AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #1 Del Skrevet 29. desember 2014 Muligens dumt spørsmål, men jeg hører ofte KaHler. Jeg sier kheler. Anonymous poster hash: a83d1...31d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 29. desember 2014 #2 Del Skrevet 29. desember 2014 (endret) Jeg har ikke sett dette ordet før, men antar det er tysk. Jeg ville ha uttalt det rett frem med åpen e-lyd. Hvordan uttaler du h-en? Endret 29. desember 2014 av Arabella 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringenesherre89 Skrevet 30. desember 2014 #3 Del Skrevet 30. desember 2014 Det er dansk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wilma- Skrevet 30. desember 2014 #4 Del Skrevet 30. desember 2014 Jeg har ikke sett dette ordet før, men antar det er tysk. Jeg ville ha uttalt det rett frem med åpen e-lyd. Hvordan uttaler du h-en? Med et kraftig pust Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringenesherre89 Skrevet 30. desember 2014 #5 Del Skrevet 30. desember 2014 Jeg uttaler det som Kheler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 30. desember 2014 #6 Del Skrevet 30. desember 2014 Med et kraftig pust Som harkelyden i tysk da, ach for eksempel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Citronella Skrevet 30. desember 2014 #7 Del Skrevet 30. desember 2014 Jeg sier KeHler. Ikke som i tysk harkelyd. Og det er jo en prestasjon i seg selv å ikke vite hva dette merkenavnet er. Disse vasene med striper er jo over alt. Jeg skjønner ikke hvorfor, det er jo kun vaser med striper på, og ikke noe design eller funksjonalitet. https://www.google.no/search?q=omaggio+vase&es_sm=91&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=w--hVIiLIcqBywONjoHwCA&ved=0CEYQsAQ&biw=1276&bih=706 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 30. desember 2014 #8 Del Skrevet 30. desember 2014 Jeg uttaler det som Kheler. Hvordan uttaler du "kh" egentlig? H-en er den tredje bokstaven i ordet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 30. desember 2014 #9 Del Skrevet 30. desember 2014 (endret) Jeg sier KeHler. Ikke som i tysk harkelyd. Og det er jo en prestasjon i seg selv å ikke vite hva dette merkenavnet er. Disse vasene med striper er jo over alt. Jeg skjønner ikke hvorfor, det er jo kun vaser med striper på, og ikke noe design eller funksjonalitet. https://www.google.no/search?q=omaggio+vase&es_sm=91&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=w--hVIiLIcqBywONjoHwCA&ved=0CEYQsAQ&biw=1276&bih=706 Jeg blir mer og mer forvirret. Blir h-en i det hele tatt uttalt? Jeg følger ikke med i design. Som skrevet har jeg ikke sett dette navnet før nå. Endret 30. desember 2014 av Arabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringenesherre89 Skrevet 30. desember 2014 #10 Del Skrevet 30. desember 2014 Det blir vel kanskje som Citronella sa. Er ikke sikker på om det uttales slik jeg heller, så får følge med her :-)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #11 Del Skrevet 30. desember 2014 Og hvor selges de ? Fikk en til jul jeg vil prøvd å bytte et sted Anonymous poster hash: abd66...ac7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #12 Del Skrevet 30. desember 2014 Det uttales med en lang e-lyd som går litt over mot æ. H-en er der for å indikere at vokalen er lang og skal ikke uttales i det hele tatt. Anonymous poster hash: b0626...a28 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2014 #13 Del Skrevet 30. desember 2014 "Keler" rett ut. Rull på r'en om du er fra østlandet, skarr på r'en dersom du er fra vest og voldta r'en dersom du er fra nord. Ikke noe mer fiksfakseri enn det, det høres bare dumt ut når nordmenn gjør det. Anonymous poster hash: 84a61...6ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 30. desember 2014 #14 Del Skrevet 30. desember 2014 Det uttales med en lang e-lyd som går litt over mot æ. H-en er der for å indikere at vokalen er lang og skal ikke uttales i det hele tatt. Anonymous poster hash: b0626...a28 Det er dette jeg også skriver tidligere i tråden med litt andre ord. Forøvrig er det første gang jeg leser at en "h" har noe med vokallengde å gjøre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 #15 Del Skrevet 31. desember 2014 https://translate.google.no/?hl=no&tab=wT#no/da/k%C3%A4hler Anonymous poster hash: 51e92...4c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beach Skrevet 10. januar 2015 #16 Del Skrevet 10. januar 2015 Keler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sitronmelisse Skrevet 10. januar 2015 #17 Del Skrevet 10. januar 2015 Keeler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå