Gå til innhold

bukplastikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hvordan gå frem for å eventuelt få dekt en bukplastikk? Noen som har erfaring med dette og har vært gjennom noe slik?

Anonymous poster hash: 3d7d2...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en veninne som har gjort det. Hun gikk til fastlegen og la frem problemet. Gått mye ned i vekt, har mye hud til overs, er en hindring i hverdagen og kommer sår under huden. Ble henvist til kirurg som innvilget etter en samtale.

Anonymous poster hash: 72829...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlege -> henvisning til kirurg -> kirurg avgjør



Anonymous poster hash: 4c357...a51
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Da skal jeg gjøre det. Vet du om resultatet ble bra? Er livredd for at det ikke skal se fint ut etter operasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan gå frem for å eventuelt få dekt en bukplastikk? Noen som har erfaring med dette og har vært gjennom noe slik?

Anonymous poster hash: 3d7d2...2d2

For å få det dekket, må du ha BMI under 25 i minst et år etter vekttapet. De har blitt veldig strenge på dette nå. Jeg fikk avslag på 25, 2 i BMI, selv om jeg fortsatt var i vektnedgang. Du skal ha hatt et stabilt år etter vekttap før du eventuelt får det dekket.

Anonymous poster hash: e0b1e...b9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Da skal jeg gjøre det. Vet du om resultatet ble bra? Er livredd for at det ikke skal se fint ut etter operasjon.

Resultatet er veldig bra på hun jeg kjenner:)

Anonymous poster hash: 72829...d57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å få det dekket, må du ha BMI under 25 i minst et år etter vekttapet. De har blitt veldig strenge på dette nå. Jeg fikk avslag på 25, 2 i BMI, selv om jeg fortsatt var i vektnedgang. Du skal ha hatt et stabilt år etter vekttap før du eventuelt får det dekket.

Anonymous poster hash: e0b1e...b9c

Nei, det er ikke sant. Jeg gikk ned og var slank på en mye høyere bmi og fikk det innvilget..

Anonymous poster hash: 41530...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke sant. Jeg gikk ned og var slank på en mye høyere bmi og fikk det innvilget..

Anonymous poster hash: 41530...32f

Forskjellige bmi grenser ved de forskjellige sykehusene/klinikkene. Noen har grense på 27/28. Gå til fastlege og be om henvisning. På frittsykehusvalg.no kan du se hvem som har avtale på bukplastikk.

Anonymous poster hash: 1294e...1dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Da skal jeg gjøre det. Vet du om resultatet ble bra? Er livredd for at det ikke skal se fint ut etter operasjon.

Det kommer heeelt an på huden din!

Jeg tok en MINI MINI bukplastikk for 5 år siden, arrene mine er forbanna dritstygge fortsatt! Om arr på dg blir generellt stygge ville jeg revurdert en sånn stor operasjon. De små hullene etter fettsugingen synes fortsatt like godt på meg, ,kunne liksågodt vært for 4 uker siden jeg opererte. Å vise meg i bikini eller undertøy forran noen er værre etter operasjonen enn det har vært noen gang, var bedre FØR operasjonen! off! jeg er nok en av få. Men om du har heng/skjørt ville jeg fjernet det uansett! jeg hadde ikke det, jeg ville kun fjerne litt mage+hofter fordi alt la seg der, og ikke på resten av kroppen. Snakk om at jeg fjernet ca 3kg totalt. Men arrende er en stor plage for meg enda og er faktisk en større plage enn hvordan jeg så ut før. Skulle gjerne vært foruten!

Anonymous poster hash: 7ab5e...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde jeg arr etter keisersnitt, så for meg ble det ikke mye forskjell bortsett fra at magen ble flat. Arret kan jo skjules med bikini om man ikke MÅ bruke de minste typene. Synes uansett at arr er penere enn mageforkle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk for svar. ska manne meg opp til og bestille time hos legen, er livredd for å få avslag eller bli sett ned på. men dette er noe som plager meg veldig kan ikke gå i badedrakt,bikini vil heller ikke bade i offentlige basseng og det største som plager meg er hvis jeg skal til syden så tør jeg ikke ligge og sole meg eller bade i basseng for det flaket hemmer meg veldig mye og bare på grunn av magen henget så har jeg veldig dårlig selvtillig og går aldri med trange klær har alltid en stor topp eller en skjorte som skjuler magen. kan disse probleme være nok til at jeg får en slik operasjon?dette plager meg ganske mye, drømmen min er at jeg kan gå i kjole og pynte meg uten å føle at jeg ser ut som en hval.



Anonymous poster hash: 3d7d2...2d2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forstått det slik at du _må_ ha fysiske problemer. At det ikke holder at du ikke tør å gå i stramme klær, kle av deg osv. Har du problemer med sopp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei har ikke problemer med sopp.men det er ganske plagsomt dette i og med det plager meg ganske mye.

Anonymous poster hash: 3d7d2...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun veninnen min sa det måtte være medisinsk grunn..

Anonymous poster hash: 72829...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk innvilget bukplastikk med bmi på 28. Hadde ikke noe sopp plager eller noe. Kirurgen sa ja til at jeg fikk det dekket, så det er kirurgen som bestemmer.

Gi det et forsøk ts



Anonymous poster hash: 2f4a5...508
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fluttershy

Jeg fikk ikke innvliget da jeg søkte fordi magen min ikke hang nok. Man må ha fysiske plager for å få det støttet. Jeg endte opp med å betale for det selv og det er jeg veldig glad for. Jeg er kjempe fornøyd med resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...