AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #1 Skrevet 2. januar 2015 Jeg vet jeg er syk og jeg får hjelp, sliter med bulimi og det er i en ganske ille grad (tror jeg), spiser kontinuerlig så og si hele dagen, fra ca lunsj til jeg legger meg, en hel masse mat, store matmengder, blir vel til at jeg brekker meg 6-10ganger daglig, er forferdelig sliten, kroppen er utslitt, vekten går nedover også,har en BMI på mellom 16 og 17. Vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre, er så enormt sulten, hele tiden, er denne enorme sultfølelsen jeg sliter med, det er ikke følelser, men sult, er det fordi jeg er undervektig? De rundt meg sier nemlig det, at sulten går over når jeg går opp i vekt og spiser normalt. Men er det slik? Og hvordan skal jeg klare å gå opp i vekt når jeg er livredd for det og ikke klarer å spise normalt? Får angst og må kaste opp dersom jeg får i meg for mye vann så det er ikke så lett! Får veldig angst etter jeg har spist, men jeg spiser jo hele tiden, men klarer ikke kontrollere det og får helt angst etterpå og da må jeg kaste opp. Hva skal jeg gjøre? Begynner å gi opp for er sliten av å leve slik.Anonymous poster hash: 96ffe...b37
kisskissbangbang Skrevet 2. januar 2015 #2 Skrevet 2. januar 2015 Det høres ut som om en innleggelse uten tvil er på sin plass. Hva sier behandleren din om det? All mulig medfølelse, mange gode klemmer og ønsker om god bedring, det er forferdelig det du sliter med. Men du kan bli frisk! Jeg lover
pantora Skrevet 2. januar 2015 #3 Skrevet 2. januar 2015 Jeg vet jeg er syk og jeg får hjelp, sliter med bulimi og det er i en ganske ille grad (tror jeg), spiser kontinuerlig så og si hele dagen, fra ca lunsj til jeg legger meg, en hel masse mat, store matmengder, blir vel til at jeg brekker meg 6-10ganger daglig, er forferdelig sliten, kroppen er utslitt, vekten går nedover også,har en BMI på mellom 16 og 17. Vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre, er så enormt sulten, hele tiden, er denne enorme sultfølelsen jeg sliter med, det er ikke følelser, men sult, er det fordi jeg er undervektig? De rundt meg sier nemlig det, at sulten går over når jeg går opp i vekt og spiser normalt. Men er det slik? Og hvordan skal jeg klare å gå opp i vekt når jeg er livredd for det og ikke klarer å spise normalt? Får angst og må kaste opp dersom jeg får i meg for mye vann så det er ikke så lett! Får veldig angst etter jeg har spist, men jeg spiser jo hele tiden, men klarer ikke kontrollere det og får helt angst etterpå og da må jeg kaste opp. Hva skal jeg gjøre? Begynner å gi opp for er sliten av å leve slik.Anonymous poster hash: 96ffe...b37 Ja! Normalvekt og et stabilt næringsinntak er din beste venn. Veien dit er tøff men det er verdt og det er mulig! Du skriver du får hjelp - men tar du i mot hjelpen?
Gjest Runforit Skrevet 2. januar 2015 #4 Skrevet 2. januar 2015 (endret) Ved bulimi så spiser du opp angsten og depresjonen for å så rense deg selv ved å kaste opp maten. Dette er en vanskelig og ond sirkel som du trenger proffesjonell hjelp til. Det er psyken din som trenger terapi. Når du får psykisk hjelp så vil prosessen med den fysiske helbredelsen starte. Grunnen til at du i utgangspunktet vil spise og renske deg selv vil gradvis forsvinne. Du vil etterhvert lære deg å spise normale porsjoner og kjenne når du faktisk er mett. Magesekken din vil etterhvert krympe til normal størrelse slikt du ikke lenger klarer å konsumere like store mengder som du gjør i dag. Når du slutter å kaste opp og spiser nok og rett mat vil også sulten forsvinne da du naturlig nok da gir kroppen næringen den trener. I tillegg vil elektrolytter, salter og vannmengde stabilisere seg slik du vil få mer overskudd, energi, bedre søvnkvalitet og generell bedre livskvalitet. Det er en lang og tøff prosess, men du kan bli frisk om du virkelig setter viljen til og søker hjelp. Gjør det nå før det er for sent. Du vet nok om alle risikoene ved å kaste opp så mye og da spesielt hvord har påkjenning det er for hjertet og da de fleste bulimikere dør av hjertesvikt. Endret 2. januar 2015 av Runforit
Gjest Tekola Skrevet 3. januar 2015 #5 Skrevet 3. januar 2015 Kjære trådstarter. Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg ser at du har fått et par tips allerede. Jeg vil også minne deg om Mental Helse: http://www.mentalhelse.no/ Her finner du blant annet info om hjelpetelefon 116 123 som er et gratis og døgnåpent tilbud. Tjenesten består også av to nettjenester, sidetmedord.no og kameratstøtte.no Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bil frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå. Det skal være et psykiatritilbud i alle landets kommuner. Hvis du ringer din kommunes servicetorg eller ser på hjemmesiden til hjemkommunen din, skal du finne info om dette. Her skal man kunne få noen å snakke med og hjelp videre. Lykke til og god bedring! Tekola, mod
Fremhevede innlegg