Gå til innhold

ER DETTE VIRKELIG SANNHET?!?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei. Kan ikke se at denne mannen har puplisert forskning/artikler i noen anerkjente tidsskrifter som understøtter det han sier.

Anonymous poster hash: 71707...52c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommittén för Mänskliga Rättigheter grundades 1969 i USA av Scientologi-kyrkan och psykiatriprofessor Thomas Szasz, världens mest kända psykiatrikritiker, och 1972 i Sverige, för att undersöka och avslöja övergrepp mot de mänskliga rättigheterna inom mentalhälsovården och för att rensa upp inom den psykiatriska vården.

För mer information gå till KMR:s hemsida: www.kmr.nu

Norske scientologer driver også med dette, blant annet Hans Erik Dyvik Husby.

http://en.wikipedia.org/wiki/Citizens_Commission_on_Human_Rights

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette var sant, hadde aldri noen av disse preparatene fått lisens til klinisk bruk noe sted.

Det er rart at hundre tusen leger og farmasøyter som går god for et preparat (MED dokumentasjon) skal ha mindre troverdighet enn én enkelt nutcase som sier det motsatte uten å kunne dokumentere det faglig....

Anonymous poster hash: e8bf5...2d4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker selv denne type medisiner som han snakker om, har brukt de i noen år og de funker for meg, og jeg må si at jeg er litt skeptisk. Vis meg fakta som støtter opp det han sier. Hvis det ikke finnes, og det er bare en til som mener ditt og datt, så blir det litt på trynet i mine øyne. Hadde medisinene vært så farlig som han vil ha det til, så hadde ikke vi aldri fått dem.

Hvis mitt liv nå plutselig er forkortet med 20 år, så får det være. Jeg kan pr i dag ha en tilnærmet normal hverdag og fungere som et normalt oppegående voksent menneske ved hjelp av nettopp disse medisinene. Før jeg begynte på dem, så var jeg et nervevrak uten like og klarte ikke å takle min sykdom. Så da tar jeg heller de årene jeg har igjen og gjør det beste med de som jeg kan for meg og min familie :danse:

Endret av Kittykat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde medisinene vært så farlig som han vil ha det til, så hadde ikke vi aldri fått dem.

Historisk sett så faller setningen din i grus. Gjennom tidene har det blitt brukt mye rart som medisin, bl.annet kvikksølv og opium, man hadde bare ikke kunnskapen på gitte tidspunkt til å vite bedre. Slik vil det alltid være, uansett hvilket årstall man lever i. Det har også vært store rettsaker mot de store selskapene som produserer piller, massesøksmål fra uskyldige mennesker som har tatt medisinen i god tro, i samråd med sin lege.

Anonymous poster hash: 8a206...75d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener dette er tilfelle? Hvordan går det ann? Blir jo litt usikker når jeg går på piller selv...

Anonymous poster hash: 0fdea...e0f

Selvsagt mener jeg ikke at dette er tilfelle. Alt som kommer fra scientologer er bullshit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..så jeg har egentlig valget mellom et stabilt liv med ritalin og leve 20 år kortere, eller kutte ut ritalin og være et monster og leve lenger? :klo:

Nei, alt er jo farlig og jeg har jo ingen garantier for å leve lenger om jeg slutter med ritalin. Man kan ikke bekymre seg for alt, man glemmer å leve da ;)

Kommer det derimot sterke fakta som anbefaler å kutte ut diverse medisiner skal jeg heller vurdere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historisk sett så faller setningen din i grus. Gjennom tidene har det blitt brukt mye rart som medisin, bl.annet kvikksølv og opium, man hadde bare ikke kunnskapen på gitte tidspunkt til å vite bedre. Slik vil det alltid være, uansett hvilket årstall man lever i. Det har også vært store rettsaker mot de store selskapene som produserer piller, massesøksmål fra uskyldige mennesker som har tatt medisinen i god tro, i samråd med sin lege. Anonymous poster hash: 8a206...75d

I de tider du referer til hadde man ikke samme omfattende regelverk og krav til testing av medisiner som i våre dager. Sammenligningen holder ikke.

En sjelden gang vil det allikevel i våre dager dukke opp medikamenter med skadevirkninger man ikke har klart å avdekke. Dette skjer ikke ofte, men når det skjer blir slike medisiner umiddelbart trukket tilbake, og man iverksetter studier som skal avdekke hvordan det kunne skje, samt at erstatningsansvar overfor skadelidende blir utredet.

Mener du at man heller skal la være å utvikle medisin enn å risikere at et medikament en sjelden gang viser seg å være mer skadelig enn nyttig?

Anonymous poster hash: e8bf5...2d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klaveret

Dette skriver psykiateren på Doktoronline om artikkelen:

Skrevet 29. desember 2014 - 17:25 EKSPERTSVAR

1. Psykiatrikerens påstander er ikke dokumentert med en eneste link til en vitenskapelig publikasjon.

2. La du merke til at nettsiden drives av Scientologikirken?

3. Å være psykiater gir ingen garanti mot å bli rammet av konspirasjonsteoripsyken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historisk sett så faller setningen din i grus. Gjennom tidene har det blitt brukt mye rart som medisin, bl.annet kvikksølv og opium, man hadde bare ikke kunnskapen på gitte tidspunkt til å vite bedre. Slik vil det alltid være, uansett hvilket årstall man lever i. Det har også vært store rettsaker mot de store selskapene som produserer piller, massesøksmål fra uskyldige mennesker som har tatt medisinen i god tro, i samråd med sin lege.

Anonymous poster hash: 8a206...75d

Du trenger ikke å gå så langt tilbake heller. Det er medisin som blir brukt NÅ som skader mer enn det hjelper. Statiner for eksempel forkorter livet til de fleste som bruker det. Det øker risiko for slag for alle andre enn gamle menn. Men er det så mange leger som vet at det bare er gamle menn som skal ha statiner? Nope... Legemiddelselskapene har til og med foreslått å gi statiner til barn, og de har foreslått å legge med en statinpille ved hver hamburger som blir solgt.

I de tider du referer til hadde man ikke samme omfattende regelverk og krav til testing av medisiner som i våre dager. Sammenligningen holder ikke.

En sjelden gang vil det allikevel i våre dager dukke opp medikamenter med skadevirkninger man ikke har klart å avdekke. Dette skjer ikke ofte, men når det skjer blir slike medisiner umiddelbart trukket tilbake, og man iverksetter studier som skal avdekke hvordan det kunne skje, samt at erstatningsansvar overfor skadelidende blir utredet.

Mener du at man heller skal la være å utvikle medisin enn å risikere at et medikament en sjelden gang viser seg å være mer skadelig enn nyttig?

Anonymous poster hash: e8bf5...2d4

Det skjer dessverre oftere enn du tror... Det er ikke sjeldent at legemidler blir trukket tilbake... Legemiddelselskapene vil tjene penger, ikke bare kurere folk. Noen studier har ikke de som utfører studien tilgang til statistikken på før den blir sluppet en gang. Jeg har sett kommentarer som at de ble veldig overrasket over resultatet fordi de så så mye av det motsatte...

Anonymous poster hash: 33c15...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å gå så langt tilbake heller. Det er medisin som blir brukt NÅ som skader mer enn det hjelper. Statiner for eksempel forkorter livet til de fleste som bruker det. Det øker risiko for slag for alle andre enn gamle menn. Men er det så mange leger som vet at det bare er gamle menn som skal ha statiner? Nope... Legemiddelselskapene har til og med foreslått å gi statiner til barn, og de har foreslått å legge med en statinpille ved hver hamburger som blir solgt. Det skjer dessverre oftere enn du tror... Det er ikke sjeldent at legemidler blir trukket tilbake... Legemiddelselskapene vil tjene penger, ikke bare kurere folk. Noen studier har ikke de som utfører studien tilgang til statistikken på før den blir sluppet en gang. Jeg har sett kommentarer som at de ble veldig overrasket over resultatet fordi de så så mye av det motsatte... Anonymous poster hash: 33c15...ddc

Nåja.....

Hvis du skal overbevise om at du vet noe, så burde du ikke overdrive så voldsomt. Det du skriver her er temmelig kunnskapsløst, og viser at du ikke forstår hvilke avveininger som må gjøres før en behandling iverksettes.

Jeg foreslår at du legger vekk konspirasjonsgenet ditt og begynner å sette deg inn i hvordan ting faktisk fungerer.

Anonymous poster hash: e8bf5...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bedre å leve i 60 år og dø fornøyd enn å leve 80 år i depresjon... mend ette viser at jeg skal holde meg psykisk frisk i allefall



Anonymous poster hash: 433ac...e7a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...