AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #1 Skrevet 30. desember 2014 Etter en heftig krangel og diverse kommentarer til hverandre i kveld, tok forholdet slutt. Det er to barn i bildet. Jeg får ut januar til å finne et sted å bo, men siden eldste barna går på skole her må vi finne en leilighet i nærområdet. Jeg får kun foreldrestipend fra lånekassen nå på 8400 og barnetrygd for to, så det tilsvarer 10340 kr i mnd. Har heller ikke noen oppsparte midler til depositum. Skal på visning i morgen, 5500 + strøm. Dette er det billigste i dette området. Yngste barn er 3 mnd. Skal ut i jobb til høsten om man får bhg plass. Dritt situasjon. Nettopp flyttet inn i hus (eks sitt) kjøpt i år, nyoppusset barnerom....kan ikke bo hos mine foreldre, er ikke plass. Anonymous poster hash: 5b912...ea3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #2 Skrevet 30. desember 2014 Ut januar? Han må ha vært glad i deg ... Anonymous poster hash: 7d4fd...b4b 7
Gjest Chloe87 Skrevet 30. desember 2014 #3 Skrevet 30. desember 2014 Har du mulighet til å låne litt penger av foreldrene dine? Du trenger i tillegg penger tio møbler hvis du heller ikke har det.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #4 Skrevet 30. desember 2014 Etter en heftig krangel og diverse kommentarer til hverandre i kveld, tok forholdet slutt. Det er to barn i bildet. Jeg får ut januar til å finne et sted å bo, men siden eldste barna går på skole her må vi finne en leilighet i nærområdet. Jeg får kun foreldrestipend fra lånekassen nå på 8400 og barnetrygd for to, så det tilsvarer 10340 kr i mnd. Har heller ikke noen oppsparte midler til depositum. Skal på visning i morgen, 5500 + strøm. Dette er det billigste i dette området. Yngste barn er 3 mnd. Skal ut i jobb til høsten om man får bhg plass. Dritt situasjon. Nettopp flyttet inn i hus (eks sitt) kjøpt i år, nyoppusset barnerom....kan ikke bo hos mine foreldre, er ikke plass.Anonymous poster hash: 5b912...ea3 visning i morgen allerede? Du har jo rett på OS da... Anonymous poster hash: dfcb9...fd8
Leini Skrevet 30. desember 2014 #5 Skrevet 30. desember 2014 Uff lei situasjon, men håper det ordner seg for deg. Du får sikkert tak i møbler for en billig penge på kjøp og salg side på fb fra kommunen din, Finn.no etc. Det er jo ikke alle som forlanger depositum heller da.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #6 Skrevet 30. desember 2014 Kontakt NAV på fredag og hør om muligheter for overgangsstønad. Sett deg inn i regelverk så godt du kan på egenhånd før dette. Anonymous poster hash: a0719...ba8 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #7 Skrevet 30. desember 2014 Har han masse penger og eier hele huset? Anonymous poster hash: 890e1...da4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #8 Skrevet 30. desember 2014 Har han masse penger og eier hele huset? Anonymous poster hash: 890e1...da4 Det er det man kaller "dame-fella". Anonymous poster hash: dfcb9...fd8 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #9 Skrevet 31. desember 2014 Ts her. Jeg eier alle møbler i huset, Internettet, tv, PS3 boks og hvitevarer, han eier huset. Jeg hadde ikke egenkapital da det ble kjøpt. Nettopp ferdig utdannet. Trodde ikke slike steder åpnet før til mandag. Mine foreldre og eks trenger pengene selv og jeg må overføre til eks i januar (strøm og div). Ved jeg får et større beløp enn vanlig nå i januar, et sted mellom 6-15. Men der skulle det meste går til reparasjon av bilder og eu. Håper i grunnen vi kan få ordnet opp ila januar. Det bli tap på begge sider. Enten et nakent hus eller stress med å finne tak over hodet med unger. Blir en koselig nyttårsaften. Skal iallefall gjøre det best mulig eldste barnet som har glede av denne dagen. Anonymous poster hash: 5b912...ea3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #10 Skrevet 31. desember 2014 Mente til fiksing av bil. Da bilen er min.Anonymous poster hash: 5b912...ea3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #11 Skrevet 31. desember 2014 Kan barna bo hos far til du har ordnet noe, eller må de også ut i løpet av januar? Anonymous poster hash: 8c5b0...61b
Gjest Chloe87 Skrevet 31. desember 2014 #12 Skrevet 31. desember 2014 Har du mulighet for å flytte inn hos foreldrene dine litt og barna bor hos sin far til du før ordnet ny leilighet?
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #13 Skrevet 31. desember 2014 Mine foreldre har ikke plass og jeg klarer ikke å være i samme hus med min mor mer enn noen timer. Ungene må med meg da han begynner i jobb på mandag og jeg er den som er hjemme i permisjon. Han reiser mest sannsynlig på reisejobb. Er ikke så mye mer å gjøre akkurat denne uken. Det eneste som blir igjen her er kattene, da det er omtrent nyttestløst å finne leilighet som godkjenner dyr.Anonymous poster hash: 5b912...ea3
Biloba Skrevet 31. desember 2014 #14 Skrevet 31. desember 2014 Avgjørelsen om å gå fra hverandre og gjøre minst to barn til samværsbarn skjedde plutselig på en kveld? Dere skal ikke ha familievernskontor, vurdere parterapi eller noe annet for å se om familien kan reddes? 15
fuerza Skrevet 31. desember 2014 #15 Skrevet 31. desember 2014 NAV er åpent i dag til 12, tror jeg. Jeg ville tatt en telefon og fått råd ifht hvilke stønader du kan ha rett på og sende søknadene i dag. Mener de kan sendes elektronisk.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #16 Skrevet 31. desember 2014 I starten fikk jeg kun 1 nyttårsdag til å finne nytt bosted, men han tok det tilbake og gav ut januar. Forholdet har skurret i lengre tid. Det er like mye begges feil. Dårlig kommunikasjon som fører til vi ikke får pratet ordentlig før ting bare blåser opp til storm. Det som har irritert meg i det siste er hans holdning til sitt nyfødte barn. Kvalitetstid er å sette ungen i kurven mens far spiller fifa. Kun vært med på trilletur når jeg har mast og da er sporten så viktig at det må taes opp. Jeg måtte selv bestille nye koder, for at jeg selv må logge inn på hans bruker for å godkjenne navnet, slik at barnet får et navn. Når jeg ordnet dåpsdag til neste år var det også galt, han gidder ikke gjøre det selv. Vi var på forhånd enige i slutten av februar. Så det som plager han er at jeg er et stort problem som bare går rundt å maser og gnåler hål i hodet hans. Slik er det hele tiden omtrent. Og han vil attpåtil ha delt omsorg, men det går ikke nå som han ikke kan ha permisjon. Vurderer å dra opp på hytta til mine foreldre med ungene frem til mandag. Anonymous poster hash: 5b912...ea3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #17 Skrevet 31. desember 2014 Slutt etter en hefitg krangel? Tåler ikke mye motgang, da, skjønner jeg... Vi hadde en skikkelig runde nå i romjula, hvor begge slengte ut av seg det mest utrolige, og hvor begge skulle selge leilighet og bryte opp. Da tok vi time out, ved at den ene reiste ut noen timer, og avtalte pr SMS "familieråd" på formiddagen dagen etter. Så fikk vi løst opp i alle floker, og ting er bra igjen. Og vi har avtalt at slike samtaler må vi ha innimellom, da planlagt og når ingen er trøtte, slitne eller oppgitte. Vi har ikke barn. Men hadde vi hatt det, så hadde parrådgivning vært neste steg. Tenk på ungene. Blir de lykkelige over å måtte ha to hjem bare fordi foreldrene gir opp etter en teit krangel (for ja, alle krangler er teite. Rett og slett.) Anonymous poster hash: 1830c...cfa 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #18 Skrevet 31. desember 2014 Søk om økonomisk/kommunal bostøtte eller hva det nå heter. NAV har skjemaer til det. Anonymous poster hash: da7be...293 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #19 Skrevet 31. desember 2014 Etter en heftig krangel og diverse kommentarer til hverandre i kveld, tok forholdet slutt. Det er to barn i bildet. Jeg får ut januar til å finne et sted å bo, men siden eldste barna går på skole her må vi finne en leilighet i nærområdet. Jeg får kun foreldrestipend fra lånekassen nå på 8400 og barnetrygd for to, så det tilsvarer 10340 kr i mnd. Har heller ikke noen oppsparte midler til depositum. Skal på visning i morgen, 5500 + strøm. Dette er det billigste i dette området. Yngste barn er 3 mnd. Skal ut i jobb til høsten om man får bhg plass. Dritt situasjon. Nettopp flyttet inn i hus (eks sitt) kjøpt i år, nyoppusset barnerom....kan ikke bo hos mine foreldre, er ikke plass. Anonymous poster hash: 5b912...ea3 Får du 2 barnetrygder så deler du vel 50% med mannen?!Anonymous poster hash: 44365...4eb
vannm75 Skrevet 31. desember 2014 #20 Skrevet 31. desember 2014 (endret) bare trist... lykke til.. Endret 31. desember 2014 av vannm75 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå