men er samtidig veldig usikker. Har lyst å bo i Oslo området +/-1 time ! Hvor anbefaler dere å bo hvor det ikke koster skjorta å hvor jeg som hjelpepleier kan få jobb? Håper dere har noen gode tips å komme med =) Endret 2. januar 2015 av deprim
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #2 Skrevet 2. januar 2015 hvis du venter til våren/starten på sommeren så vil en del studenter flytte hjem, da er det plutselig lettere å finne en rimelig leilighet enn nå da alt er opptatt eller svindyrt jeg bor på ensjø, veldig fint og rolig område. så her og ved hasle er det flott å bo. kort vei til kollektiv og sentrum Anonymous poster hash: b4a9e...741
Gjest earlgrey Skrevet 3. januar 2015 #3 Skrevet 3. januar 2015 Jeg flytter sannsynligvis til oslo til sommeren, bare å sende på PM dersom du er ute etter roomie eller kanskje du tenker på eget?
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #4 Skrevet 3. januar 2015 anbefaler kvinnesdal Anonymous poster hash: ca9e2...744
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #5 Skrevet 3. januar 2015 Som hjelpepleier får du jobb omtrent hvor som helst (mangel på utdannet helsepersonell her), men ikke nødvendigvis fast 100% stilling. Så jeg vil tro at jobb ikke skal være noen hindring med tanke på hvor du vil bo. Er veldig godt kollektivtrafikk også dersom du må pendle. Anonymous poster hash: 74afb...9b3 1
deprim Skrevet 4. januar 2015 Forfatter #6 Skrevet 4. januar 2015 hvis du venter til våren/starten på sommeren så vil en del studenter flytte hjem, da er det plutselig lettere å finne en rimelig leilighet enn nå da alt er opptatt eller svindyrt jeg bor på ensjø, veldig fint og rolig område. så her og ved hasle er det flott å bo. kort vei til kollektiv og sentrum Anonymous poster hash: b4a9e...741 Mulig jeg tenker å bo hos familie litt, for å se om jeg klarer å finne meg til rette å trives først! =) Ensjø, det er vel ganske sentralt? Hasle, er det i samme område eller? Har sett litt finn.no, å er noen ville boligpriser altså! ;-) Men takk for tips! Blir glad for alt jeg får - Oslo er ganske ukjent for meg, så vet ikke hvor jeg skal begynne egentlig, men tenker kanskje jobb først å fremst er viktigst !
deprim Skrevet 4. januar 2015 Forfatter #7 Skrevet 4. januar 2015 Jeg flytter sannsynligvis til oslo til sommeren, bare å sende på PM dersom du er ute etter roomie eller kanskje du tenker på eget? Skal du studere eller jobbe? =) ting er veldig usikkert ennå, for tanken er ganske fersk, men ønsker vel en ny start i livet - rett å slett!
deprim Skrevet 4. januar 2015 Forfatter #8 Skrevet 4. januar 2015 anbefaler kvinnesdal Anonymous poster hash: ca9e2...744 hvor er det ? =)
deprim Skrevet 4. januar 2015 Forfatter #9 Skrevet 4. januar 2015 Som hjelpepleier får du jobb omtrent hvor som helst (mangel på utdannet helsepersonell her), men ikke nødvendigvis fast 100% stilling. Så jeg vil tro at jobb ikke skal være noen hindring med tanke på hvor du vil bo. Er veldig godt kollektivtrafikk også dersom du må pendle.Anonymous poster hash: 74afb...9b3 Jobber du selv i helsesektoren? =) Jeg har jobbet i boliger i mange år, å trives med det, å ønsker å fortsette. Spørs om det ikke blir en liten tur nedover etterhvert for å sjekke ut litt å bli litt bedre kjent ! Pendling er jo ingen problem siden kollektivtrafikken er så god i fht her jeg bor nå ( kanskje 2 ganger i timen ;-) )
Gjest earlgrey Skrevet 5. januar 2015 #10 Skrevet 5. januar 2015 Skal du studere eller jobbe? =) ting er veldig usikkert ennå, for tanken er ganske fersk, men ønsker vel en ny start i livet - rett å slett! Skal studere du da, studere eller jobbe?
deprim Skrevet 5. januar 2015 Forfatter #11 Skrevet 5. januar 2015 Skal studere du da, studere eller jobbe? Jeg skal jobbe til å begynne med iallefall =) Hva tenker du å studere?
Gjest earlgrey Skrevet 5. januar 2015 #12 Skrevet 5. januar 2015 Jeg skal jobbe til å begynne med iallefall =) Hva tenker du å studere? Ok blir nok sosionom, folkehelse eller økonomi/admin, har ikke bestemt meg enda men du kan jo sende på PM hvis du er interessert da :D
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #13 Skrevet 8. januar 2015 Litt vanskelig å anbefale område når du sier så lite om hva du ønsker. Vil du bo i byen eller landlig i nærheten av byen f.eks? Nesten alle områder i byen kan anbefales ettersom hva man prioriterer. Med unntak av noen få avgrensede områder som f.eks. øverst i Sinsenveien. I det området ligger det ofte mange leiligheter ute til leie, men du ønsker ikke å bo der. Det er mitt beste tips. Ellers synker boligprisen ettersom avstanden til sentrum øker. Sånn generelt. Jeg ville søkt jobb først og funnet bolig der reiseveien er grei.Anonymous poster hash: 3c2c7...4ed
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #14 Skrevet 9. januar 2015 Hvor på Østlandet har du vært før, er det noe sted du ser for deg du kunne trivdes? Jeg synes det er fint på Jar i Bærum. Veldig nært Oslo! Anonymous poster hash: cf8c9...92e
Majeanh Skrevet 12. januar 2015 #15 Skrevet 12. januar 2015 Hei der ute! =) Jeg er i vurdering av å flytte fra Nord-Norge og sørover i landet - trenger å komme meg litt bort å prøve noe nytt, men er samtidig veldig usikker. Har lyst å bo i Oslo området +/-1 time ! Hvor anbefaler dere å bo hvor det ikke koster skjorta å hvor jeg som hjelpepleier kan få jobb? Håper dere har noen gode tips å komme med =) Drammen er ikke dumt! 30 min med toget til oslo og boligprisene er mye hyggeligere!
Nautika Skrevet 12. januar 2015 #16 Skrevet 12. januar 2015 (endret) Jeg tror du må sette seg ned og se hva du ønsker å ha i nærmiljøet. Ønsker du by, forstad, kort vei til marka, sjøen, vintersport, bo tett oppå andre eller mer landlig osv? Hvis du skal litt ut av byen: sjekk togtider og frekvens. Det tar like lang tid med tog inn til Oslo (34 min) fra Eidsvoll, Drammen og Vestby, men avstanden er henholdsvis 70 km, 40 km og 47 km. Og hvis du skal reise kollektivt: Drammen er utenfor sonene til ruter, så derfor dyrere. Endret 12. januar 2015 av Nautika
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå