Gå til innhold

Antidepr. vektnedgang?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har nå gått på flere forskjellig antidep. uten særlig virkning.

Den første jeg gikk på, cipralex var veldig bra, men jeg opplevde kraftig vektøkning så legen skrev meg over på efexor, denne utgjorde nedgang ( pga nedsatt matlyst) men efexor funket ikke, så nå er jeg på zoloft, denne får meg til å føle at jeg har tatt 5 sobril, og denne følelsen er hele tiden.

Så legen har anbefalt at jeg slutter på den og går til cipralex( også etter mitt eget ønske)

Men, det jeg lurer på, jeg har begynt og trene aktivt 5 dager i uken nå siden desember og kvier meg til å gå tilbake på cipralex fordi jeg frykter vektøkning igjen, men kan treningen min gjøre at jeg fortsatt går ned i vekt? om jeg passer på kostholdet mitt i tillegg? eller er antidep. noe som gjør at man aldri får gått ned i vekt?

Anonymous poster hash: 7c3f0...2d7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig forskjellig fra medisin til medisin og person til person. Jeg gikk ned og holdt en stabil vekt på Fontex, men gikk opp 15 kg på Cipralex. Delvis fordi jeg fikk "ulvehunger" og delvis fordi den sløvet meg sånn at jeg ble lat. I følge bruksanvisningen så gjør den noe med sukkerforbrenningen i kroppen sånn at matlyst og fettlagring kan komme i ubalanse. Har en venninne som har gått på denne medisinen og ikke opplevd vektøkning, så dette er veldig individuelt.

Kiloene forsvant når jeg sluttet med medisinen. Syns den virket veldig godt på meg, men klarte ikke å bli så stor.

Wellbutrin skal også være vektnøytral, du kan jo høre med legen om den er noe for deg?

Anonymous poster hash: 4aaaf...bcf
AnonymBruker
Skrevet

Det man også skal være klar over, er at om man starter på en medisin som forrige gang ga gitte bivirkninger, kan bivirkningene (av en eller annen grunn) være annerledes når du begynner på den igjen. Det samme gjelder også virkning.

Anonymous poster hash: b9823...a8e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...