Gå til innhold

Reise til Thailand med 3 åring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sitter å ser på reiser på nettet og vurderer en tur til Thailand.

Noen som har erfaring med å reise dit med en som snart er 3 år? Må det tas vaksiner?

Noen steder å anbefale?



Anonymous poster hash: 809b1...ff2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ei venninne gjorde det når barnet var 6 mnd så da slapp hun å tenke på mat til barnet (smittefare), siden hun ammet. Men jeg ville ikke dratt så tidlig. 3 år er greit men tenk på hva barnet skal spise, men også for dere selv. Kjøttet må være godt stekt, salaten bør man droppe eller vite at er godt vasket osv.

Vi har slekt i Asia så ble anbefalt å la ungen få bcg-og hepatittvaksine.

Anonymous poster hash: 5ab53...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var det med en ettåring .. (På koh samoui). Det var ikke fortau som egnet seg for barnevogn, og barnesete var et fremmedord for taxien ., hotellet hadde .. (Vi spurte før vi bestilte og dro ned).

Hadde med mye tørrmat , bleier etc.

Akkurat nå husker jeg ikke hvilke vaksiner vi tok.. Men , tror det var hepatitt og vi voksne tog booster på barnesykdommer..

Ta med myggspray og myggnett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært i Thailand (typisk turiststed) med 3-åring. Kjempefint, men lang flyreise, så det frister ikke til gjentakelse pga det. Vi har bodd på Kata beach og Karon beach. Veldig fint der, kan anbefales.Tok vaksiner før vi reiste, her kan du se hva som anbefales fra folkehelseinstituttet: http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=List_6212&Main_6157=6263:0:25,6566&MainContent_6263=6464:0:25,7073&List_6212=6218:0:25,7174:1:0:0:::0:0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Vært en gang da ungene var 3år, og minsten 6mnd.

Reiser igjen nå, hvor eldste er 5år og minste er 2,5 år.

Var på sunwing resort, kamala beach.

Beste ferien noen gang.

Ungen sov stort sett hele turen (ville nok ikke dratt om ungene var vanskelige med søvnen, for da blir flyturen veldig lang), storkoste seg.

Vi hadde ikke behov for å kjøre et eneste sted (bortsett fra til og fra flyplass), men gikk rundt til dit vi skulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er langt for en treåring. Hvordan hadde du tenkt deg flyturen?

Som regel nattflyging, og folk vil sove. Du kan regne med at du er utslitt under reisen, om ikke barnet sover.

Og det er ikke kjekt for en treåring å sove i et flysete

Ja, han trenger vaksiner, men du får huske på at klimaet der er tøft for en treåring.

Fuktigheten, varmen . For ikke å glemme den sterke solen

Barn bør ikke reise der før de er langt eldre



Anonymous poster hash: 90cb2...ce1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Magdalene

Det er langt for en treåring. Hvordan hadde du tenkt deg flyturen?

Som regel nattflyging, og folk vil sove. Du kan regne med at du er utslitt under reisen, om ikke barnet sover.

Og det er ikke kjekt for en treåring å sove i et flysete

Ja, han trenger vaksiner, men du får huske på at klimaet der er tøft for en treåring.

Fuktigheten, varmen . For ikke å glemme den sterke solen

Barn bør ikke reise der før de er langt eldre

Anonymous poster hash: 90cb2...ce1

Du får snakke for din egen unge...

Vår storkoste seg hele tiden, og sov nesten hele veien begge veier.

Hepatittvaksine er greit å ta, men det gjør da ingen ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er langt for en treåring. Hvordan hadde du tenkt deg flyturen?

Som regel nattflyging, og folk vil sove. Du kan regne med at du er utslitt under reisen, om ikke barnet sover.

Og det er ikke kjekt for en treåring å sove i et flysete

Ja, han trenger vaksiner, men du får huske på at klimaet der er tøft for en treåring.

Fuktigheten, varmen . For ikke å glemme den sterke solen

Barn bør ikke reise der før de er langt eldre

Anonymous poster hash: 90cb2...ce1

De fleste treåringer er ikke så sarte som din tydeligvis er.

Mine har reist mye, og på nattflyvninger sover de fleste, særlig barn, så det er ikke noe problem.

Og hvilke barn elsker ikke å løpe rundt med shorts og bade så mye de vil?

Smør de med solkrem, og ta litt pauser, så har ihvertfall barna det topp.

Klimaet her i norge er mye tøffere enn der, hvis det er det du er redd for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var 6 uker i Thailand når lille var 8-9 måneder gammel. Leide hus, på et sted som ikke er typisk turiststed. Det var en fantastisk ferie. Ingen av oss som reiste (6 pers) ble dårlige en eneste gang. Vi hadde med barnemat på glass, men det ble mest lokal mat på de små. Kylling eller fisk og ris var en vinner. Thailendere er veldig glad i barn og vil strekke seg langt for å ta vare på dem, jeg har skjeldent følt meg så trygg som der. Vi angret i ettertid at vi ikke ble der i 12 uker som vi faktisk hadde muligheten til.

Beste tipset mitt er å holde seg inne midt på dagen når varmen er høyest, bruke høy solfaktor, og egentlig bare høre på de lokale. Vi fikk haugevis med tips og formaninger når de følte at vi gjorde noe "galt" (vi måtte vistnok alltid ha minst tre parasoller, en var ikke nok selv om mini lå i skyggen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her...

Takk for svar :)

Litt forskjellige erfaringer ser jeg...tror han kan takle varmen greit, men tenker mer på at reisen er lang... uff..ikke lett å bestemme seg



Anonymous poster hash: 809b1...ff2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

TS her...

Takk for svar :)

Litt forskjellige erfaringer ser jeg...tror han kan takle varmen greit, men tenker mer på at reisen er lang... uff..ikke lett å bestemme seg

Anonymous poster hash: 809b1...ff2

Om han er en som ikke er vanskelig å få til å sove, så hadde jeg ikke vært bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville testet en kortere (men lang nok) flyreise først, f.eks. til Kanariøyene. Dersom det går bra begge veier (husk at hjemturen er vel så tøff, da både store og små gjerne er slitne), hadde det vært en mulighet. Personlig ville jeg ikke reist så langt på ferie med så små unger, nettopp pga reisen. Dere må jo også skifte fly underveis, og de store flyplassene som er aktuelle for bytting er mye større og mer kaotiske enn bittelille Gardermoen...



Anonymous poster hash: a7e23...add
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke vært i thailand, men reiste til malaysia med 2-åringen min og det er ca like langt. Var litt nervøs før flyturen da det var første gang vi fløy så langt. Hadde med leker, kjeks og smoothie. Hadde lasta ned noen enkle spill og litt småsnutter på iPad'n. Flyturen gikk over all forventning faktisk. Gikk litt i midtgangen og underholdt ellers så godt vi kunne også sov hun. Hadde og med større søsken på 5 og mannen så måtte bare bytte litt på. Såklart ble det ikke en avslappende flytur for oss voksne, men det gikk helt fint. Og en 3-åring kan man jo forklare litt mer enn en 2-åring i tillegg.

Hvis dere har mulighet til å fly på natta så er jo det sikkert best for da vil jo mest sannsynlig ungen sove og :-)

I forhold til klima så hadde mine ingen trøbbel med høy luftfuktighet og temperaturer over 30 grader. Vi koste oss og bada mye!!

Ang. vaksiner så tok hele familien hepatitt A+B, vi voksne tok booster på blant annet polio og stivkrampe. I thailand så bør man vel være flink å bruke myggspray på grunn av denguefeber, men det er vel det.

Anonymous poster hash: 959de...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Dere må jo også skifte fly underveis, og de store flyplassene som er aktuelle for bytting er mye større og mer kaotiske enn bittelille Gardermoen...

Anonymous poster hash: a7e23...add

Det går da flere direktefly fra Gardermoen til Thailand.. Til info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...