Gå til innhold

Jobber helsesøstre med leger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det slik at helsesøstre jobber med leger ? jobberjordmødre med leger, hvem samarbeider mest med leger?



Anonymous poster hash: 0af31...dfc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både jordmødre og helsesøstre har et tett samarbeid med leger. Det kalles tverrfaglig samarbeid.



Anonymous poster hash: e2897...0f8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jordmødre og helsesøstre har et tett samarbeid med leger. Det kalles tverrfaglig samarbeid.

Anonymous poster hash: e2897...0f8

Hva samarbeider de om?

Anonymous poster hash: 0af31...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva samarbeider de om?

Anonymous poster hash: 0af31...dfc

Hvem jobber mest med legen av jordmor eller helsesøster?

Anonymous poster hash: 0af31...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lurer du på det? Det kommer strengt tatt ikke an på yrke, men hvor du er ansatt.

Anonymous poster hash: 626f2...7da

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lurer du på det? Det kommer strengt tatt ikke an på yrke, men hvor du er ansatt.

Anonymous poster hash: 626f2...7da

Jeg bare lurer, er ikke det lov? Jeg skal selv bli en av delene, men det sikter mest på helsesøster da

Endret av Mørksjokolade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem jobber mest med legen av jordmor eller helsesøster? Anonymous poster hash: 0af31...dfc

En jordmor har vel flere selvstendige oppgaver knyttet til sin fagtittel enn en helsesøster, tror jeg. Men begge har leger som de konferer med om pasienter når de er usikre på hvordan ting sksl gripes an og eller ønsker en medisinsk faglig vurdering av en lege.

Anonymous poster hash: bff30...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jordmor har vel flere selvstendige oppgaver knyttet til sin fagtittel enn en helsesøster, tror jeg. Men begge har leger som de konferer med om pasienter når de er usikre på hvordan ting sksl gripes an og eller ønsker en medisinsk faglig vurdering av en lege.

Anonymous poster hash: bff30...0f9

da har helsesøster mest kontakt med lege, da velger jeg det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer, er ikke det lov? Jeg skal selv bli en av delene, men det sikter mest på helsesøster da

Hvorfor er det viktig å vite hvem som samarbeider mest med lege? Jeg bare lurer jeg også, er ikke det lov?

Anonymous poster hash: 626f2...7da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det viktig å vite hvem som samarbeider mest med lege? Jeg bare lurer jeg også, er ikke det lov?

Anonymous poster hash: 626f2...7da

jo, jeg vil jobbe med en lege fordi det virker spennende

Endret av Mørksjokolade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du kan bli både jordmor og helsesøster må du ha sykepleierutdanning. Den tar 3 år etter vgs.

Anonymous poster hash: bff30...0f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du kan bli både jordmor og helsesøster må du ha sykepleierutdanning. Den tar 3 år etter vgs.

Anonymous poster hash: bff30...0f9

Endret av Mørksjokolade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du kan bli både jordmor og helsesøster må du ha sykepleierutdanning. Den tar 3 år etter vgs.

Anonymous poster hash: bff30...0f9

Ja, jeg vet det :) fordi jeg går VG1 helse og oppvekst nå

Anonymous poster hash: 0af31...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jo, jeg vil jobbe med en lege fordi det virker spennende

Om du vil jobbe med leger eller kanskje radiologer som er mer spesialisert vil jeg anbefale deg radiograf. Utrolig spennende yrke!

Anonymous poster hash: e2897...0f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil jobbe med leger eller kanskje radiologer som er mer spesialisert vil jeg anbefale deg radiograf. Utrolig spennende yrke!

Anonymous poster hash: e2897...0f8

Det virker ikke helt meg :) Jeg vil heller satse på helsesøster eller jordmor, fordi det virker mer som fokus rettet mot ungdommer og helse

Anonymous poster hash: 0af31...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Argentina

Jeg tror kanskje jordmødre samarbeider mest med leger, helt enkelt fordi de ofte jobber på sykehus, der det er høy tetthet av leger. Helsesøster jobber på sykehus de også, men oftere på skoler, helsestasjoner osv.

Du skriver at du går VG1 nå, da har du heldigvis mange år på å bestemme deg og du kan få innspill fra flere ulike kilder :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje jordmødre samarbeider mest med leger, helt enkelt fordi de ofte jobber på sykehus, der det er høy tetthet av leger. Helsesøster jobber på sykehus de også, men oftere på skoler, helsestasjoner osv.

Du skriver at du går VG1 nå, da har du heldigvis mange år på å bestemme deg og du kan få innspill fra flere ulike kilder :)

takk, men jeg har ikke så mange år på meg :) det er viktig å være målrettet, men uansett hvor mye jeg ombestemmer meg har det alltid falt tilbake på helsesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmødre i kommunehelsetjenesten jobber veldig selvstendig, selv om legen ofte "kun" er en tlf unna. Jobber de på sykehus, er legene bare en alarmknapp unna. Helsesøstre har gjerne kontordager sammen med leger, og treffer dem ukentlig.

(ikke det at jeg skjønner hvorfor det skulle være så atraktivt å jobbe med legene at det skulle avgjøre valget på vei videre..... Ikke la det være avgjørende for valget ditt!)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det du som spurte om jobbintervju en annen tråd? Det virker som du har en del spørsmål om dette, jeg anbefaler at du snakker med rådgiver på skolen din, og også ser på www.utdanning.no

Jordmor: http://utdanning.no/yrker/beskrivelse/jordmor

Helsesøster: http://utdanning.no/yrker/beskrivelse/helsesoster

Det med at du gjerne vil jobbe tett med leger synes jeg du burde glemme. For å trives i et yrke er det viktige hva DU gjør, ikke hvilke andre yrkesgrupper som er i nærheten...

Endret av SoftKitty
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...