Gå til innhold

Så utrolig ensom..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 22 år som studerer i Bergen og jeg føler meg så utrolig ensom. Da jeg begynte på studiene ble jeg kjent med en del hyggelige folk som jeg hang litt med. Følte likevel at jeg ikke klikket helt med noen, da jeg har vanskelig for å åpne meg for nye mennesker. Etter at kjæresten min flyttet til Bergen (ca et halv år etter studiene mine hadde begynt) flyttet vi sammen, og jeg sluttet gradvis å ta kontakt med de jeg hadde blitt litt kjent med. Etter hvert byttet jeg studier og hadde ingen sosial omgang med andre enn kjæresten min i Bergen. Selv om jeg savnet å ha venner, dra ut på byen osv var ikke dette et veldig stort problem inntil for ca et halv år siden. Jeg og kjæresten min gikk inn i en veldig vanskelig periode og det gikk opp for meg hvor ensom jeg egentlig er.. Uavhengig om vi klarer oss eller ikke har jeg skjønt at jeg trenger andre mennesker i livet mitt enn kjæresten. Er det noen som har noen råd? Og evt noen som er i samme/lignende situasjon?

Vær så snill å ikke si at jeg bare må melde meg på fritids aktiviteter eller lignende, da dette er ganske uaktuelt. Jeg tør rett og slett ikke pga. jeg sliter med sosial angst.

Anonymous poster hash: f121d...44d

Anonymous poster hash: f121d...44d
Videoannonse
Annonse
Gjest brutal_mann
Skrevet

Du har, dessverre ikke annet valg enn å gjøre det du ikke vil ha forslag om. Jeg vil ellers råde deg til å bearbeide den sosiale angsten. Det er en lang og tøff prosess, men du er i stand til å klare det.

• Liker 2
Skrevet

Kjenner meg igjen i en del av det du skriver. Du kan godt sende meg en pm hvis du vil :)

Skrevet

Mener de har en gruppe for de med sosial angst på universitetet i bergen. Kanskje det kan være noe?

Skrevet (endret)

Jeg er i samme situasjon som deg. Jeg bor i Bergen. Jeg hadde to venner, men de har flyttet til andre kanter av landet. Nå har jeg kun samboeren min, og om vi skiller lag, har jeg ingen som jeg kjenner. Jeg har mange bekjente gjennom organisasjonsarbeid, men jeg holder de fleste på en armlengdes avstand.

Endret av Erica
  • Liker 1
Skrevet

Skulle vært yngre jeg, hadde vært koselig å fått kontakt med deg :)

Skrevet

Hei, ta gjerne kontakt. Ring meg. Kan prate alt.

Jeg er en jente på 22 år som studerer i Bergen og jeg føler meg så utrolig ensom. Da jeg begynte på studiene ble jeg kjent med en del hyggelige folk som jeg hang litt med. Følte likevel at jeg ikke klikket helt med noen, da jeg har vanskelig for å åpne meg for nye mennesker. Etter at kjæresten min flyttet til Bergen (ca et halv år etter studiene mine hadde begynt) flyttet vi sammen, og jeg sluttet gradvis å ta kontakt med de jeg hadde blitt litt kjent med. Etter hvert byttet jeg studier og hadde ingen sosial omgang med andre enn kjæresten min i Bergen. Selv om jeg savnet å ha venner, dra ut på byen osv var ikke dette et veldig stort problem inntil for ca et halv år siden. Jeg og kjæresten min gikk inn i en veldig vanskelig periode og det gikk opp for meg hvor ensom jeg egentlig er.. Uavhengig om vi klarer oss eller ikke har jeg skjønt at jeg trenger andre mennesker i livet mitt enn kjæresten. Er det noen som har noen råd? Og evt noen som er i samme/lignende situasjon? Vær så snill å ikke si at jeg bare må melde meg på fritids aktiviteter eller lignende, da dette er ganske uaktuelt. Jeg tør rett og slett ikke pga. jeg sliter med sosial angst. Anonymous poster hash: f121d...44d Anonymous poster hash: f121d...44d

Skrevet

Du har, dessverre ikke annet valg enn å gjøre det du ikke vil ha forslag om. Jeg vil ellers råde deg til å bearbeide den sosiale angsten. Det er en lang og tøff prosess, men du er i stand til å klare det.

Som brutal mann sier, du må nok oppsøke det du "frykter"! Hvis du liker bikkjer/hunder, så er det jo en god start å ta kontakt med de som lufter bikkja si og si at du gjerne vil hilse på den. Sånn kommer du i kontakt med noe du liker(hunder) og du får enkel og grei dialog med et menneske. Jo fler du møter, jo bedre er det. Noen er kanskje ikke interessert i å prate så mye, men da er det bare å "hoppe" videre! Hunder er et veldig greit samtaleemne, da du kan spørre om ALT mulig ;)

Dette klarer du vettu ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...