AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #1 Skrevet 2. januar 2015 Jeg og samboeren er enige om at vi ikke skal ha barn enda, men vente. Problemet er at jeg konstant går rundt å er redd for at jeg ikke kan bli gravid, at jeg har brukt p pillene mine feil og at jeg aldri for eggløsning fordi jeg er kraftig, jeg tror konstant det er noe som gjør at jeg ikke kan bli gravid. Åssen skal jeg kunne leve dagene som før uten å tenke for mye på det? Jeg føler jeg trenger en slags bekreftelse på det. Anonymous poster hash: 08ab0...fae
Hulderen Skrevet 2. januar 2015 #2 Skrevet 2. januar 2015 Om du kan bli gravid vil du ikke kunne vite før dere begynner å prøve. Da blir du kanskje gravid på første forsøk, kanskje i løpet av første året dere prøver (som er det mest vanlige), eller kanskje du forblir ufrivillig barnløs, som meg. Det eneste som er sikkert, er at det blir vanskeligere å bli gravid til eldre du blir. Samtidig er det dumt å begynne å prøve før dere er enige om det. Hvor gammel er du? Er du i 20-årene, har du god tid. Har du passert 30, så har du ikke like god tid. Nærmer du deg 40, så må du sette i gang snarest. Myndighetene har vel fortsatt en grense på 38 år for å kunne få hjelp til å bli gravid.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #3 Skrevet 2. januar 2015 Om du kan bli gravid vil du ikke kunne vite før dere begynner å prøve. Da blir du kanskje gravid på første forsøk, kanskje i løpet av første året dere prøver (som er det mest vanlige), eller kanskje du forblir ufrivillig barnløs, som meg. Det eneste som er sikkert, er at det blir vanskeligere å bli gravid til eldre du blir. Samtidig er det dumt å begynne å prøve før dere er enige om det. Hvor gammel er du? Er du i 20-årene, har du god tid. Har du passert 30, så har du ikke like god tid. Nærmer du deg 40, så må du sette i gang snarest. Myndighetene har vel fortsatt en grense på 38 år for å kunne få hjelp til å bli gravid. Jeg er 22. Den bekymringen har tydeligvis sitt tilholdssted i nervesystemet mitt, samt det at jeg aborterer ufri villig ved første anledning. Føler derfor et behov for å prøve nå. Det ligger tilrettelagt for barn og jeg tar ikke abort om jeg blir gravid, men samtidig så kan jeg ikke overkjøre kjæresten sine ønsker heller. Ingen måte å få bekreftet sånt på, uten å gå drastisk tilverks? Anonymous poster hash: 08ab0...fae
BritneyBitch Skrevet 2. januar 2015 #4 Skrevet 2. januar 2015 Du kan etter all sannsynlighet bli gravid, og skulle det by på problemer kan du forsøke å gå litt ned i vekt, trene (øke blodsirkulasjonen), samt kutte sukker, alkohol og tobakk hvis det er aktuelt. De færreste forblir ufrivillig barnløse
Hulderen Skrevet 2. januar 2015 #5 Skrevet 2. januar 2015 Jeg er 22. Den bekymringen har tydeligvis sitt tilholdssted i nervesystemet mitt, samt det at jeg aborterer ufri villig ved første anledning. Føler derfor et behov for å prøve nå. Det ligger tilrettelagt for barn og jeg tar ikke abort om jeg blir gravid, men samtidig så kan jeg ikke overkjøre kjæresten sine ønsker heller. Ingen måte å få bekreftet sånt på, uten å gå drastisk tilverks? Anonymous poster hash: 08ab0...fae Mange spontanaborterer første gang, og så går det bra senere. Det er veldig positivt at du har vært gravid, selv om du mistet. For det viser at du klarer å bli gravid Hvis du har regelmessig mens (når du ikke går på -piller) så er det også et positivt tegn, siden det viser at du har eggløsning. Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg. Du er så ung, at det går fint å vente 2-3 år, minst. Du vil være like fruktbar da.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #6 Skrevet 2. januar 2015 Du kan etter all sannsynlighet bli gravid, og skulle det by på problemer kan du forsøke å gå litt ned i vekt, trene (øke blodsirkulasjonen), samt kutte sukker, alkohol og tobakk hvis det er aktuelt. De færreste forblir ufrivillig barnløse Forstår! Skulle gjort det for lenge siden, hadde det ikke vert for at det psykiske gjør at mat/sukker osv rundt meg blir et probkel. Skammer meg fryktelig over at jeg lar dette skje med kroppen min. Og har prøvd i flere omganger å endre uten å lykkes. :/ Anonymous poster hash: 08ab0...fae
BritneyBitch Skrevet 2. januar 2015 #7 Skrevet 2. januar 2015 Forstår! Skulle gjort det for lenge siden, hadde det ikke vert for at det psykiske gjør at mat/sukker osv rundt meg blir et probkel. Skammer meg fryktelig over at jeg lar dette skje med kroppen min. Og har prøvd i flere omganger å endre uten å lykkes. :/Anonymous poster hash: 08ab0...fae Kjenner følelsen :/ Det er absolutt ikke en enkel endring, heldigvis er det ikke nødvendigvis så mye som skal til. Det kommer til å gå fint, og du har god tid på deg
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #8 Skrevet 2. januar 2015 Kjenner følelsen :/ Det er absolutt ikke en enkel endring, heldigvis er det ikke nødvendigvis så mye som skal til. Det kommer til å gå fint, og du har god tid på deg Ja, takk for støttende ord! Anonymous poster hash: 08ab0...fae
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #9 Skrevet 2. januar 2015 Mange spontanaborterer første gang, og så går det bra senere. Det er veldig positivt at du har vært gravid, selv om du mistet. For det viser at du klarer å bli gravid Hvis du har regelmessig mens (når du ikke går på -piller) så er det også et positivt tegn, siden det viser at du har eggløsning. Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg. Du er så ung, at det går fint å vente 2-3 år, minst. Du vil være like fruktbar da. Har aldri vært gravid, men er veldig redd for å spontan abortere. Beklager om jeg skrev missforstående. Anonymous poster hash: 08ab0...fae
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #10 Skrevet 2. januar 2015 Jeg trodde av ulike grunner at jeg ikke kunne bli gravid. Lillegutt satt på førate forsøk:)Anonymous poster hash: 9b180...c3e
Ferny Skrevet 2. januar 2015 #11 Skrevet 2. januar 2015 Er vel ikke noen grunn til at du ikke skal kunne bli gravid? Har du hatt noen kjønnsykdommer? Du er ung, og har god tid. Ta det med ro...
Hulderen Skrevet 2. januar 2015 #12 Skrevet 2. januar 2015 Har aldri vært gravid, men er veldig redd for å spontan abortere. Beklager om jeg skrev missforstående. Anonymous poster hash: 08ab0...fae Jeg ser nå at det var jeg som leste feil, beklager.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #13 Skrevet 2. januar 2015 Er vel ikke noen grunn til at du ikke skal kunne bli gravid? Har du hatt noen kjønnsykdommer? Du er ung, og har god tid. Ta det med ro... Nei tror da ikke det... men tvilen kommer alltid til gode! Typisk meg med hysteria/noia som egentlig ikke er nødvendig er bare en sånn person. Lurte derfor på om det var noen enkel måte for og motbekrefte tankegangen min.Anonymous poster hash: 08ab0...fae
Ferny Skrevet 2. januar 2015 #14 Skrevet 2. januar 2015 Nei tror da ikke det... men tvilen kommer alltid til gode! Typisk meg med hysteria/noia som egentlig ikke er nødvendig er bare en sånn person. Lurte derfor på om det var noen enkel måte for og motbekrefte tankegangen min.Anonymous poster hash: 08ab0...fae Du kan jo ta en tur til gynekologen - er jo diverse tester de kan ta om noen er ufrivillig barnløse. Men du må sikkert gjøre det privat da, siden testene er beregnet på de som har prøvd lenge uten å bli gravide. Det beste er nok om du bare slår fra deg tankene dine.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå