Gå til innhold

Dere med ca 3,5år mellom barna...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan dere fortelle litt om hvordan dere syns det er? Var det en grei alder å bli storesøsken, eller hadde dere ønsket å vente litt lenger?

Det er ikke aktuelt med kortere aldersforskjell. Datteren vår er 2,5år nå, og jeg ønsker ikke å "dele meg" i forhold til henne riktig ennå, syns det er for tidlig. Så vi sikter oss inn på neste vinter. Men er litt usikker.

Anonymous poster hash: 762a1...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har 3,5 år mellom jentene våre. Har gått veldig bra. Tok noen år før de fikk noe felles, men nå leker de så fint sammen, at! Minste er straks 5, den andre er 8. Syns det har vært ideelt, egentlig.

Anonymous poster hash: 0e951...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Ja jeg ser også på det som rimelig ideelt. Flere jeg kjenner fikk nr2 når den første var 2-2,5. Og det virker så hektisk, og jeg får så vondt av den eldste som plutselig må være stor. Min 2åring våkner fortsatt en del om natten, krever mye nærhet og oppmerksomhet. Så for oss er det best å vente litt.

Anonymous poster hash: 762a1...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har fire år imellom. helt perfekt!

godt med en som er litt selvstendig båt babyen kommer.

Anonymous poster hash: ed788...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har fire år imellom. helt perfekt!

godt med en som er litt selvstendig båt babyen kommer.

Anonymous poster hash: ed788...e37

Ja 4år ser jeg egentlig som det mest perfekte, men fikk første midt på sommeren, og ønsker oss et barn født helt tidlig på året neste gang:) så da syns jeg kanskje 4,5år blir i meste laget (sørlig hvis det tar litt tid å bli gravid)

Ts

Anonymous poster hash: 762a1...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ca 3,5 mellom våre to eldste og så 2 år mellom nr. 2 og nr. 3. Skjønner det du sier med å dele deg, men det er jo bare en kort periode. Kunne jeg valgt igjen ville jeg hatt de to eldste enda tettere.

Anonymous poster hash: 55a90...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har tre år og to måneder mellom våre. Når jeg ser tilbake på det ville jeg nok valgt fire-fem med tanke på mitt stress, men for dem er det perfekt. Leker fint sammen og er ikke for langt fra hverandre i alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 3,5 år mellom meg og søstra mi. Vi var gode venner til jeg ble rundt 13, så kranglet vi så busten føyk til vi begge var i tenårene og siden har vi vært perlevenner, og siden vi har vært nært i alder kunne vi alltid leke og finne på ting når vi var på ferie uten at det ble teit (tenåringsmentalitet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ca 3,5 mellom våre to eldste og så 2 år mellom nr. 2 og nr. 3. Skjønner det du sier med å dele deg, men det er jo bare en kort periode. Kunne jeg valgt igjen ville jeg hatt de to eldste enda tettere.

Anonymous poster hash: 55a90...f46

Kan jeg spørre hvorfor du ville hatt de tettere?

For meg er de første årene en spesiell tid som går så fort, og det er så kort tid de er helt små, så jeg vil helst omfavne denne tiden med hvert barn (skal bare ha to). De som får to tette sier tiden raser av gårde, og jeg får inntrykk av at de bare "går å venter" på at barna skal bli litt eldre, fordi det er stress. Og sånn har ikke jeg lyst til at det skal bli:) (jeg er ingen babyperson egentlig, men vil liksom ha mest mulig overskudd)

Ts

Anonymous poster hash: 762a1...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tre år og to måneder mellom våre. Når jeg ser tilbake på det ville jeg nok valgt fire-fem med tanke på mitt stress, men for dem er det perfekt. Leker fint sammen og er ikke for langt fra hverandre i alder.

Hmm det er dette jeg lurer på, om det beste er å vente enda litt til:) jeg syntes det var ganske slitsomt å ha baby sist, så ser absolutt fordelen med at nr1 er litt stor. Men jeg tenkte at man er litt stor når man er 3,5år jeg da, hehe, jeg tar kanskje feil? (Vårt barn på 2,5 er eldst av barna i vår omgangskrets, så jeg vet ikke helt hvordan man er når man er 3,5. Kanskje noen kan si litt om det?

Jeg vet hvertfall at vår jente ikke er klar for småsøsken ennå:))

Ts

Anonymous poster hash: 762a1...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 3,5 år mellom meg og søstra mi. Vi var gode venner til jeg ble rundt 13, så kranglet vi så busten føyk til vi begge var i tenårene og siden har vi vært perlevenner, og siden vi har vært nært i alder kunne vi alltid leke og finne på ting når vi var på ferie uten at det ble teit (tenåringsmentalitet).

Så hyggelig å høre at du føler dere var tette i alder og hadde glede av hverandre:) Har inntrykk av at mange mener såpass aldersforskjell gjør at barna får lite glede av hverandre.

Ts

Anonymous poster hash: 762a1...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...