Gå til innhold

Mye mannehat og mye kvinnehat i samfunnet.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor lage en tråd som oppmuntrer til mer kvinnehat og mannehat her på KG? Noe sier meg at TS ønsker å oppfordre til provokasjon.

Forøvrig tror jeg nok det er som noen over meg sier,- det foregår mest på nett, ikke i samfunnet vårt generelt.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tør jeg påstå at man har bittelitt imot tilrettelegging for kvinner når man sier at problemene ikke eksisterer (fordi de ikke er nok alvorlige eller utbredt)?

At noen føler seg truet fordi at det blir snakk om tilrettelegging for gutter/menn er jeg absolutt enig i, men det går begge veier. Handler vel som nevnt at man bare ser seg selv. Innimellom kan det være nødvendig å løfte blikket litt for å se litt mer enn bare innsiden av eget hode. Noen vil ha godt av å se at skolen ikke er like godt tilpasset gutter, og noen vil ha godt av å se at noen arbeidsgivere er skeptiske til kvinner i fruktbarhetsalderen.

Likestilling er ikke nødvendigvis å behandle alle likt, men å gi alle like muligheter. For at begge kjønn skal få like muligheter så må vi også se på ulikhetene. Da må vi se det positive og negative hos begge kjønn.

Jeg syns dette bildet illustrerer det veldig godt.

xFMB6lZ.jpg

Så forklar meg da hvorfor kvinner kommer best ut på nesten alle statistikker om det er vanlig blant menn at en har i mot tilretteleggingen feminister arbeider for.

Anonymous poster hash: 459e7...f78

AnonymBruker
Skrevet

Så forklar meg da hvorfor kvinner kommer best ut på nesten alle statistikker om det er vanlig blant menn at en har i mot tilretteleggingen feminister arbeider for.

Hvilken tilrettelegging?

Anonymous poster hash: af6ad...f52

• Liker 1
Skrevet

Finner ikke igjen der jeg har påstått at det er vanlig..

Jeg har bevisst skrevet noen fordi jeg mener at det er noen. Noen som i en liten gruppe. Som i langt fra alle. Som i en gruppe som ikke representerer befolkningen.

At kvinner kommer bedre ut nå enn tidligere betyr ikke at det har vært mangel på motstand.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Finner ikke igjen der jeg har påstått at det er vanlig..

Jeg har bevisst skrevet noen fordi jeg mener at det er noen. Noen som i en liten gruppe. Som i langt fra alle. Som i en gruppe som ikke representerer befolkningen.

At kvinner kommer bedre ut nå enn tidligere betyr ikke at det har vært mangel på motstand.

Det har i alle fall vert så liten motstand at det har vert ubetydelig. Men da tenker jeg på det som faktisk har grunnlag, istedenfor det som bare er ønsker om å f.eks. kunne ta abort.

AnonymBruker
Skrevet

Hva tror dere det kommer av? Kan det hende det alltid har vært sånn blant de kvinner og menn som faller utenfor, eller er det et moderne fenomen? Har vi blitt satt opp mot hverandre? I så fall av hvem/hva?

Anonymous poster hash: f8736...e5d

Hadde vært mindre av det hvis alle hadde det som obligatorisk tema i skolen på alle trinn 6-18 år:

menn og kvinner har ulike hjerner i form av at det tenkes og tolkes ulikt.

Kunnskap om dette øker forståelsen hos begge kjønn og forebygger mange konflikter.

Anonymous poster hash: 218e7...234

AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært mindre av det hvis alle hadde det som obligatorisk tema i skolen på alle trinn 6-18 år:

menn og kvinner har ulike hjerner i form av at det tenkes og tolkes ulikt.

Kunnskap om dette øker forståelsen hos begge kjønn og forebygger mange konflikter.Anonymous poster hash: 218e7...234

Det er ikke det som er problemet, at forskjellig biologi skaper "konflikter". Det er at mer blir gjort for noen mennesker, som har et kjønn, mens man ignorerer de andre sine behov for tilrettelegging. Mens feministene nekter å se på statistikk og nekter å innse at verden ikke er som de tenker og at det i alle fall ikke er bevis for mye av det.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor lage en tråd som oppmuntrer til mer kvinnehat og mannehat her på KG? Noe sier meg at TS ønsker å oppfordre til provokasjon.

Forøvrig tror jeg nok det er som noen over meg sier,- det foregår mest på nett, ikke i samfunnet vårt generelt.

Samfunnet generelt:

https://www.youtube.com/watch?v=CRCS6GGhIRc

Anonymous poster hash: 83082...6af

• Liker 1
Skrevet

Samfunnet generelt:

https://www.youtube.com/watch?v=CRCS6GGhIRc

Det var vel Norge vi snakket om, ikke USA, eller Afrika eller Russland.

AnonymBruker
Skrevet

Det var vel Norge vi snakket om, ikke USA, eller Afrika eller Russland.

Jeg kunne også ha postet fra Norge, men klippet er dessverre blitt fjernet fra youtube av feminister.

Det diskuteres i denne tråden:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=839883

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke bare mannehat og kvinnehat, det er homsehat, kristenhat, muslimhat, asylsøkerhat, NAV-hat, Ap-hat, FrP-hat, fedmehat, slankehat, karbohat, lavkarbohat etc. You name it. Her på KG finnes det alltid noe å hate og noen som hater. Dessverre.

Anonymous poster hash: 851cb...d54

Hatguiden.no - din guide til ting å hate!

Anonymous poster hash: ee5ca...322

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...