Gå til innhold

Dere som gifter dere sommeren 2003


'Lilly'

Anbefalte innlegg

Gjest havbrud

Vi gifter oss 24 mai-03. Vi har ordnet med følgende:

Kirken er bestilt

Lokaler er bestilt

Kjolen min er kjøpt, gleder meg til å bruke den.....

Jeg har kjøpt hårnåler

Fotografen er i familien og skal ta bildene

Menyen har vi tenkt på, men den er ikke bestemt enda

Musikk skal ordnes denne uken

Toast master skal også ordnes nå

Forlovere er valgt

Vi har satt opp foreløpig gjesteliste

Tenkt på hvem som skal bake kaker

Tenkt på hvordan vi skal lage invitasjoner, og laget et utkast

Bestemt oss for hvilke ringer vi skal ha, men ikke bestilt de enda

Valgt brudepiker og svenn

Dette er gjort så langt. Det er jo lenge til, så vi har sikkert god tid. Men, jeg syns tiden flyr, så jeg gjør det jeg kan nå. Gleder meg veldig......

24 Mai brud-03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

oi,oi,oi...Så langt dere har kommet i planleggingen allerede! :)

Vel, vi har ikke en gang funnet eksakt dato vi...men kommer av at vi skal reise til Stockholm og gifte oss i Den norske sjømannskirka. Har vært i kontakt med de, og fått beskjed om at dato må bestilles i september, for nå har de kun vikarprest tilstede. Fikk også beskjed om at det ikke var noe problem å få den datoen vi ville ha hvis vi bestilte så tidlig. Så satser på enten 2. eller 9. august da...

Ellers blir lokale bestilt samtidig med det, så jeg må bare smøre meg med tålmodighet. Men her har jeg også sjekket ut det meste, og funnet et lokale som passer (vi blir ca. 30 stk.).

Ellers så har jeg funnet drømmekjolen, og skal om ikke så alt for lenge bestille den. Noe må jeg ha å styre med til september kommer :wink:

Lykke til med planleggingen alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gifte oss i mai-03 og har ikke gjort noen ting enna.... Kanskje på tide å begynne da? Nå fikk jeg en smule panikk her....

Hva bør jeg begynne med?

åj... nå kjenner jeg virkelig at panikken tar overhand! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronika

Vi planlegger bryllup 21. Juni, 2003 i Nord-Norge og det eneste jeg har ordnet er kirken. Jeg skal hjem til Norge på besøk i August og vil da sjekke et par alternativer til hvor vi vil ha reception-festen. I mellom tiden leser jeg et brudemagasin hver helg på stranden, så jeg har en høvelig god ide om hvordan jeg ønsker å feire dagen med familie og venner.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble iallefall jeg stressa!!!! :sjokk: Min Kjære og jeg har planer om å gifte oss 7. juni neste sommer, men har ikke kommet lenger enn til å tenke på lokale... Kirka regner jeg med er ledig, og når jeg snakka med fotograf sa han at det var mer enn nok tid med 5-8 mnd i forveien... Men her er det jo noen som skal gifte seg om et helt år til og har ferdig nesten alle invitasjonene allerede...

Kanskje jeg ikke blir gift jeg, da....? :( Bør kanskje få ut fingeren!

Uffameg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal jo som sagt ikke gifte oss før 9. august neste år... men allerede er lokalet vi ønsket opptatt helt frem til neste oktober!!! Bra jeg ringte når jeg ringte sier jeg....

Det er stor pågang på forskjellige ting, og når det er 1 fotograf i nærheten, så vil man jo være den første til å bestille time.. ikke sant? Nettopp derfor har vi begynt så innmari tidlig med å planlegge ting og tang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Vi gifter oss 9. august 2003 og det eneste vi har bestilt er kirken.

Lokalene vi ønsket var allerede utleid (over 1 1/2 år i forveien) så vi må ut å finne nye. Problemet er plassmangel (vi blir ca 60 til middag). De lokalene vi har tittet på har plass til så mange, men da er det ikke danseplass ei heller egne sittegrupper i tillegg til der man spiser middag.

Noen som har noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blander meg litt inn selv om jeg skal gifte meg i år ! Om 5 uker faktisk... og jeg har ennå ikke ordnet med alt noen av dere har ordnet et år i forveien ! :wink:

For å roe ned noen nerver: Det man likegjerne kan begynne å se etter med en gang er kirke/tinghus og lokale. Kanskje fotograf også hvis man bor på et mindre sted, og kjole. Jeg bor i Oslo. Mine erfaringer ift. tisdfrister: Bestilte frisør/make-up artist i juli uten problemer, mange av de jeg kontaktet hadde ledig. Har bestilt ringer akkurat nå, de får vi ferdig gravert i løpet av en uke. Brudebukett og bryllupskake ønsket de bestilling på ca. 14 dager i forveien. Menyen bestemmer vi sammen med selskapslokalet, også 14 dager før bryllupet. Antrekk til min mann leid nå; fikk beskjed om at vi var ute i god tid.

Dette er bare noen eksempler, poenget er at det i mange tilfeller holder i massevis om de får bestillingen noen uker i forveien. Så stress ned ! Finn dato og lokale og kos dere med tanken de første månedene...Gud, hvor rastløs - og kanskje litt lei også faktisk - jeg ville blitt hvis ikke noe var igjen nå som det virkelig nærmer seg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Vi gifter oss neste høst og har ikke helt bestemt dato enda... (enten siste helga i august eller første i september)

Vi har bare bestemt oss for hvilken kirke vi skal ha, men har ikke bestilt enda.

Kjole og alt det som hører med til den har jeg fra før (skulle egentlig gifte meg med x'n i 1998, men det ble "heldigvis" ikke noe av.)

Men jeg har beholdt den ettersom det er drømmekjolen min!!

Men jeg har planlagt endel, slik som;

antall brudepiker og hvem det skal være,

forlover (henne har jeg allerede spurt og ho sa ja),

har funnet drømmebuketten,

funnet en sang jeg skal prøve å få noen til å synge under vielsen ("I only want to be with you" med Vonda Shepard)

skrevet utkast til gjesteliste, og....

har smått begynt på tale til min kommende mann

Som du ser er planene der, men jeg har ikke gjort noe med dem enda.

Håper du fant de svarene du lette etter her, og lykke til med din egen planlegging!!

Klem fra meg. :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gifter oss 2 august ..... :sjarmor:

Hva har vi ordnet med.. hmmmm let´s see :

- kirken

- solister i kirken

- lokale

- hvem som er folovere

ellers har vi snusa litt borti musikk til festen og hvilke matretter som vi kan tenke oss...

Skal si tiden flyyyyyyr av sted.. eller hva sier dere?? :o

Klemmz fra meg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gummis - ikke innlogget

Vil bare slenge meg paa det Septemberbrud sa : vi gifter oss ogsaa iaar - om 4 uker. Vi begynte planlegge 4 mnd foer, og det har vaert NULL problem aa rekke alt... Ikke stress, ta en ting av gangen!!!

Kos dere i planleggingen og plei kjaerligheten, det er jo det viktigste...=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei alle sammen!

Vi gifter oss 2.august 2003. :D

Har ikke gjort stort, annet enn å bestille lokale og kirke. Frisør har jeg (en god venninne) og forlovere har vi i boks.

Ikke stress en hel masse. Det er bare super-typisk oss jenter. Vi planlegger og fikser, og så blir resultatet bare det at den vi skal gifte oss med blir lei alt sammen. Og det vil vi vel ikke???

Men, for all del. Bestill lokale og kirke. Der jeg bor kan det ofte være vanskelig å få lokale så mitt tips er gjør det først og kirken etter. Vi måtte endre datoen etter når lokalet var ledig.

Kos dere med planleggingen alle sammen!

Klems augustbrud 2003 :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle 2003 bruder!

---er så koselig å lese om all planleggingen deres, selv om jeg selv skal "i ilden" om 10 dager!

Ser at det er veldig forskjellig hvor "langt" dere har kommet, og sannsynligvis er det flere som er inne og leser her men som ikke skriver noe fordi de syns de ikke har kommet i gang enda. Slik var jeg!

Men dere kommer i mål! :D

Ville bare gi et lite tips, det er kjempekoselig å planlegge bryllup, men bestem dere for noen "time out" perioder der dere slapper av og ikke tenker på bryllup; gå ut med venninner, ta med kjæresten på helgetur og bare gjør helt andre ting. Ikke minst tror jeg det er viktig for forholdet å gå på date og være masse sammen uten at ordet bryllup blir nevnt, men kanskje heller snakke om den fantastiske tiden som ligger foran dere! :briller:

Nyt denne tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi gifter oss 02.08.03

Og har vel planlagt endel, kjøpt brudkjole, han har kjøpt klær til seg, bestemt hvordan brudebuketten skal se ut, forlovere er ordnet, samme med toastmaster og brudepiker, kirke og og lokale er bestilt, men ikke prest... Og funnet ut hvordan bordkort vi skal ha...

Ellers har vi vel resten foran oss, er da god tid enda...

Gleder meg!

http://hegekenneth.norge.cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...