Gå til innhold

helstekt indrefilet av okse - steketid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lage helstekt indrefilet av okse. Jeg bruker steketermometer, sånn at jeg vet når den er ferdig. Men jeg må jo vite sånn cirka hvor lang tid jeg skal beregne på å lage maten. Noen som vet sånn cirka hvor lang tid det tar å steke?

Skrevet

Tar ca 45 min. Husk å ta ut indrefileten 60 min før du steker den og ta termometere i den tykkeste delen av kjøttet. La den stå til det piper 57 grader på termometere og la det ligge på benken i 15-20 min på benken! Lykke til, indrefilet av okse er super deilig :laugh:

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk Skravlekråka ! Får litt prestasjonsangst, men satser på at det går bra

Tar ca 45 min. Husk å ta ut indrefileten 60 min før du steker den og ta termometere i den tykkeste delen av kjøttet. La den stå til det piper 57 grader på termometere og la det ligge på benken i 15-20 min på benken! Lykke til, indrefilet av okse er super deilig :laugh:

• 2 uker senere...
Skrevet

Tusen takk Skravlekråka ! Får litt prestasjonsangst, men satser på at det går bra

Hvordan gikk det? :D

Skrevet

Hvordan gikk det? :D

Det ble kjempegodt. Min første tanke er - hvorfor har jeg ikke gjort dette før? Kjøttet ble litt mer rosa enn jeg hadde tenkt. HELT perfekt etter min smak, men kanskje litt for rosa for ungene. Men kjøttet var så mørt at de spiste det og syntes faktisk at det var godt. Dette må definitivt prøves flere ganger. Takk for gode råd!

Skrevet

Åå så bra, neste gang kan du vente til det står 60 på termometere for å få det mindre rosa!! Fikk det samme siste dagen i juleferien før jeg skulle hjem igjen, og det var så godt :laugh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...