Amatariel Skrevet fredag kl. 12:29 #661 Skrevet fredag kl. 12:29 Godt nytt år Zenobia! Du er helt rå på treningen! Regner med du vil få et helt supert år om du fortsetter slik 🥳 1
Zenobia Skrevet fredag kl. 16:27 Forfatter #662 Skrevet fredag kl. 16:27 (endret) Amatariel skrev (3 timer siden): Godt nytt år Zenobia! Du er helt rå på treningen! Regner med du vil få et helt supert år om du fortsetter slik 🥳 Takker! Jeg leker meg jo bare. Smaker på treningsglede. Det er dødfødt for meg å tvinge meg gjennom svette, harde økter. Dag én var mild og snill, og nå er jeg igang med å tøye meg til spagaten! Mitt andre mål for 2026 er å kunne gå opp i håndstående. Jeg må ha morsomme mål, ikke skal bli pen og slank og alt det der. Ja, jeg er forfengelig, men jeg trener fordi det former kroppen min sånn som jeg vil ha den: spenstig, smidig, sterk. Begynte med sterk, innførte smidig og i går begynte jeg å bygge opp spenst-delen. Det får ta den tiden det tar. Jeg har hele resten av livet foran meg - - - Huskelapp til i morgen. Blir litt blandadrops: 5 hoppetau 15 brystpress, sammen og for seg 10 dype knebøy + 10 triceps + Har ikke funnet ut hva denne tøyefiguren heter: Jeg starter med å sitte på vristene/leggene (knær bøyd) på en pute. Så senker jeg overkroppen bakover (støttet med hendene) til skuldrene tar ned i gulvet. Knærne vippes noe opp fordi forside lår og mave tøyes. Hoften løs/slapp. @Sandum.PT ? 45 sek planke De tre tøyeøvelsene til slutt. Endret fredag kl. 16:33 av Zenobia
Zenobia Skrevet lørdag kl. 22:04 Forfatter #663 Skrevet lørdag kl. 22:04 Det ble 30 hoppetauhopp. Enkle, ikke doble Får ikke belastet brystmuskelen når jeg tar brystpress fra gulv, så jeg prøver noe annet. Dette foreslo chapgpt: Slik gjør du den: Ligg på ryggen Hold to manualer presset hardt mot hverandre Manualene skal være i konstant kontakt Press dem rett opp over brystet Senk rolig ned igjen Fortsett å klemme manualene sammen hele tiden Denne øvelsen skaper horisontal adduksjon → brystets primærjobb Starter med 5 langsomme repetisjoner i overmorgen. I morgen blir programmet: 8 hoppetau 3 Hink - step - hink-runder 10 dype knebøy + 10 sakte triceps + Sittende fremoverbøy 45 sek planke Øye/Tøyeprogram. Jeg synes jeg merker fremgang! Husker kontraksjonsteknikk: 6 sek tøy/6 sek stram x 3 Venstrehånden er bedre fordi jeg har vært forsiktig. Gleder meg til å ta fatt på mitt andre mål: Håndstående! Her er en video imens:
Zenobia Skrevet søndag kl. 18:27 Forfatter #664 Skrevet søndag kl. 18:27 Dag 28, og alt er vel. Det ble 30 + 25 + 40 hopp. Hink/hopp/step osv: mye bedre balanse allerede i dag. Tok triceps + før knebøy + Resten grei skuring. Tøying m/kontraksjon ble mindre intens. Fremgang! I morgen: Brystpress m/manual (som beskrevet) 6 grunne armhevinger. Hvor grunne? Spent! 10 knebøy + 10 triceps + Tøy, egenkomponert? Fremre lår 45 sek planke Øye/tøy x 3 osv
Zenobia Skrevet mandag kl. 13:58 Forfatter #665 Skrevet mandag kl. 13:58 (endret) I dag var det med nød og neppe det ikke glapp. Søkte til chatgpt, og den kom først med et trøstesvar à la 'gjør litt', som overhodet ikke var motiverende. I går hadde jeg trent sammenhengende i 4 uker, og resultatene lar (surprise, surprise) vente på seg. Mikrotrening. Mikrovane. Så den foreslo å trøkke til på én av øvelsene (flere forslag) Gjennomført: Ny type brystpress x 6 6 armhevinger 15 knebøy +, 12 knebøy uten og 10 knebøy 10 triceps + Egenkomponert(?) tøyefigur for fremre lår 30 sek planke + 30 sek planke Øye/tøye m/kontraksjon. Jeg kommer til å sløyfe tilpasset sommerfuglish. Erstatte med annen. Jeg har blitt mentalt låst fast på 45 sek planke, så i dag prøvde jeg noe annerledes. Jeg er fornøyd, og litt knebøy-forskrekket. Huskelapp til i morgen: 8 hoppetau 3 x hink/hopp/steprunde 6 armhevinger 10 triceps + Sittende fremoverbøy 30 sek + 30 sek planke Øye/tøy + ny figur Endret mandag kl. 14:11 av Zenobia
Kvantesprang --> Skrevet mandag kl. 22:06 #666 Skrevet mandag kl. 22:06 Det er så kult å lese øvelsene du gjør, for enkelte av dem er av typen jeg kan prøve meg litt på hjemme (dype knebøy osv). Enda gøyere er det å tenke på at jeg en dag kan prøve meg på de mer akrobatiske øvelsene som å prøve å stå på hender - de jeg gjorde litt av før jeg fikk 40 kilo ekstra på kroppen 😅 Skal lese her ofte, for du motiverer. Du er rå! 👊💯 1
Minimeg1234 Skrevet mandag kl. 22:58 #667 Skrevet mandag kl. 22:58 Gleder meg til å følge deg på veien mot håndstående. Veldig inspirerende å lese hve du gjør. Kanskje jeg må finne frem hoppetauet igjen. 1
Zenobia Skrevet tirsdag kl. 19:55 Forfatter #668 Skrevet tirsdag kl. 19:55 Kvantesprang --> skrev (21 timer siden): Det er så kult å lese øvelsene du gjør, for enkelte av dem er av typen jeg kan prøve meg litt på hjemme (dype knebøy osv). Enda gøyere er det å tenke på at jeg en dag kan prøve meg på de mer akrobatiske øvelsene som å prøve å stå på hender - de jeg gjorde litt av før jeg fikk 40 kilo ekstra på kroppen 😅 Skal lese her ofte, for du motiverer. Du er rå! 👊💯 Og her går jeg og tror at ingen leser det jeg skriver Tusen takk for hyggelig innlegg! Sleng deg for all del på, om noen av øvelsene virker fristende, akrobatiske eller ei ❤️ Minimeg1234 skrev (20 timer siden): Gleder meg til å følge deg på veien mot håndstående. Veldig inspirerende å lese hve du gjør. Kanskje jeg må finne frem hoppetauet igjen. Takker! Du er inspirerende selv ❤️ (tenker januargjennomgang av kjøkken/mat) Veldig hyggelig at du vil følge meg mot håndstående. Jeg bygger opp litt styrke i armene først. Har jo prøvd litt mot veggen (i fjor?), men hender og armer er så svake, at det blir rett ned igjen.
Zenobia Skrevet tirsdag kl. 20:25 Forfatter #669 Skrevet tirsdag kl. 20:25 (endret) Da har jeg trent sammenhengende i 30 dager Hoppetau: Det var egentlig for langt, så jeg trodde jeg kunne korte det inn. Som sagt, så gjort. Men hoppetau skal vandre fritt i håndtaket, så det ikke krøller seg underveis. Etter innkortingen, vandret det ikke fritt på den ene siden. Så i dag er hoppserien preget av snubling (krøll) med påfølgende reparasjon. 12+20+47+4+4+2+20 = 109! Jeg liker enkelthopp, for da er det tempo. Hink/hopp/step: I dag var bena tunge, og balansen dårlig. Og jeg merker at jeg er litt engstelig for å snuble i step-en. Men det går jo bra hver gang! Armhevinger: kan bruke venstrehånden greit igjen, og kunne ta de dypere. Triceps + og sittende fremoverbøy: alt vel Planke: 50 sek! Jeg greide å bryte 45-hinderet! Nå myser jeg mot minuttet. Plutselig er jeg der. Tøying: Artig å merke fremgang. Den nye tøyefiguren falt ikke i smak, og jeg tror rett og slett at jeg holder meg til de to gjenværende, og heller hviler mellom. Nå alternerer jeg mellom å tøye innsiden eller forsiden av låret før planken, og baksiden av lår/kne/legg mens øye. Huskelapp til i morgen: 6 brystpress opp 15 + 12, 10 knebøy, mer eller mindre sakte, dype og m/u vektskiver NY øvelse: For maven. Ligg på ryggen, armene rett opp mot taket, hofter og knær i 90°, press korsryggen lett i gulvet. Senk høyre arm + venstre ben samtidig Beveg deg sakte, 4–5 sek ned. Stopp rett før korsryggen slipper gulvet Før arm og ben rolig tilbake Bytt side 12 Triceps + Min tøyefigur 50 sek planke Øye/tøye (10 min) Video av den nye øvelsen: Endret tirsdag kl. 20:49 av Zenobia 1
Zenobia Skrevet 6 timer siden Forfatter #670 Skrevet 6 timer siden Da har jeg trent i en hel måned = 31 dager på rad. En beskjeden begynnelse begynner å flaske seg Startet med knebøy +. Saktere og dypere i dag. 15, 12, 10. (De to siste uten) 10 brystpress. Det tar fremdeles mest i armer og skuldre. Jeg har konferert med chatgpt, og i overmorgen justerer jeg igjen. Den nye øvelsen "dødt insekt", var morsom! Og jeg kjente det i maven. 6 rep Ellers alt etter oppsatt program. I morgen: 8 hopp Hink/hopp/step Brystpress, justert 6 armhevinger Sittende fremoverbøy 50 sek planke Øye/tøy Jeg har noen kilo for mye, derfor prøver jeg affirmasjoner. Jeg bruker en blanding av den mot overvekt, og den mot fedme. Fra boken 'Helbred din kropp' av Louise Hay. (De psykiske årsakene til fysisk sykdom, og hvordan du med tankens kraft kan få et bedre liv) Psykisk årsak til overvekt: Frykt. Behov for beskyttelse. Løper bort fra følelser. Usikkerhet, selvfornekting. Søker oppfyllelse. Helbredende affirmasjon: Jeg har fred med mine egne følelser. Jeg er trygg der jeg er. Jeg skaper min egen sikkerhet. Jeg elsker og godtar meg selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå