Gå til innhold

P-pille glemt i uke 1

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

For 2 mnd siden startet jeg på Microgynon. Det er idag 6 dager siden jeg startet på p-pillen etter mens, men oppdaget tilfeldigvis at jeg glemte p-pillen igår! Jeg er genuint veldig rotete av meg og har bare venta på å begå denne feilen.. :fnise:

Leste i vedlegget at dersom det er glemt i uke 1 skal man ta den glemte pillen så fort man husker det (selvom det innebærer å ta to samtidig). Bør også bruke prev. i 7 dager for å være sikret mot graviditet dersom sex skal finne sted.

Spørsmålet mitt er; betyr dette at jeg skal ta dagens pille sammen med gårdagens, selvom jeg i utgangspunktet ville tatt dagens kl 18:30 ? Eller skal jeg vente med dagens til vanlig tidspunkt?

Litt småstressa her, så alle svar settes pris på :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta den glemte nå, så tar du dagens når kl. 18.30 :) Et tips er å ha på alarm hver dag som minner deg på pillen ;)

Anonymous poster hash: 8040a...054
Skrevet (endret)

Ta den glemte nå, så tar du dagens når kl. 18.30 :) Et tips er å ha på alarm hver dag som minner deg på pillen ;)

Anonymous poster hash: 8040a...054

Okei, men da gjør jeg det! :) Har alarm daglig, men jeg sovna igår og glemte det av i tåka... :roll: uflaks, rett og slett.

Endret av enavdem
Skrevet

Nå har jeg vært kjempe "lur". Jeg møtte tilfeldig på x'n min igjen, følelser kom til overflaten og vi endte med å ha sex. Desverre så fungerte ikke utstyret hans helt så han greide aldri å komme i "mål". Burde jeg ta angrepille selvom?

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg vært kjempe "lur". Jeg møtte tilfeldig på x'n min igjen, følelser kom til overflaten og vi endte med å ha sex. Desverre så fungerte ikke utstyret hans helt så han greide aldri å komme i "mål". Burde jeg ta angrepille selvom?

Jeg ville gjort det. Selv om sjansen er veldig liten så kan man bli gravid av precum. Better safe than sorry :)

Anonymous poster hash: c370e...3bd

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Og ikke vær så nevrotisk, det skal mye til for å klaffe, og å tenke så mye på sånt må være slitsomt.

Anonymous poster hash: 83bd3...9e2

Skrevet

Nei. Og ikke vær så nevrotisk, det skal mye til for å klaffe, og å tenke så mye på sånt må være slitsomt.

Anonymous poster hash: 83bd3...9e2

Unskyld meg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...