Catlin Skrevet 30. desember 2014 #1 Skrevet 30. desember 2014 Jeg skal lage helstekt indrefilet av okse. Jeg bruker steketermometer, sånn at jeg vet når den er ferdig. Men jeg må jo vite sånn cirka hvor lang tid jeg skal beregne på å lage maten. Noen som vet sånn cirka hvor lang tid det tar å steke?
Skravlekråka Skrevet 30. desember 2014 #2 Skrevet 30. desember 2014 Tar ca 45 min. Husk å ta ut indrefileten 60 min før du steker den og ta termometere i den tykkeste delen av kjøttet. La den stå til det piper 57 grader på termometere og la det ligge på benken i 15-20 min på benken! Lykke til, indrefilet av okse er super deilig 1
Catlin Skrevet 31. desember 2014 Forfatter #3 Skrevet 31. desember 2014 Tusen takk Skravlekråka ! Får litt prestasjonsangst, men satser på at det går bra Tar ca 45 min. Husk å ta ut indrefileten 60 min før du steker den og ta termometere i den tykkeste delen av kjøttet. La den stå til det piper 57 grader på termometere og la det ligge på benken i 15-20 min på benken! Lykke til, indrefilet av okse er super deilig
Skravlekråka Skrevet 9. januar 2015 #4 Skrevet 9. januar 2015 Tusen takk Skravlekråka ! Får litt prestasjonsangst, men satser på at det går bra Hvordan gikk det? :D
Catlin Skrevet 9. januar 2015 Forfatter #5 Skrevet 9. januar 2015 Hvordan gikk det? :D Det ble kjempegodt. Min første tanke er - hvorfor har jeg ikke gjort dette før? Kjøttet ble litt mer rosa enn jeg hadde tenkt. HELT perfekt etter min smak, men kanskje litt for rosa for ungene. Men kjøttet var så mørt at de spiste det og syntes faktisk at det var godt. Dette må definitivt prøves flere ganger. Takk for gode råd!
Skravlekråka Skrevet 9. januar 2015 #6 Skrevet 9. januar 2015 Åå så bra, neste gang kan du vente til det står 60 på termometere for å få det mindre rosa!! Fikk det samme siste dagen i juleferien før jeg skulle hjem igjen, og det var så godt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå