Gjest Citronella Skrevet 31. desember 2014 #1 Skrevet 31. desember 2014 Typisk KG-uttrykk. "Den parfymen passet meg ikke, så jeg hev den i søpla" "Nips som jeg ikke liker. Hev den i søpla" "Svigermor/svoger/svigerinne liker meg ikke, Jeg fikk et sett fra Body Shop. Hev den i søpla". Osv osv osv. Å hive i søpla er typisk KG. Neste gang dere vurderer å hive i søpla, legg flotte og ubrukte gaver i Frelsesarmeens containere, eller om dere har FB: Det er mange lokale grupper der inne som ønsker og søker fine og ubrukte ting! Og jeg vil tro flere her inne har fått en vase for mye i år... Gi den bort til noen som behøver det. Å hive i søpla er idioti. 18
Djungelvrål Skrevet 31. desember 2014 #2 Skrevet 31. desember 2014 Jeg forstår heller ikke dette. Neglelakker, parfyme, sminke jeg ikke bruker gir jeg ofte til venninner. Klær som ikke passer likeså eller til fretex. Møbler og interiør selger jeg på finn. 4
Gjest Citronella Skrevet 31. desember 2014 #3 Skrevet 31. desember 2014 Jeg forstår heller ikke dette. Neglelakker, parfyme, sminke jeg ikke bruker gir jeg ofte til venninner. Klær som ikke passer likeså eller til fretex. Møbler og interiør selger jeg på finn. Bra! 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #4 Skrevet 31. desember 2014 https://www.youtube.com/watch?v=1zohxmfud-w Anonymous poster hash: 4af34...b36
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #5 Skrevet 31. desember 2014 Hurea! Ett fornuftig innlegg i nattemørket. Hvorfor ikke legge det ut på gis bort, på finn.no? Det gjør vi med en del ting, men uforskammet mye havner i boden Vi har og fått veldig mye fint på gis bort på finn. Blant annet over 20 flotte ubrukte Finn fra Hadeland glass. De fineste vi har. Å hive neglelakk og parfyme i søpla er heller ikke riktig plass, begge deler skal av sted som risikoavfall! Tror noen her inne liker å skrive at de søpler ting for å vise seg frem, at de har så mye og er så ovenpå økonomisk at de kan wøple saker og snus av ren luksus. Mens de kanskje (noen i hvertfall) i hverdagen klipper tannpastatuben i to for å ikke kaste en eneste dråpe tannpasta det har de nemlig ikke økonomi til i den virkelige verdenen. Nettverdenen er en litt annen....Anonymous poster hash: 833a9...835 1
Gjest Citronella Skrevet 31. desember 2014 #6 Skrevet 31. desember 2014 Hurea! Ett fornuftig innlegg i nattemørket. Hvorfor ikke legge det ut på gis bort, på finn.no? Det gjør vi med en del ting, men uforskammet mye havner i boden Vi har og fått veldig mye fint på gis bort på finn. Blant annet over 20 flotte ubrukte Finn fra Hadeland glass. De fineste vi har. Å hive neglelakk og parfyme i søpla er heller ikke riktig plass, begge deler skal av sted som risikoavfall! Tror noen her inne liker å skrive at de søpler ting for å vise seg frem, at de har så mye og er så ovenpå økonomisk at de kan wøple saker og snus av ren luksus. Mens de kanskje (noen i hvertfall) i hverdagen klipper tannpastatuben i to for å ikke kaste en eneste dråpe tannpasta det har de nemlig ikke økonomi til i den virkelige verdenen. Nettverdenen er en litt annen....Anonymous poster hash: 833a9...835 Bra innlegg! Jeg er godt bemidlet, god råd. Men jeg kaster ikke gaver. Og en ansiktskrem som viser seg å ikke passe meg, "den går ikke i søpla". Jeg legger ofte ut ting til gies bort på FB. Nøysom, men ikke gjerrig.
vimsefrøken Skrevet 31. desember 2014 #7 Skrevet 31. desember 2014 Jeg forstår meg absolutt ikke på denne kaste mentaliteten. Selv gir jeg bort produkter som sminke/hudpleie/parfyme som ikke passer meg til venninner eller familiemedlemmer. Og klær like så. Klærne etter barna mine sender jeg videre til andre som har mindre barn. Og har jeg ikke noen å sende det til, så leveres det til ei venninne som arrangerer transport til ett barnehjem i utlandet, slik at jeg vet at det blir tatt i bruk. Dette gjør jeg også med leker eller lignende som barna ikke trenger. Det finnes alltid noen som har bruk for noe, så hvorfor kaste.
Stueloff Skrevet 31. desember 2014 #8 Skrevet 31. desember 2014 Jeg har også lagt merke til dette og skjønner ikke hvordan folk kan kaste fult brukelige gaver når det helt sikkert er noen som kan få glede av det. Moren min fikk f.eks. te i julegave, hun drikker ikke så mye te, så hun ga den til meg og jeg ble kjempeglad for den! Har nesten drukket den opp alt Jeg hadde blitt lei meg hvis jeg fikk vite at en gave som jeg har brukt tid å omtanke på å plukke ut gikk rett i søpla hos mottakeren. 6
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #9 Skrevet 31. desember 2014 Bra innlegg! Jeg er godt bemidlet, god råd. Men jeg kaster ikke gaver. Og en ansiktskrem som viser seg å ikke passe meg, "den går ikke i søpla". Jeg legger ofte ut ting til gies bort på FB. Nøysom, men ikke gjerrig. Første gang jeg synes å treffe en likesinnet på KG! Flott med andre som er positive og nøysomme. Kremer som ikke passer i ansiktet blir brukt på legger og føtter her i huset. Med mindre tenåringen finner ut at den er mamma sin, så den tar jeg, sikkert god. Mamma finner plutselig tuben nesten tom i en treningsbag. Det kan og kalles fornuftig bruk.Anonymous poster hash: 833a9...835
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #10 Skrevet 31. desember 2014 En annen ting her inne, er alle de slemme svigermødrene og etterhvert og svigermødre med slemme svigerdøtre. Merkelig at sønnen eller datteren til svigermor har blitt et så bra menneske at noen velger å bli samboer eller gifte seg med vedkommende når det er svigermor som har oppdradd partneren og partneren faktisk har 50 % av svigermors gener! Svigerbarn er det jo litt annerledes med for de kommer jo poden drassende med fra hvor som helst, liksom.Anonymous poster hash: 833a9...835
Gjest Citronella Skrevet 31. desember 2014 #11 Skrevet 31. desember 2014 Første gang jeg synes å treffe en likesinnet på KG! Flott med andre som er positive og nøysomme. Kremer som ikke passer i ansiktet blir brukt på legger og føtter her i huset. Med mindre tenåringen finner ut at den er mamma sin, så den tar jeg, sikkert god. Mamma finner plutselig tuben nesten tom i en treningsbag. Det kan og kalles fornuftig bruk.Anonymous poster hash: 833a9...835 Jeg kan også finne på å bruke den til fotkrem! Men jeg har en snodig og kraftig luktesans, så duften må være på min side. Uansett: Det er mange som behøver litt luksus. Jeg sender avgårde en sekk til Balkan annenhver måned. Og de vil ha smykker, parfymer og vesker i tillegg til klær. En bra deal! Jeg gleder, og da blir jeg glad!
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #12 Skrevet 31. desember 2014 Anonymous poster hash: 7d0e4...24d 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #13 Skrevet 31. desember 2014 Jeg tar med meg parfymer som jeg ikke liker eller har blitt lei av på jobben. Setter de på en hylle i fellesarealet og sier værsågod, forsyn dere. De forvslnner i løpet av dagen alle som en. Anonymous poster hash: de836...e50 2
MarianneE Skrevet 31. desember 2014 #14 Skrevet 31. desember 2014 En ting er det økonomiske, men hvor utakknemlig er man ikke om gaver går i søpla! Det er ikke alt jeg har fått opp igjennom årene som faller i smak, men jeg har aldri kastet noe. Gitt videre eller byttet istedenfor.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #15 Skrevet 31. desember 2014 Jeg tar med meg parfymer som jeg ikke liker eller har blitt lei av på jobben. Setter de på en hylle i fellesarealet og sier værsågod, forsyn dere. De forvslnner i løpet av dagen alle som en.Anonymous poster hash: de836...e50 På jobben min gjør vi det samme. På et bird på pauserommet setter vi fra oss brukte DVDer, brettspill, leker, klær, pyntegjenstander, bøker osv som vi ikke vil ha lenger. Står det der fortsatt etter ett par dager fjerner sjefen det fra bordet, og legger det i esker som leveres til Fretex. Jeg har en bestemor som er blitt tussete, og ikke husker at vi har blitt voksne. Hun kjøpte et slikt "sminkehode"/dukkehode til bursdagen min. Jeg tok det aldri ut av esken, men satte det på bordet på jobb. Dagen etter hadde en kollega med seg datteren på jobb. De har vanvittig dårlig råd for tiden pga mannens sykdom, i tillegg til vannlekkasje i huset, noen kjørte inn i bilen deres og bare stakk av osv. Alt på en gang. Jentungen lyste opp når hun så sminkehodet, og ropte "Ååå, mamma, det er sånnen jeg ønsker meg til bursdagen min!" Mor tok selvsagt sminkehodet, pakket det inn og ga det til datteren to uker senere på bursdagen. Jenta var superglad for gaven :-)Anonymous poster hash: 81fe7...88a 12
Gjest Evans Skrevet 31. desember 2014 #16 Skrevet 31. desember 2014 (endret) En ting er klær: de kan man alltids enkelt gi bort til Fretex eller på finn.no. Mye annet kan man gi videre til venner og familie. Men enkelte ting tenker man kanskje at ingen vil kunne bli glad for, for eksempel en krem som lukter vondt, en nipsgjenstand som ser stygg ut nesten samme hvordan smak man har osv. Kan selvsagt prøve å gi de bort på finn eller til Fretex, men begge deler krever litt av personen som skal gi det bort. Hvis personen samtidig mener at dette bare er ræl som ingen vil kunne glede seg over og ingen vil ta i mot, forstår jeg at det er enklere å hive det i søpla. Jeg har aldri hivd noen julegaver selv, men det overnevnte er hva jeg tenker vil være en logisk begrunnelse for å la noe gå i søpla. Jeg har derimot hivd en del av mine egne ting: Både pyntegjenstander og for eksempel kremer. Når jeg ikke syns det er fint nok til å gis bort, og jeg selv ser på det som bare ræl og søppel tenker jeg at det skal fryktelig mye til om noen andre ser på det som en skatt. Endret 31. desember 2014 av Evans
Avalon Skrevet 31. desember 2014 #17 Skrevet 31. desember 2014 Ryddet for personangrep og spekulasjoner, samt svar på dette. - Avalon, mod
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #18 Skrevet 31. desember 2014 Dette fenomenet er nok ikke begrenset til kg, dessverre. Jeg fikk også noen julegaver som ikke var innertiere, feks parfyme fra venninne som vet jeg er allergisk mot parfyme. Men den går ikke i søpla, jeg finner alltids noen som vil ha en gratis parfyme. Anonymous poster hash: 31d94...f69
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 31. desember 2014 #19 Skrevet 31. desember 2014 Hadde bare ordet boss vært ok å bruke skriftlig. Men det tror jeg ikke at det er. Uansett, jeg er enig med poenget ditt om å gi ting videre fremfor å kaste det. Men man kan ikke akkurat gi parfymer man har åpnet til Fretex synes jeg. Selvsagt går det an å spørre eventuelle søstre, eller venninner man har om de er interessert i å få de. Ellers er jeg svært opptatt av å resirkulere ting så godt som mulig.
Gjest lurven Skrevet 31. desember 2014 #20 Skrevet 31. desember 2014 jeg hiver alkohol i søpla hvis jeg får det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå