Gå til innhold

Hva er harry?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Harry behøver vel ikke referere til folk av lavere sosial klasse, man kan påstå at Petter Stordalen er ganske harry ved for eks valg av klesstil. Forøvrig massevis av harry folk med mye penger. Vanskelig å definere, men i mange settinger kan harry være det som anses smakløst. Harry kan også være noe som er veldig folkelig, altså en ting/klesplagg/stil osv. som en stor andel av befolkningen tar til seg og bruker. Når for mange bruker det over en lengre tid, kan det gå over til å bli harry.

Petter Stordalen tilhører overklassen når det gjelder økonomi, men rent sosioøkonomisk og kulturelt så ligger han milevis bak.

Jeg synes et ligger en ganske klar sammenheng mellom lav sosioøkonomisk tilhørighet og det å være harry. Dette gjelder selvsagt ikke alle, men det er en langt høyere konsentrasjon av mennesker med harrytendenser i de lavere inndelingene, noe som også føres videre dersom de forflytter seg oppover i høyere økonomiske klasser. Forskjellen er at campingvognen blir byttet ut med all-inclusive ferie i Gran Canaria, mens samlingen av tallerkener og familiemedlemmer på veggen må gi plass for et bilde av New York og noe annet som ble plukket med fra Home & Cottage.

Generelt sett vil jeg si at en person med manglende utdannelse, kulturell kapital og adskillelse fra resten av verden (bygda), er utsatt for å være harry - ikke nødvendigvis harry av eget ønske.

Anonymous poster hash: a1eba...a8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hore og hallik"-party må vel være ganske harry. Ref annen tråd på forumet, første jeg kom på.

Sladring er harry, type folk som aldri snakker om annet enn hva alle andre har gjort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså...det dere prøver å si er at det har gått inflasjon i begrepet "Harry"? ;)

"Harry" har vel samme betydning som begrepet vi bruker: "Chav"?

Jeg tror det er litt atskilt - "chav" refererer spesifikt til en underklasse, mennesker som har vokst opp under dårlige kår (og i tillegg har en rekke negative egenskaper). "Harry" handler litt mer om smak, og mennesker med ok råd eller tom. god råd er også noen ganger harry rett og slett fordi de ikke eier smak, dannelse eller kultur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What?

Anonymous poster hash: 51f38...366

Jeg synes også det er harry. Når folk tror de skal ut på fin middag, også drar de på Egon! hahah

Det er søppelmat.

Anonymous poster hash: 3b46b...030

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å dra til syden uten å vite hvilket land man har vært i.

#1: Hvor ble sommerferien lagt til i år, da?

#2: Nei, jeg og mannen var i syyden.

:fnise:

Jeg vil forøvrig legge til ihjelbleika hår, fluebæsjmascara og kraftige, oransje brunkremskiller på lista over ting som er harry.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strebere, som ikke klarer å slappe av...

Grøftefyll

Overforbruk av penger

Merkeklær, og kun bruk av merker

Alt for mye av en stil, eks chic eller ultra kald stil i huset....

Folk som trener bare for å flache på treningsenter

Sosialklienter, som faktisk kan jobbe, men ikke vil

Mennesker som ikke ser verdien av å ha en utdannelse dvs universitet eller høyskoler nivå

Mennesker som ser ned på fattige

Paris Hillton (prøver for hardt)

Donald Trumf

pluss mange andre kjendiser

Trøndere, ikke alle såkalt

Sokker i sandaler

Gran Canaria selv om jeg selv har vært der

Å anse alt som Harry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liste over ting som JEG syns er harry:

Glamourmodeller

Råning med vennegjengen

Folk som bor på landet og drikker hjemmebrent og røyker tobakk, og drar frem cowboy hatten på fest for å være ekstra "wild".

Folk med klogger og fleecegenser, levisbukser fra 90tallet og sneipen i kjeften

Motehus.no

Jenter som bruker hviteskinnstøvletter, utringete topper, piercinger

Fake merkeklær fra tyrkia med klorete bukser, neonfarget "von dutch(?)" klær.

Volvoeffekter på både caps og klær.

JA.. lista er LANG.. Harry er ett ord jeg bruker alt for ofte :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tickety-Boo

Nå tror jeg at jeg forstår hva "Harry" er. Alle som skiller seg ut og ikke følger det store flertall er "harry".

hehehe, kom til å tenke på hvordan fremtiden var portrettert i filmen Demolition Man. Kanskje vil vår fremtid også se sånn ut. En fremtid der alle går i like klær/uniform og ikke tør ytre egne meninger lenger, fordi de er redde for å fremstå som "harry". :fnise::ler:

Endret av Tickety-Boo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...