Gå til innhold

Oppkjøring i Kristiansand


Mamia

Anbefalte innlegg

Hei, trenger hjelp. jeg skal kjøre opp investert måned og trenger noen tips ..

Er det bestemt rute ? Et hvordan er det med parkering .. Setter stor pris på rask svar. Tusen takk på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er flere ulike ruter i Kristiansand, husker ikke hvor mange. Noen er ille, noen er veldig greie. Jeg hadde en av de greie, kjørte over Tinnheia, gjennom byen, ut forbi Gimlekollen og måtte snu på en ganske smal vei. Tilbake gjennom byen.

En av de verre er opp til Grim og ned til DPS Solvang, hvor man må opp igjen i det krysset hvor man ikke ser om det kommer biler eller ikke (og er bakkestart i tillegg).



Anonymous poster hash: 34676...ace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere ruter ? Når du kjørte i byen , var det mye folk / trafikk. Liker å kjøre i kongen alle det er litt trang der og folk parkerer som galning.

Huske du rute eller hvilken ruter er det ? Hørte at vi måtte kjøre langnesvei

Stemmer det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt oppkjøring i krs, måtte først innom byen en liten tur, før veien gikk videre mot Ålefjær, og ut på en landevei. (Husker ikke nøyaktig), kjørte ikke innom byen på veien tilbake, og fikk ikke beskjed om å snu eller parkere.

Landeveiskjøring var for meg en måte å vise at jeg kunne meste kjøringa, og tilpasse fart, så jeg hentet meg godt inn på den. Bykjøring var jeg lite begeistret for, men fikk det til fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rutene blir trukket tilfeldig av en datamaskin. De forskjellige rutene er lagt opp slik at det ikke skal være rutevalget som avgjør om en består eller ikke. Anser en ruten en får som for vanskelig, kan en vel uansett ikke si at en er klar til å få sertifikatet...?

Når det kommer til rygging, parkering og lignende så mener jeg dette er med i alle ruter, om mulig i varierende grad. Du må nå i hvert fall sette fra deg bilen på en fornuftig måte etter endt prøve. Du vil nok ikke bli nødt til å foreta vanskeligere parkeringer/ryggesituasjoner som for eksempel lukeparkering i trange luker.

Husk: en stryker ikke før en gjør noe som leder, eller sannsynlig kan lede, til en farlig situasjon, og det er helhetsinntrykket som teller.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...