Gå til innhold

Blåmerker uten grunn


Ingunnlavvo

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en jente på 19 år som sliter med blåmerker uten grunn. Først begynner det å klø, så blir det vondt, så rødt og deretter blått. Jeg har fått tre stykker i løpet av en uke. Er det noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt normalt i din alder. Hormoner som herjer.



Anonymous poster hash: b2733...b86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å gjøre deg unødvendig redd, det kan jo være mye forskjellig... Men det kan enten være et tegn på jernmangel, noe som jo selvfølgelig ikke er noe "farlig", men også et difust tegn på blodkreft. Men for all del, IKKE trekk noen slutninger fordi jeg foreslår det, dra heller til legen om dette plager deg. Jeg aner jo ikke om du har noen andre symptomer. Det er nok sikkert noe totalt ufarlig!
Håper det går bra :)



Anonymous poster hash: ef724...513
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å gjøre deg unødvendig redd, det kan jo være mye forskjellig... Men det kan enten være et tegn på jernmangel, noe som jo selvfølgelig ikke er noe "farlig", men også et difust tegn på blodkreft. Men for all del, IKKE trekk noen slutninger fordi jeg foreslår det, dra heller til legen om dette plager deg. Jeg aner jo ikke om du har noen andre symptomer. Det er nok sikkert noe totalt ufarlig!

Håper det går bra :)

Anonymous poster hash: ef724...513

Oppdaget akkurat et par til på leggen, så blir litt skremt. Har et lite problem med legen min, men bør vel dra uansett. Tror ikke jeg har jernmangel, men tiden vil vise:) Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget akkurat et par til på leggen, så blir litt skremt. Har et lite problem med legen min, men bør vel dra uansett. Tror ikke jeg har jernmangel, men tiden vil vise:) Takk for svar

Det jeg sier er jo bare ren spekulasjon da! Så du må bare høre hva legen sier :) lykke til!

Anonymous poster hash: ef724...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du misliker legen din veldig så kan du jo evt snakke med helsesøster først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bytt til en annen lege og dra dit. Allerede har en her snakket om leukemi og flere vil nok komme til å nevne det. Ikke bli skremt av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmerker er ikke synonymt med leukemi.

Er andre grunner til at man kan ha lave trombocytter..

Anonymous poster hash: 84363...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...