AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #1 Skrevet 31. desember 2014 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/syria/768-flyktninger-reddet-etter-aa-ha-blitt-forlatt-paa-sjoeen-ved-italia/a/23365776/ Menneskesmuglingen fortsetter. De mistenker at skipet var bemannet av menneskesmuglere da det ble inspisert tirsdag. Mannskapet rømte trolig deretter skipet, slik de ofte gjør fordi de vet at deres menneskelige last kommer til å bli plukket opp av marine- eller handelsskip. På tide å slutte å plukke opp ''lastet'' for å ta knekken på menneskesmuglingen som foregår sør for Europa. Vet man at ingen kommer til å redde dem, blir det færre som tar turen og betale til smuglere. Alternativt kan de plukkes opp og kjøres tilbake til landet de seilet fra. Nok med naivitet. Anonymous poster hash: 07f68...1c0 4
Sofia123 Skrevet 31. desember 2014 #2 Skrevet 31. desember 2014 Trodde EU liksom skulle være en union som brakte de europeiske landene nærmere og gav bedre samarbeid? Morsomt hvordan Italia står helt alene mot denne enorme bølgen med innvandrere. Hadde alle europeiske land stilt opp med vaktholdt ved grenser på land og kyst kunne vi gjort noe med dette. I stedet sitter alle på gjerdet og lar det skje... 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 #3 Skrevet 1. januar 2015 Trodde EU liksom skulle være en union som brakte de europeiske landene nærmere og gav bedre samarbeid? Morsomt hvordan Italia står helt alene mot denne enorme bølgen med innvandrere. Hadde alle europeiske land stilt opp med vaktholdt ved grenser på land og kyst kunne vi gjort noe med dette. I stedet sitter alle på gjerdet og lar det skje... Spania og Hellas lider av samme skjebne. Alle europeiske land burde voktet sammen de ytre grensene mot illegale innvandrere og menneskesmugling til Europa. Anonymous poster hash: 07f68...1c0 3
Jus sanguinis Skrevet 1. januar 2015 #4 Skrevet 1. januar 2015 Trodde EU liksom skulle være en union som brakte de europeiske landene nærmere og gav bedre samarbeid? Morsomt hvordan Italia står helt alene mot denne enorme bølgen med innvandrere. Hadde alle europeiske land stilt opp med vaktholdt ved grenser på land og kyst kunne vi gjort noe med dette. I stedet sitter alle på gjerdet og lar det skje... Problemet er først og fremst at EU er elitens prosjekt. Ikke folkets. Et prosjekt av den samme eliten som i sine respektive nasjonalstater tar til ordet for masseinnvandring, etnokulturell utskiftning og globalisering. Problemet er at elitens EU taler like lite Europas sak som eliten taler sine respektive nasjonalstaters sak. Med andre ord motarbeider EU-eliten Europas folkeslag like mye som de motarbeider sitt eget folk i sine egne respektive nasjonalstater. 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 #5 Skrevet 1. januar 2015 Litt morsomt at de i Norge og Sverige kaller disse for flyktninger, mens i EU blir de kalt ulovlige imigranter. Det er til sammen 1000 personer, mange fra Syria, men også Nord-Afrika, Midt-Østen og Afganistan. Alle ønsker en bedre tilværlse, men Europa må få stanse dette hvis ikke taper vi egen kultur og frihet. Mannskapet på båten må få livsvarigfengsel for å statuere et eksempel, dette er grådige personer som sette mennesker i fare. I tillegg må man nekte båter uten tillatelse retten til å seile inn til Europa, slik Russaland gjør. Europa greier ikke å ta i mot flere. Når det gjelder Italia ligger de langt ned på listen over hvor mange de tar inn. Norge, Danmark, Tyskland og Sverige ligger langt over. Når disse 1000 personene kommer i land, blir bare et fåtal prosesert. Mange av de vil dra nordover til bla Norge. Anonymous poster hash: 9977c...fec 5
Sofia123 Skrevet 1. januar 2015 #6 Skrevet 1. januar 2015 (endret) Problemet er først og fremst at EU er elitens prosjekt. Ikke folkets. Problemet er at elitens EU taler like lite Europas sak som eliten taler sine respektive nasjonalstaters sak. Ja, der er vi enige. Og det irriterer meg grenseløst. Får magesår. Folket må få makten tilbake. Samtidig mener jeg at Norge svikter Italia med å ikke bistå de med dette kaoset. Endret 1. januar 2015 av Sofia123
Jus sanguinis Skrevet 1. januar 2015 #7 Skrevet 1. januar 2015 (endret) Ja, der er vi enige. Og det irriterer meg grenseløst. Får magesår. Folket må få makten tilbake. Men hvordan skal folket få makten tilbake? I Sverige har eliten nå i praksis tilsidesatt demokratiet ved å utestenge Sverigedemokratene fordi eliten frykter folkets røst. I Tyskland prøver forbundskansler Angela Merkel å stille det tyske folk i skammekroken på grunn av PEGIDA og massedemonstrasjonene mot islamiseringen av Tyskland. Endret 1. januar 2015 av Jus sanguinis 4
Sofia123 Skrevet 1. januar 2015 #8 Skrevet 1. januar 2015 (endret) Men hvordan skal folket få makten tilbake? I Sverige har eliten nå i praksis tilsidesatt demokratiet ved å utestenge Sverigedemokratene fordi eliten frykter folkets røst. I Tyskland prøver forbundskansler Angela Merkel å stille det tyske folk i skammekroken på grunn av PEGIDA og massedemonstrasjonene mot islamiseringen av Tyskland. Det er vel akkurat det samme man har gjort i Norge ved å tidligere utestenge FRP? Det er et komplisert spørsmål. Jeg tenker det er enda verre i EU land fordi avstanden mellom folket og makten er mye større. I Norge må vel folk engasjere seg mer. Vi lar politikerne slippe unna med for mye.-Ryddet for bilde med kopirett- - Magnifique, mod. Endret 1. januar 2015 av Magnifique 4
Jus sanguinis Skrevet 1. januar 2015 #9 Skrevet 1. januar 2015 Det er vel akkurat det samme man har gjort i Norge ved å tidligere utestenge FRP?Ja, men Fremskrittspartiet ofret sjelen sin for regjeringsplass, og ble med det en temmet løve.
Sofia123 Skrevet 1. januar 2015 #10 Skrevet 1. januar 2015 Ja, men Fremskrittspartiet ofret sjelen sin for regjeringsplass, og ble med det en temmet løve. Høyre er vel ikke problemet med regjeringen. Det er Venstre og KRF som ødelegger. 5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 #11 Skrevet 1. januar 2015 Litt morsomt at de i Norge og Sverige kaller disse for flyktninger, mens i EU blir de kalt ulovlige imigranter. Anonymous poster hash: 9977c...fec Ulovlige immigranter er nok det riktige begrepet, ja. Anonymous poster hash: 07f68...1c0 5
Jus sanguinis Skrevet 1. januar 2015 #12 Skrevet 1. januar 2015 Høyre er vel ikke problemet med regjeringen. Det er Venstre og KRF som ødelegger.Jeg nevnte ikke Høyre med et eneste ord. Ei heller Venstre og Kristelig Folkeparti. Mitt poeng var og vil alltid være at Fremskrittspartiet velger sin egen vei. Og Fremskrittspartiets valg er åpenbart ikke det norske folks valg. 1
Sofia123 Skrevet 1. januar 2015 #13 Skrevet 1. januar 2015 Jeg nevnte ikke Høyre med et eneste ord. Ei heller Venstre og Kristelig Folkeparti. Mitt poeng var og vil alltid være at Fremskrittspartiet velger sin egen vei. Og Fremskrittspartiets valg er åpenbart ikke det norske folks valg. Jeg leste feil. Trodde du skrev "ble med en temmet løve.", og da antok jeg du mente Høyre. Hva er det du mener med at FRP sitt valg åpenbart ikke er det norske folks valg? Folk stemmer da vel på folk de vil ha inn i regjering.
Jus sanguinis Skrevet 1. januar 2015 #14 Skrevet 1. januar 2015 Hva er det du mener med at FRP sitt valg åpenbart ikke er det norske folks valg? Folk stemmer da vel på folk de vil ha inn i regjering.Ja, folk stemmer på folk de vil ha i regjering, men Fremskrittspartiet i regjering er neppe hva folk stemte på.For eksempel er det nærmest allmennkunnskap, og det har det vært siden Fremskrittspartiet ble etablert i 1973, at en stemme til Fremskrittspartiet er en stemme mot innvandring. Men slik er det åpenbart ikke lenger nå som Fremskrittspartiet faktisk er i regjering og må levere.Nå kan man kan trygt si at Fremskrittspartiet valgte regjeringstaburettene framfor folket.
Sofia123 Skrevet 1. januar 2015 #15 Skrevet 1. januar 2015 Ja, folk stemmer på folk de vil ha i regjering, men Fremskrittspartiet i regjering er neppe hva folk stemte på. For eksempel er det nærmest allmennkunnskap, og det har det vært siden Fremskrittspartiet ble etablert i 1973, at en stemme til Fremskrittspartiet er en stemme mot innvandring. Men slik er det åpenbart ikke lenger nå som Fremskrittspartiet faktisk er i regjering og må levere. Nå kan man kan trygt si at Fremskrittspartiet valgte regjeringstaburettene framfor folket. Nja, nå har jo faktisk FRP vist handling angående innvandring, dog er jeg enig i at den ikke er god nok, men et hvert oppegående menneske vet hvorfor det ikke er blitt gjort mer - og det er ikke FRP sin skyld. Så FRP kan enten sitte utenfor eller faktisk prøve å påvirke. Jeg er glad de valgte å gå inn i regjering ellers hadde tilstandene vært verre. Ellers må sperregrensen opp slik at små-partiene slutter å sitte med så mye makt. Det er en grunn til at de har få stemmer, de representerer ikke folket. Uten Venstre og KRF er jeg 98% sikker på at FRP hadde fått viljen sin angående innvandring. 4
Jus sanguinis Skrevet 1. januar 2015 #16 Skrevet 1. januar 2015 Dansk Folkeparti, som utgjør en brøkdel av Fremskrittspartiets størrelse, klarte å endre dansk innvandringspolitikk.Med andre ord er det åpenbart at regjeringspartiet Fremskrittspartiet ikke gjør en god jobb i så måte. 1
Sofia123 Skrevet 1. januar 2015 #17 Skrevet 1. januar 2015 Dansk Folkeparti, som utgjør en brøkdel av Fremskrittspartiets størrelse, klarte å endre dansk innvandringspolitikk. Med andre ord er det åpenbart at regjeringspartiet Fremskrittspartiet ikke gjør en god jobb i så måte. Og forholdene er 100% sammenlignbare? Jeg er ikke fornøyd jeg heller, men jeg skjønner at FRP ønsker å påvirke. En liten seier er bedre enn ingen. Jeg er mer forbannet over at KRF og Venstre ikke respekterer demokratiet. De skal fremme deres saker ja, men de skal også respektere at flertallet av det norske folk har gitt sin stemme til Høyre og FrP. Da er det de som skal vinne de fleste og store sakene. FrP prøver. Folk bør heller rette sinnet sitt mot de som ødelegger og ikke respekterer valgresultatet! 2
Apis Skrevet 1. januar 2015 #18 Skrevet 1. januar 2015 Men hvordan skal folket få makten tilbake? I Sverige har eliten nå i praksis tilsidesatt demokratiet ved å utestenge Sverigedemokratene fordi eliten frykter folkets røst. I Tyskland prøver forbundskansler Angela Merkel å stille det tyske folk i skammekroken på grunn av PEGIDA og massedemonstrasjonene mot islamiseringen av Tyskland. 13% eller hvor mange prosent SD er,når ble det folket? tror ikke eliten tilsvarer den andre 87% som ikke vil ta i SD med ei ildtang
Magnifique Skrevet 1. januar 2015 #19 Skrevet 1. januar 2015 Tråden er ryddet for bilde med kopirett. - Magnifique, mod.
Drizzt Skrevet 1. januar 2015 #20 Skrevet 1. januar 2015 (endret) Og forholdene er 100% sammenlignbare? Jeg er ikke fornøyd jeg heller, men jeg skjønner at FRP ønsker å påvirke. En liten seier er bedre enn ingen. Jeg er mer forbannet over at KRF og Venstre ikke respekterer demokratiet. De skal fremme deres saker ja, men de skal også respektere at flertallet av det norske folk har gitt sin stemme til Høyre og FrP. Da er det de som skal vinne de fleste og store sakene. FrP prøver. Folk bør heller rette sinnet sitt mot de som ødelegger og ikke respekterer valgresultatet! Helt enig. Skulle ønske H og Frp hadde flertall alene og ikke var avhengige av dvergpartiene V og Krf som er både for liberal innvandringspolitikk og mye annet dr..t. Med H og Frp alene i flertall kunne man se mye mer av deres politikk gjennomført. Nå er det nesten meningsløst å kritisere hverken H eller Frp. Endret 1. januar 2015 av Drizzt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå