Gå til innhold

Canesten-kur på ny


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått soppinfeksjon, og tok en 500 mg Canesten-tablett for ca. 5 dager siden. Har i tillegg smørt meg med krem.

Kløen har overhodet ikke gitt seg, og jeg klør mer enn noen gang. Dette er forøvrig et kjent problem for meg - at soppen ikke gir seg med det første. Denne gangen er det derimot verre.

Jeg tok en ny Canesten-tablett i dag. Er det greit, eller er det "farlig" å ta to kurere så tett opp mot hverandre?



Anonymous poster hash: 543ff...0bc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bestill en legetime slik at du kan behandles med andre midler. Det står i pakningsvedlegget at du må kontakte lege om kuren ikke virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gitt opp Canesten, bruker heller eddikkuren.

Et lite glass med vann og et par spiseskjeer eddik (den blanke til Idun).

Fyll det i en sprøyte (uten nålen selvfølgelig) eller en øreballong, og sprut inn i vagina og ellers over hele utsiden til underlivet. For soppen kan være både innvendig og utvendig. Bruk opp alt i glasset.

Jeg gjør dette mens jeg sitter og skrever over do, kan også gjøres i dusjen.

Ikke skyll det bort, lufttørk.

Gjør det 3 ganger per dag og en ekstra dag når symptomene er borte. Det fungerer mye raskere på meg en Canesten. Jeg hadde kronisk sopp og Canesten fungerte ikke.

Kan svi litt men er ikke farlig, noen leger anbefaler å prøve denne kuren før man prøver reseptbelagte medisiner. Er et "kjent" kjerringråd.

Anonymous poster hash: ec7d4...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til lege. Slutt å behandle deg på egenhånd og ikke bruk hva som helst i underlivet.

Anonymous poster hash: 39762...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til lege. Slutt å behandle deg på egenhånd og ikke bruk hva som helst i underlivet.

Anonymous poster hash: 39762...a11

Les deg opp til mer kunnskap.

Dersom man er kjent med soppinfeksjon, og kjenner igjen symptomene, er det waste of time å gå til fastlegen for å få det bekreftet nok en gang. Canesten (som ikke er "hva som helst") er ikke reseptbelagt, og ment til å brukes uten bekreftelse fra lege.

Anonymous poster hash: 543ff...0bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les deg opp til mer kunnskap.

Dersom man er kjent med soppinfeksjon, og kjenner igjen symptomene, er det waste of time å gå til fastlegen for å få det bekreftet nok en gang. Canesten (som ikke er "hva som helst") er ikke reseptbelagt, og ment til å brukes uten bekreftelse fra lege.

Anonymous poster hash: 543ff...0bc

Ja, men leser man pakkningsvedlegget så står det der at man skal oppsøke lege om det ikke har effekt. Overforbruk av canesten er ikke bra og det trekkes linjer mellom det og vestibulitt.

Anonymous poster hash: 8d5f8...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått soppinfeksjon, og tok en 500 mg Canesten-tablett for ca. 5 dager siden. Har i tillegg smørt meg med krem.

Kløen har overhodet ikke gitt seg, og jeg klør mer enn noen gang. Dette er forøvrig et kjent problem for meg - at soppen ikke gir seg med det første. Denne gangen er det derimot verre.

Jeg tok en ny Canesten-tablett i dag. Er det greit, eller er det "farlig" å ta to kurere så tett opp mot hverandre?

Anonymous poster hash: 543ff...0bc

Har du forsøkt 6-dagers kur i stedet for. Fungerer alltid, for meg, bedre enn denne "dagskuren".

Anonymous poster hash: a410d...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt 6-dagers kur i stedet for. Fungerer alltid, for meg, bedre enn denne "dagskuren". Anonymous poster hash: a410d...4e2

Rart, man får jo samme mengde canesten.

Anonymous poster hash: 8d5f8...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...