Gå til innhold

Psykosomatiske smerter og smertestillende.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet nesten ikke hva jeg mener selv her, for jeg vet at psykosomatiske smerter er reelle, men siden de er psykisk utløst lurer jeg på om tablettene kan ha en annen virkning enn normalt.

Saken er at en person fikk en forverring av smerter to uker etter skadetidspunkt.

Dette kom samtidig med en psykisk hendelse, og forverringen av smertene kan derfor ha vært psykosomatisk.

Personen fikk smertestillende fra lege (paralgin forte) fordi skaden var reell, selv om den ikke tidligere hadde gitt smerte.

Tablettene gjorde at personen ble ruset.

H*n ble sløv, likegyldig, passiv, irritabel, kunne sove 20 timer i døgnet.

Jeg har aldri før opplevd at én paralgin forte har hatt en slik virkning på noen.

Jeg har opplevd at noen blir døsige og sløve, men ikke noe slikt som dette. Det kan nesten ikke beskrives med ord.

Det nærmeste jeg kommer en sammenligning er de jeg har sett som har ruset seg på heroin.

Er det noen som vet om smertestillende virker som forventet dersom smertene er psykosomatiske, eller kan pasienten få en rusreaksjon i stedet for?



Anonymous poster hash: 34158...bdd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Magdalene

PF virker forskjellig på folk.

Om smertene er reelle eller ikke, har ingen ting å si for "ruseffekten".

Jeg har en god venninne som blir likedan om hun tar en eneste paralgin forte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klaveret

Om smertene er reelle eller ikke, har ingen ting å si for "ruseffekten".

Min erfaring er at dersom smerten er reell tar den smerten og thats it. Er det ikke smerte i utgangspunktet får du større "ruseffekt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at dersom smerten er reell tar den smerten og thats it. Er det ikke smerte i utgangspunktet får du større "ruseffekt".

Ikke min erfaring. Da jeg hadde vondt i ryggen og tok 1/2 til 1 paralgin forte, sovnet jeg med en gang og sov i minst åtte timer.

Anonymous poster hash: 9b359...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...