Gå til innhold

fastlege eller legevakt?


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For en måned siden falt jeg og slo meg kraftig. Hadde vondt hele dagen men trodde det skullgå over. Er like vondt fortsatt og jeg tror jeg har brista eller brukket noe. Må jeg til fastlegen først eller kan jeg gå på legevakta? Syns det blir så unødvendig yært å skulle bli henvist til røntgen på legevakta fra fastlegen når jeg vet jeg må til røntgen uansett.



Anonymous poster hash: df950...bee
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

må nok bli fastlege.. Mtp at du har gått så lenge med det, uten å kreppere av smerter, ville jeg hvertfall tro at legevakt vill sende deg til legen. Men du kan jo ringe de å høre?



Anonymous poster hash: 40723...2ff
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva tror du selv?

"Legevakt er et allmennmedisinsk behandlingstilbud beregnet på akutte tilstander utenom vanlig åpningstid for legekontorene."

"Legevakten yter nødvendig helsehjelp, sosialfaglig bistand og pleie- og omsorgstjenester til personer med et akutt behov som bor eller oppholder seg i Oslo."

"Legevakta er et døgnåpent legetilbud for innbyggerne i Trondheim ved nylig oppstått sykdom eller skade som oppfattes så alvorlig at det ikke kan vente til fastlegen din har åpent.
Vi er her for deg, men i de fleste tilfeller er det fastlegen du bør oppsøke først."

Det er en måned siden du skadet deg... go figure.



Anonymous poster hash: 1eeb7...418
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fastlege. Legevakten tar bare røntgen av nyere skader. Hvis du kontakter fastlege for henvisning og så ringer for å få time dit henvisningen er sendt, så kan det gå meget raskt. Jeg fikk time dagen etterpå, og fikk svaret med en gang av røntgenlegen som så på bildene.



Anonymous poster hash: 30c1f...595
Skrevet

Hvis legevakten i det hele tatt tar deg imot (Ikke alltid de gjør det, men henviser til fastlegen), må du regne med å sitte å vente i minimum 2 timer uten å vite når du blir tatt inn.

De har på et sted sagt til meg, at til tross for store smerter, har de ikke kapasitet til å ta sånne type oppgaver med mindre det er nød eller plutselig oppstått.

Hos fastlegen blir du sendt til sykehuset, ikke legevakta :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...