Gå til innhold

Ditt sparetips


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gi meg dine sparetips?



Anonymous poster hash: 96f6f...255
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Automatisk trekk den dagen lønna kommer inn, enten til bsu eller til høyrentekonto. Lag et budsjett hvor du fører opp hvor mye du bruker i mnd på bolig, mat, gjeld og andre faste utgifter, så ser du hva du sitter igjen med.

Dyre utgifter som kan kuttes for å få bedre økonomi, er brus, godis, snus/røyk, alkohol og uteliv/restauranter.

Handle inn 1 dag i uka - planlegg mat uke for uke. 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kredittkort med bonus på flest mulig innkjøp. Og før hylekoret starter, automatisk trekk av hele beløpet på forfallsdato :)



Anonymous poster hash: 71d4c...934
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sparer når jeg har ekstra penger på konto. Denne måneden har jeg lagt inn 9000 på sparekonto siden jeg fikk litt ekstra i lønn. ;) Mitt tips er å sette opp et budsjett og regne ut sånn ca. hvor mye du har til overs etter alt er betalt + ca-pris for mat og diverse. Hvis du har penger igjen kan du legge en sum inn på sparekonto/plasseringskonto. Det blir å samle seg opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanne__

Handle fryser og hamstre mat når det er rimelig. Betale forsikringer og boliglån årlig fremfor månedlig, tusenvis spart i gebyr der. Tenk langsiktig sparing og slutt å impulshandle.

Handle billige gaver på Ebay fraktfritt og ha et lager til dårligere tider, storhandle slik at du alltid har et lager av mat og div som holder seg.

Mvh Sanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøper 3 kg kjøttdeig til slakteren. Koster meg 300 kr. God kjøttdeig.

Lager opp porsoner med kjøttkaker og kjøttpudding til flere dager

Kjøper hel fisk av en fisker billig. Lager opp fiskmat

Baker brød.

Jeg kjøper aldri ferdig middag



Anonymous poster hash: 921e0...855
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha kun ett pålegg om gangen.

Haha! Enig

Anonymous poster hash: 04f9f...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er microspar??

mange gode ideer her.

I dag sparte jeg noen kroner på å faktisk lage mat hjemme, fremfor å bestille pizza. Selv om jeg hadde veldig lyst på pizza!! Ble spekemat hjemme istedetfor.



Anonymous poster hash: 96f6f...255
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skaffet meg en deltidsjobb hvor jeg får middag på jobb.

Jeg slipper å lage mat, og jeg tjener penger mens jeg spiser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist du har lån, betal ned ekstra på det nå som det så lav rente. kommer deg veldig til gode om noen år.



Anonymous poster hash: 05df5...82e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Lag en oversikt over dine faste utgifter hver måned\år. Er det noe du kan kutte ut?

- Planlegg handleturen og handle inn for flere dager fremmover. Fort gjort å handle mye forskjellige man egentlig ikke trenger hver gang man er innom butikken. Sett opp en handleliste med hva du trenger for flere dager frem i tid og ha en storhandel i uken. Mye å spare om man er disiplinert med matvarehandlingen.

- Planlegg økonomien din, hvor mye har du å sette av hver måned? Sett gjerne av et gitt beløp i begynnelsen av hver måned over på en sparekonto. Gjerne et beløp som er såpass stort at du må prioritere litt mot slutten av måneden. Fin måte å "holde seg litt i skinnet" på og å la være å bruke penger på unødvendige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Putt penger på sparekontoen med en gang du får lønning, før du rekker å begynne å bruke dem. Krever riktignok at du har et budsjett/oversikt slik at du vet hvor mye du kan spare og likevel ha penger nok til faste utgifter.

Anonymous poster hash: a2af3...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...