Gå til innhold

Effektivt tips mot dugg i bilen :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk dette av mamma til jul,og jeg kan skrive under på at det fungerer veldig bra.Disse tørrballene man får kjøpt overalt er bare en vits.De har hjulpet,men dette derimot fungerer virkelig.

http://www.sol.no/motor/2014_12_10_33139_dugg-i-bilen-ikke-etter-dette-trikset.html Anonymous poster hash: 18a2d...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med dugg så er luftfuktigheten for høy. Da hjelper det å øke temperaturen. Det er og viktig å passe på å ha den delen av ventilasjonsanlegget innkoblet som suger ut fukt og brukt luft.

Anonymous poster hash: 29928...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde du ville ha tips og jeg skulle gi deg dette :fnise:

Anonymous poster hash: 8c528...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk dette av mamma til jul,og jeg kan skrive under på at det fungerer veldig bra.Disse tørrballene man får kjøpt overalt er bare en vits.De har hjulpet,men dette derimot fungerer virkelig.

http://www.sol.no/motor/2014_12_10_33139_dugg-i-bilen-ikke-etter-dette-trikset.html Anonymous poster hash: 18a2d...dc3

Tørrballene fungerer på eksakt samme vis. Men om man legger denne sokken helt fremme i frontruten vil det nok virke raskere på selve ruten. Vil man ha en virkelig rimelig passiv avfukter, kan man kjøpe kalsiumklorid i sekk på felleskjøpet (de kaller det ofte bare veisalt). Fyll det i en strømpe, heng den i en hyssing over en bøtte, og la kjemien ta seg av fukten.

Anonymous poster hash: b76e5...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset! Jeg åpner som regel bare vinduene med ventilasjonen på full guffe. Funker greit det også.

Anonymous poster hash: d1a47...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliter du med dugg på innsiden av vinduene er mest sannsynlig problemet ditt møkkete vinduer. Det beste tipset er derfor å vaske dem med bilprodukter (ikke Zalo, tannpasta, sitron og Cola som DinSide alt for ofte skriver om).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du sokker med kattesand i av mor til jul??



Anonymous poster hash: e3b77...3e2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dugg i bilen skyldes ofte gammelt, tett og skittent kupéfilter. Prøv å bytt dette, så skal du se at det blir mindre dugg i bilen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er kun the hard way som funker. På med dunjakke, hansker og lue. Og så kjører du med alle fire vinduene åpne i 10 min.



Anonymous poster hash: b2732...886
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder å holde matter tørre gjennom vinteren, da slipper en unna mye av duggen på innsiden.

Å sette på AC om vinteren, fungere nok dårlig mener jeg. Har ikke prøvd på bilen jeg har nå, men den aller første jeg hadde slo ikke AC-kompressor inn når utetemperaturen passert null. Det går fint an å sette den på, det lyser i ei lita lampe i bryteren, men slår kompressoren inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...